Wpis z mikrobloga

  • 1
@DavidPL2: właśnie tak, już sobie poanalizowałem i wyszło mi na to, że wyjazdów ponad 300 km miałem w 2022 r. dwa XD z czego każdy taki, że ładowanie samochodu byłoby bez problemu. Co do elektromobilności, to mam już rower elektryczny, głownie dla żony i coś wspaniałego! Wkrótce kupię też sobie elektrycznego fatbike do polatania ofroadowego po lesie.
  • Odpowiedz
  • 0
@DavidPL2: to będzie auto dla żony, jako drugie w rodzinie, w zasadzie tylko do miasta. dlatego to będzie jakiś maluch pokroju Renault Zoe, albo Volkswagen e-up.
  • Odpowiedz
@pogop: Też kiedyś kupowałem z takim założeniem. Skończyło się na tym, że "duży" samochód stoi w garażu i nikt nie chce nim jeździć :)
Jak Ci budżet pozwoli to na pierwszego elektryka rozważ mocno Hyundaia Ioniq. BMW i3 to też ciekawe auto. Nissan Leaf pierwszej generacji będzie tańszy i większy - ma swoje wady ale można się w nim zakochać od pierwszej jazdy.
  • Odpowiedz
  • 0
Nissan Leaf pierwszej generacji będzie tańszy i większy - ma swoje wady ale można się w nim zakochać od pierwszej jazdy.


@DavidPL2: potwornie mi się nie podoba wizualnie i ma wybitnie kiepską baterię, która degraduje się w zastraszającym tempie. ioniq i bmw i3 faktycznie kozak. Zobaczymy, jak na razie żona robi prawo jazdy XD
  • Odpowiedz
@pogop: Tak... Wygląd Leafa to jego największa wada, ale po pewnym czasie idzie się przyzwyczaić ;)
Brak portu CCS i aktywnego chłodzenia / podgrzewania baterii to duże minusy, ale przy mniejszych dystansach do 300 km nie stanowi to problemu. Z tą straszną degradacją baterii (mówimy o bateriach po 2013 roku) wcale nie jest tak źle (przeciętnie 1-1.5% na 10 tys. km), o ile nie były użytkowane w gorącym klimacie . Przykładowo
  • Odpowiedz
  • 0
Przykładowo VW ID3 ma znacznie wyższą degradację baterii


@DavidPL2: to właśnie słyszałem, że zupełna porażka.

(chyba, że się zdecydujesz na Dacie Spring


@DavidPL2: nie, w życiu nie! Byłem w salonie to obejrzeć i to było mniej więcej clio 1 w nowszym wydaniu i s silnikiem elektrycznym, coś strasznego.

Leafy w sumie są tanie i pewnie będą jeszcze tanieć. Może faktycznie.
  • Odpowiedz
@pogop: Jak celujesz w nowe auto, to idź na całość i bierz Teslę. Przy cenie nowego Nissana Leafa 59, wynoszącej 202 tys. zł, 220 tys. zł za Teslę Model 3 SR to naprawdę rewelacyjna cena.
  • Odpowiedz