Wpis z mikrobloga

Czy możliwe jest zbudowanie nowego miasta? Czy miasto musi mieć 1000 lat?
Niezupełnie i przykładem jest Milton Keynes w UK. W latach 60 rząd postanowił zbudować nowe miasto by ograniczyć populację Londynu.
Dziś ma 220 tysięcy mieszkańców:
-pasy zieleni
-szerokie ulice
-dobra komunikacja miejska
-dobry rozstaw budynków
-perfekcyjna lokalizacja

Czy i u nas dałoby się zbudować nowe miasto i rzucić wyzwanie #wroclaw #warszawa #krakow #poznan ? xD
#miasto #polska #uk #ciekawostki
Pobierz a.....o - Czy możliwe jest zbudowanie nowego miasta? Czy miasto musi mieć 1000 lat? 
...
źródło: 4724
  • 212
@PanBlancik: Swoją drogą polscy miłośnicy wieżowców i innych wielorodzinnych przechowalni dla ludzi, które są w ich mniemaniu synonimem rozwoju cywiizacyjnego muszą odczuwać tego dość nieprzyjemnego mindfucka za każdym razem kiedy stykają się z przykładami urbanistyki holenderskiej, która jest nie dość, że genialnie uporządkowana i zdyscyplinowana to jeszcze uważana za najbardziej awangardową nawet na tle innych krajów zachodu, a jednocześnie okazuje się, że jej podstawowym narzędziem i najbardziej pożądaną przez przeciętnego mieszkańca
@niecodziennyszczon: W Wielkiej Brytanii jeszcze w epoce wiktoriańskiej budowano osiedla robotnicze w formie szeregowców ze szczątkowym ogródkiem. To chyba dopiero później weszły te modernistyczne postulaty o wspólnej przestrzeni gdzie mieszkańcy bloku superjednostki, czy czegoś takiego, będą wspólnie spędzać czas w jakichś świetlicach itp. Średnio się to wszystko sprawdziło, bo ludzie raczej mają potrzebę posiadania czegoś swojego, kawała swojej ziemi na której są gospodarzem i czas wolny chcą spędzać z rodziną i
@pieknylowca: porównanie MK i Brum lol.

Jakieś statystyki odnośnie narkomanów w MK?

Jedno z bezpieczniejszych miast w UK (wg. Statystyk) porównane do miasta znanego z tego że wszyscy Brytyjczycy z niego uciekają.

Jakby MK było takie źle to ceny nieruchomości byłyby jak w Luton a nie średnio o 100k więcej za nieruchomość.
@chromypies: Zdecydowanie szkoda, a były nawet ciekawe koncepty i konkursy (ostatnio o tym właśnie sobie czytałem jeśli cię temat interesuje - czasopismo Architektura z 1957-58 i o ogólnie publikacje pani Rozbickej z P.W.), ale raczej traktowano szeregowce jako dodatek, czasami mniej czasami bardziej wspierając tę niszę odgórnie w tych wszystkich partyjnych planach. Ogólnie to trochę pewnie też ideologia, ale prawdopodobnie przede wszystkim chodziło o pieniądze. To było trochę jak z "dlaczego
@78702318667314: Takie były założenia... To było miasto projektowane dla robotników (no i żeby odeprzeć atak czołgów ze zgniłego kapitalistycznego zachodu ;-)). Nikt nie przewidywał że robotnicy będą mieli samochody więc nie projektowali miejsc pod nie.

Instalacje... no cóż takie były czasy. Wszystkie instalacje z czasów <'80 są obecnie archaiczne. Nie mieszkałem ale byłem w kilku. Do wad dorzucił bym bardzo mało miejsca na łazienkę i kuchnię, drewniane stropy (instalacje wymienisz ale
@antywojo: a pomorskie nie może być? Między Słupskiem a Gdanskiem na pewno zajdzie się miejsce na nadmorskie ultra nowoczesne dobrze skomunikowane miasto. Najlepiej niech jego podstawa istnienia będzie budowa elektrowni jądrowej i farmy turbin wiatrowych offshore. Zbudować te dwie rzeczy plus zadbać o udogodnienia w stylu specjalnej strefy ekonomicznej a reszta biznesu sama się pojawi. Blisko do lotniska w Gdańsku, zaraz będzie trasa S6 na zachód, jest A1 na południe tak