Wpis z mikrobloga

w BMW wielu modelach jest montowany ten sam silnik B48 (2.0l turbo, 4 cylindry benzyna), fabrycznie wychodzi jako 184 KM lub 258 KM. Pytanie do ekspertów jest takie skąd aż taka rozbieżność mocy w obrębie tej samej jednostki i czy jeśli auto będzie tuningowane (lepsze/większe podzespoły+nowy układ wydechowy+mapa+ strojenie) to obie jednostki przekroczą 300+ KM? tj. Szukać znacznie tańszej budy 420i czy 320i zamiast 330i/430i, a zaoszczędzony hajs wydać na części do tunigu?

#pytanie #motoryzacja #bmw #tuning #mechanikasamochodowa #mechanika
inkill - w BMW wielu modelach jest montowany ten sam silnik B48 (2.0l turbo, 4 cylind...

źródło: Screenshot 2023-07-12 at 18-07-22 bmw Szukaj w Google

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
Mówisz że nie zgadzasz się z faktami? xD Pokaż mi bmw które niby dużo traci? Szczególnie teraz. Dotychczasowe priusy to były zwykłe hybrydy nieco wyższych cenach niż corrolla a nie w cenie 2x corolla xD


@cwlmod: Pomińmy te ostatnie 2,5 roku, kiedy ceny aut oszalały, sprawdź jaka utrata wartości aut była przed 2020, bo auta każdej marki poszły w górę. Podpowiem Ci, w 2016 kupiłem za 78 tys. czteroletnie auto, w
  • Odpowiedz
akurat priusy to jedne z lepiej zaprojektowanych i wykonanych aut. Nie ma tam polotu, mocy czy wyglądu. Po prostu ma jeździć z punktu a do b i się nie psuć


@inkill: Nie te 5 generacji

Pomińmy te ostatnie 2,5 roku, kiedy ceny aut oszalały, sprawdź jaka utrata wartości aut była przed 2020, bo auta każdej marki poszły w górę


@hyperlink: Po co? To stare czasy i drastyczne inny prius.

Podpowiem
  • Odpowiedz
Nie te 5 generacji

@cwlmod: Skąd możesz wiedzieć, jak w Europie dopiero zaczęły się dostawy, pierwsze Priusy z salonów wyjechały w Polsce pod koniec czerwca? W Stanach, owszem były ciut wcześniej, ale ile, 3-4 miesiące? W salonach auta testowe mają pojawić się lipiec/sierpień dopiero. Nie uważasz, że ciut za wcześnie na ocenę?

Po co? To stare czasy i drastyczne inny prius.

Mówię o wszystkich markach, a nie o Priusie, czy Toyocie.
  • Odpowiedz
Skąd możesz wiedzieć, jak w Europie dopiero zaczęły się dostawy, pierwsze Priusy z salonów wyjechały w Polsce pod koniec czerwca? W Stanach, owszem były ciut wcześniej, ale ile, 3-4 miesiące? W salonach auta testowe mają pojawić się lipiec/sierpień dopiero. Nie uważasz, że ciut za wcześnie na ocenę?


@hyperlink: Bo ludzie już widzieli jakie to jest auto i jaka jest cena. Trzeba mieć coś nie tak z głową by kupować takie gówno
  • Odpowiedz
@cwlmod: Powiem tak, nie chce mi się do tego wszystkiego odnosić, bo jak widać, każdy ma swój punkt widzenia. Może, gdybyś był w mojej skórze, może gdybyś przeszedł to co ja z tym egzemplarzem Twoje zdanie byłoby inne. Mam dość ładowania w studnię bez dna (weź sobie otwórz ten motostat jeszcze raz, wejdź w wykresy kołowe (trzeba rozwinąć) i spójrz na to oraz to przelicz. Następnie dolicz do tego emocje i
  • Odpowiedz
Z zasady 20i i 30i różnią się między sobą chociażby innym stopniem sprężania


@hyperlink: bullshit, wszystkie mają stopień sprężania 11:1 a dopiero wersja silnika stosowana w M ma obniżone sprężanie. OP zapewne mówi o silniku B48A20M1, który wychodził w wersji 189km (141 kW) oraz 265km (195 kW). Jedyna różnica jest taka, że 265km był tylko w F40.
  • Odpowiedz
@inkill: najlepiej na realom sobie wejść i porównać dwa modele, niby wychodzi że mają podzespoły te same ale diabeł tkwi w szczegółach zawsze, tu inny stopień sprężania, tu jakaś restrykcja na wydechu itp. 320 robi się na 280 bezpiecznie a 330 na okolice 320km, tylko trzeba pamiętać że wersja 330 to inne wyposażenie w środku, inne tarcze hamulcowe lub wał mogą być itp. no i 420 to n20 silnik, a polift
  • Odpowiedz
owiem tak, nie chce mi się do tego wszystkiego odnosić, bo jak widać, każdy ma swój punkt widzenia. Może, gdybyś był w mojej skórze, może gdybyś przeszedł to co ja z tym egzemplarzem Twoje zdanie byłoby inne.


@hyperlink: Po pierwsze to ja cię nie przekonuje do bmw tylko pokazuje najlepszą alternatywę premium NOWEGO auta, a nie używanej f30 z 120k na blacie. Wiesz, gwarancje można tanio przedłużyć do 5 lat, a
  • Odpowiedz
Po pierwsze to ja cię nie przekonuje do bmw tylko pokazuje najlepszą alternatywę premium NOWEGO auta

@cwlmod: Ale ja już nie chcę premium. Nie widzę w tym wymiernych korzyści. Macałem, siedziałem w środku, bawiłem się czym tylko można było (poza jazdą testową). Chcę mieć nowe auto, z niskimi kosztami eksploatacji (w tym serwisem). To co widziałem, z mojej perspektywy będzie dla mnie wystarczające (największa zaleta to ekonomia, jazda na prądzie z
hyperlink - >Po pierwsze to ja cię nie przekonuje do bmw tylko pokazuje najlepszą alt...
  • Odpowiedz
Owszem, są minusy, zdaję sobie z tego sprawę, w końcu to pewien kompromis, który jednak jest dla mnie całkowicie akceptowalny.


@hyperlink: Kompromis to była by corolla hybryda 180 koni a nie prius za 250k :/

Na PW zaraz Ci wyślę linka do wszystkich faktur w PDF. Jak będę wystawiał auto w necie to prawdopodobnie będzie to najlepiej udokumentowane auto w historii. Nie będę miał nic do ukrycia.


Dzięki przejrzałem ale to
  • Odpowiedz
Kompromis to była by corolla hybryda 180 koni a nie prius za 250k :/


@cwlmod: Siedziałem, jeździłem przedliftem, bo polifta jeszcze nie ma. O ile z zewnątrz jest ok, środek i wskaźniki, jak i ogólny design i jakość środka nie przypadły mi do gustu. W Priusie urzekł mnie zwłaszcza wyświetlacz główny, który jest identyczny jak w bZ4x. Niby ten sam segment (niżej od BMW), ale wnętrze jest ciut lepsze, oczywiście nie
  • Odpowiedz
A jak Ci powiem, że potrzebuje kosztów w firmie? Lepiej się poczujesz? :) Wolę za to kupić nowe auto, mieć niewiele wyższe koszty miesięczne. Poza tym Prius mi się z zewnątrz po prostu podoba.


@hyperlink: Tzn? Wiesz że odpis kosztów z jednego auta to max 150k?

Pogratulować, ja nie miałem takiego szczęścia. Każdy kto pozna szczegóły powie, że sporo, niektórzy nawet że dużo za dużo.

W jakim wieku kupiłeś swoje auto
  • Odpowiedz
Tzn? Wiesz że odpis kosztów z jednego auta to max 150k?

@cwlmod: Wiem, przeliczyłem, nadal mi się jednak opłaca. Trudno, nie zamortyzuję po prostu całości.

W jakim wieku kupiłeś swoje auto i kiedy zaczęły pojawiać się pewne droższe naprawy? 2012 roku to rok w którym f30 miało premierę, a więc pierwszy najbardziej wadliwy rocznik z problemami dziecięcymi. Wskazuję ci że pierwsze 5-6 lat nowego auta to właśnie jest w miarę bezproblemowe
  • Odpowiedz