Wpis z mikrobloga

Mirki z #reklamakreatywna #googleads #googleanalytics #wlasnafirma #kiciochpyta

Macie jakieś polecenia odnośnie reklamy w internecie? Mój dzienny budżet na google ads to obecnie 150zł. Google ads twierdzi, że było ponad 300 kliknięć w reklamę, a google analytics pokazuje, że na stronie było max 50 osób. To jak to w końcu działa, bo jedno wyklucza drugie? Kliknięcie w reklamę kieruje klienta bezpośrednio na stronę firmy.

Ktoś poleci jakieś triki? Podzielić ten budżet na insta/fb/google czy uderzać całą kampanią na jeden kanał? Ponadto, firma oferuje około 6 usług. Ja reklamuje jedną, wydaje mi się największą i najpoważniejszą. Na to przepalam póki co cały budżet.

Czy powinienem po 3-4 dniach coś zmienić, czy po tak krótkim czasie to nerwowe ruchy i powinienem jeszcze zaczekać?

BTW ciekawostka
Dzwoniły do mnie 3 osoby, google ads twierdzi, że są własnie z reklam.

1) Ukrainka chciała zamówić taxi
2) Chłop chciał odebrać dowód osobisty
3) Typ dzwonił zapytać o sprzęgło do fiata

Myślałem, że ktoś podał mój numer na jakimś OLX, ale nic takiego nie widzę. Google ads pokierowało te osoby tak, żeby do mnie dzwoniły. Ktoś potrafi to wyjaśnić?
  • 6
@tochybaananas: W jakim sensie jak? Właśnie tego próbuję się dowiedzieć. Nie ukrywam - jestem w tym zielony. Google ads miało być bardzo intuicyjne, a ja póki co chyba przepalam kase. Performance w ogóle nie ruszałem - powinienem ustawić max?
było ponad 300 kliknięć w reklamę, a google analytics pokazuje, że na stronie było max 50 osób


@Mrukszachowy: w googlu znajdziesz elaboraty na ten temat, najczęściej problem leży w ładowaniu kodu analyticsa - błędnej konfiguracji, wysokim bounce rate wynikającym z gównianego kierowania (ktoś klika, ale wychodzi zanim kod zdąży się załadować) itd.

Czy powinienem po 3-4 dniach coś zmienić


faktor czasowy ma znaczenie głównie przy wykorzystywaniu strategii, które potrzebują x czasu