Wpis z mikrobloga

W marcu mój Peugeot miał robioną wiązkę prawego, tylnego czujnika ABS, plus wymieniany sam czujnik.
Ostatnio zaś błąd wyskoczył, ale już od czujnika z lewej strony, czujnik sprawny (po podłączeniu
prawego (sprawnego) czujnika na piaście, do wiązki lewego, błąd i tak wyskakuje),wiązka sprawdzona i jest cała, pozostał niestety sterownik ABS, całą pompę już zamówiłem ale obawiam się, że to nie rozwiąże problemu...

Niby jakim cudem sterownik ABS miałby pokazywać błąd jednego koła?! Wtedy chyba powinien wyskoczyć błąd "brak komunikacji ze sterownikiem ABS" a nie błąd lewego czujnika xD

Macie jakieś rady na prześwietlenie wiązki? Sprawdzić przejście po prostu ( bardzo dużo roboty) czy odizolować w newralgicznych miejscach, i zobaczyć czy nie jest przytarty lub nadpalony od wydechu?

Dodam, że auto było u elektryka, który czeka aż przywiozę mu nową pompę abs, aby przełożyć sterownik.

#mechanikasamochodowa
#samochody
#elektrykasamochodowa
  • 13
@agareas: sterownik na 99% pokazuje błąd czujnika hamowania. Uszkodzeniu uległ sterownik.
Czujnik abs przy kole, a czujnik w pompie dla każdego kanału to 2 inne rzeczy(połączone ze sobą)
czujnik sprawny (po podłączeniu

prawego (sprawnego) czujnika na piaście, do wiązki lewego, błąd i tak wyskakuje)


@agareas: Ale tą zamianę połączenia robiłeś przy sterowniku ABS czy po prostu prawy czujnik był połączony przez wiązkę lewego czujnika?
Sprawdzałeś wiązkę lewego na przejście od złącza czujnika do samego sterownika? Dobrze czasem sprawdzić czy któryś z kabli wiązki (gdy podłączenia z obu stron nie są do niczego podłączone) nie ma przejścia do masy. Bo
@biskup2k: po prostu podłączyłem wtyczki na odwrót, i ten lewy (z błędem) we wtyczce z prawego żadnego błędu już nie pokazywał, a prawy (bez błędu) we wtyczce lewego pokazywał błąd, stąd elektryk wywnioskował, że to wiązka lub sterownik. Niby wiązkę sprawdził, ale nie wiem czy dokładnie... Wątpię, że sterownik dawałby taki błąd :/

@Crea Zamówiłem wczoraj właśnie po numerach, 170 zł i pewnie i tak będzie błąd bo winowajcą jest coś
@agareas: na płytce w sterowniku absu między chipem, a pinami wyjściowymi (tam, gdzie przychodzi wtyczka) są wąsy.
Są to tak cienkie połączenia jak "sik pająka". Jak jeden się upalił to już kaput chip nie zbierze oporności.
Trzeba dotrzeć do modułu absu odpiąć wtyczkę porównać oporność dla wyjścia na każde koło, na odpowiednich pinach wtyczki dla danych kół według schematu.
Jak oporność będzie mega wysoka dla któregoś to znaczy, że wiązka między
@agareas: no to masz rozwalony albo czujnik ABS albo koronka magnetyczna w piaście, pompa nie ma tu nic do rzeczy. Brak spójności oznacza że jadąc prosto każde koło oprócz LT pokazuje tą samą liczbę impulsów, z tyłu nie wymieniałem ale robiłem to z przodu, nie pamiętam dokładnie co wymieniałem ale chyba łożysko
@agareas: nie zobaczysz tego, to na łożysku jest, o ile pamiętam to jest czarne i wygląda jak zaślepka na łożysku. Na przód brałem SKF i kosztowało coś koło 60zl (kilka lat temu). Może wystarczy wyczyscic