Wpis z mikrobloga

Od marca mam przejąć mały zespół (3 osoby plus ja) po gościu co odchodzi z pracy. Generalnie jestem programistą i wcześniej nie musiałem bezpośrednio zarządzać ludźmi, raczej w projektach współpracowałem z innymi programistami nad jakimiś zadaniami, ale teraz mam mieć oddzielny zespół tylko do jednego projektu. I żeby nie było zespół się skłąda tylko z programistów plus testera jako dokładkę policzonego na część etatu, żadnego PO, SM nie ma (ale jeżeli chcę mogą być). Sam projekt ma jasne założenia do spełnienia i jest dobrze zdefiniowany.

Do tej pory pracowałem w zespole w dostosowanym do nas kanbanie, mój szef jest super gościem (przede wszystkim samemu programuje i zna realia) i słuchał tego jak chcemy pracować, więc wszelkie spotkania są ograniczone do minimum i po prostu mamy czas na robienie roboty. Mamy jedno na tydzień spotkanie, gdzie mówimy co zrobiliśmy, omawiamy i przydzielamy taski oraz jak są jakieś uwagi co do zarządzania itp. to też wtedy mówimy, wychodzi jakaś godzina. Reszta komunikacji przebiega po prostu między członkami zespołu bez tracenia czasu w angażowanie wszystkich.

Piszę, bo chciałbym poznać waszą opinię odnośnie tego jak się wam dobrze pracuje, co jest spoko do wprowadzenia w małych zespołach? Raz mieliśmy próbę wprowadzenia scruma, ale totalnie się nie sprawdził. Tutaj akurat z prespektywy czasu muszę powiedzieć, że było to wprowadzane nieudolnie, więc może dlatego. Osobiście nie do końca wierzę w tą metodykę (niemożliwe, że nie lubisz scruma, spróbuj innego różne są), chociaż część rzeczy niby jest spoko, na przykład retro. Dla mnie im więcej spotkań tym mniej czasu do robienia roboty, gdzie potem na spotkaniach omawiasz czemu robota nie jest zrobiona.