Wpis z mikrobloga

Mechanikiem nie jestem, więc pytam tutaj.

1. Skąd bierze się opór na skrzyni biegu podczas wrzucania biegu pierwszego podczas jazdy? Nawet jeśli jest 5 km/h to jest wyczuwalny taki lekki opór.
2. Czy bieg pierwszy we współczesnych samochodach jest zsynchronizowany? Pamiętam Malucha, gdzie podczas 3 km/h chciałem jedynkę wrzucić i zgrzytało - to przez brak synchronizacji?

#samochody #mechanikasamochodowa
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@GastroAndrzej:
1. To synchronizacja - krótka jedynka i nawet przy niskiej prędkości oznacza to konieczność rozpędzenia skrzyni i tarczy sprzęgła do sporych obrotów.
Jak jest jeszcze ciężej niż zwykle to oznacza że sprzęgło nie rozpina się zupełnie.

2. Tak, w dzisiejszych czasach nawet wsteczny nierzadko jest (z mojego ograniczonego doświadczenia wynika że w skrzyniach z trzema choinkami)
  • Odpowiedz
@GastroAndrzej: Aby nie wrzucać na siłę pierwszego biegu możesz na luzie podnieść obroty z puszczonym sprzęgłem jednocześnie wcisnąć sprzęgło i bieg powinien wejść tak jakbyś stał w miejscu.

2. Tak, w dzisiejszych czasach nawet wsteczny nierzadko jest (z mojego ograniczonego doświadczenia wynika że w skrzyniach z trzema choinkami)


@hellfirehe: Nawet w Audi z lat 80-90' z podłużnie umieszczonym silnikiem można wrzucać wsteczny nawet tuż po wciśnięciu sprzęgła nawet
biskup2k - @GastroAndrzej: Aby nie wrzucać na siłę pierwszego biegu możesz na luzie p...
  • Odpowiedz