Wpis z mikrobloga

Czy możliwe jest zbudowanie nowego miasta? Czy miasto musi mieć 1000 lat?
Niezupełnie i przykładem jest Milton Keynes w UK. W latach 60 rząd postanowił zbudować nowe miasto by ograniczyć populację Londynu.
Dziś ma 220 tysięcy mieszkańców:
-pasy zieleni
-szerokie ulice
-dobra komunikacja miejska
-dobry rozstaw budynków
-perfekcyjna lokalizacja

Czy i u nas dałoby się zbudować nowe miasto i rzucić wyzwanie #wroclaw #warszawa #krakow #poznan ? xD
#miasto #polska #uk #ciekawostki
a.....o - Czy możliwe jest zbudowanie nowego miasta? Czy miasto musi mieć 1000 lat? 
...

źródło: 4724

Pobierz
  • 212
No na tym zdjęciu, to wygląda dość tragicznie, jak jakaś strefa przemysłowa/logistyczna. Ale ogólnie to cała Ameryka to miasta znacznie młodsze, niż 1000 lat :P


@aegispolis: Milton Keynes, czy inne nowe miasta, są inaczej planowane. Przede wszystkim z myślą o łatwej dostępności wszystkich miejsc. Odwiedzałem to miasto i w ogóle nie czuć, że to miasto, arterie przelotowe są otoczone pasami drzew, więc nie widać domów czy innych zabudowań, same te arterie
@antywojo: Np. ja. Wyobraź sobie że nie każdy chce mieszkać w wielkopolsce albo na dolnym śląsku. Chętnie zamieszkałbym w nowym mieście na Podlasiu bo jest stamtąd blisko nad jeziora, do krajów bałtyckich które lubię oraz nad Bałtyk i to ten lepszy - litewski.
@antywojo: A już z tym Szczecinem to dowaliłeś, przecież to jest kompletna dziura, według eurostatu to nawet Bielsko-Biala z przedmieściami jest bardziej znaczacym ośrodkiem miejskim od tego ponurego zadupia. Póki co zachodnia Polska ma gęstość zaludnienia niższa niż reszta kraju więc jakoś tymi swoimi wspaniałymi atrakcjami nie przyciąga. A Poznań i Wrocław to są miasteczka przy Krakowie.
@Trzesidzida: Jak najbardziej się da i cały czas są na to plany. Projekt metra we Wrocławiu był już wysuwany przez samorząd w 2015 roku, ale wtedy w referendum społecznym go odrzucono. Ale ostatnio prezydent się wypowiadał, że dla niego nie jest to temat zamknięty, nastroje społeczne się zmieniają, więc chciałby do tego wrócić. Można nawet w internecie znaleźć plany proponowanego przebiegu linii metra.
@antywojo: @Zgrywajac_twardziela Przecież właśnie to miasto to totalny niewypał i urbanistyczna sraka budowana w jakimś ostatnim podrywie ducha modernizmu i nawet na tym zdjęciu to widać xd jakieś przeogromne hale, centra handlowe, olbrzymie parkingi i nic poza tym, nic sensownego w obrębie spaceru z buta w mieście wybudowanym od zera xd urban sprawl na amerykańską modłe w nowoczesnym nieprzeludnionym mieście xddd To miasto to niewypał i niemalże mem w UK, nikt
@antywojo: Hmm przecież Gdynia jest przykładem zbudowania nowego miasta praktycznie od zera, nie tylko miasta ale portu, bo przecież to od niego się zaczęło.
Jak widać to się udało i po 100 latach od zapoczątkowania projektu Gdyni ma się dobrze a jej mieszkańcy są jednymi z najbardziej zadowolonych w Polsce, do tego przoduje w średniej długości życia.
Oczywiście powstanie Gdyni uwarunkowała sytuacja polityczno ekonomiczna i gdyby nie ona nikomu by taki
@antywojo: Mieszkam w podobym mieście a mianowicie Almere

Almere – miasto w Holandii w prowincji Flevoland. Almere jest najmłodszym miastem w Holandii. Budowa miasta rozpoczęła się w 1976 roku, a Almere stało się gminą w 1984 roku. Jest to największe miasto w prowincji Flevoland z 207 tys. mieszkańców i siódme co do wielkości w Holandii[1]. W październiku 2007 r. rada miasta dokonała porozumienia z rządem, aby rozwinąć miasto do ok. 350
PanBlancik - @antywojo: Mieszkam w podobym mieście a mianowicie Almere

Almere – mias...

źródło: 5C55E9ED-F724-48D3-9A22-0C1D64BD0718

Pobierz
@antywojo: Dokladnie tak jest z Tychami i Nowa Huta (ktora niemalze natychmiast zostala wcielona do Krakowa, jednak tez ma zielen, miejsce i generalnie jak juz patola sie zestarzala jest calkiem fajnym miejscem).
@antywojo: bylem w Milton Keynes pare lat i bardzo milo wspominam miasto. Szachownica i komunikacja wlasnym autem super, ronda szybko sie pokonuje i nie traci za duzo czasu na korki. Korki powstawaly w godzinach szczytu przy zjazdach na autostrady. Malo swiatel drogowych, glownie w centrum. Osiedla z przewaga domow gdzie jest jedna lub 2 glowne ulice bardziej proste, reszta ulic na osiedlu mogla byc inaczej uksztaltowana, aby wymusic wolniejsza jazde i
@kwanty: od kilku lat mieszkam w samym środku starej huty. Układ mieszkania super, grubość ścian super, akustyka super.

A tak to same dziurawe ulice;

totalnie nie przystosowana do takiej ilości samochodów jaką posiadają mieszkańcy osiedli;

brak parkingów - co chwilę trzeba stawać na dziko;

zaniedbane chodniki; spory z miastem które nie rozumie potrzeb mieszkańców, idiotyczni konserwatorzy zabytków nonstop blokujący modernizacje/usprawnianie funkcjonowania tego tworu;

większość budynków ze starymi instalacjami gazowymi oraz elektrycznymi
@jaredj: Nie no, Tychy mają kilka starych budynków z przełomu XIX/XX wieku, kilka może przypomina kamienicę, stary kościół Marii Magdaleny i browar. Nigdy nie miały rynku z prawdziwego zdarzenia, bo ten przed kościołem to jest osuszony w XX wieku staw. A plac Baczyńskiego przypominający rynek, to już zabudowa powojenna, powstał wraz z Nowymi Tychami.
@sasik520 dodaj jeszcze polskich urbanistów i jesteśmy w domu. Stare dzielnice może i bywają trochę brudne i ciasne ale człowiek czuje się w nich dobrze, za przechodniami idzie biznes, mniejszy jak i trochę większy. Współczesne bloczki odgrodzone płotami utrudniają funkcjonowanie usług i przemieszczanie się klientów. Choćby dlatego współczesne osiedle deweloperskie pod względem praktycznym ustępuje nawet osiedlom z PRLu , o kamienicach nie wspominając.