Wpis z mikrobloga

Mireczki, taka sytuacja w PKP.
Jechałem trasą Poznań-Warszawa dnia 15.12 o godzinie 15:33 (IC83100) i już na starcie w Poznaniu było opóźnienie 45 minut. Jest to ważne gdyż z Centralnego miałem busa do Wilna o 20:50 (PKP IC miał być o 19:08 na Centralnym więc w teorii były 102 minuty zapasu).

W międzyczasie wydłużyło się do 80 minut (Dworzec Zachodni w Wawie), tam wysiadłem bo stwierdziłem, że szybciej będzie dojechać busem na Centralny (pociąg stał na Zachodnim dobre pół godziny i konduktor nie poinformował o tym/oraz nie wiedział ile jeszcze zajmie postój).

Niestety nie zdążyłem na swojego busa (wykupionego z góry z 2 miesięcznym wyprzedzeniem) i musiałem zakupić ad hoc busa, który jechał 25 minut później, za co zapłaciłem 150 zł (a więc zdublowałem przejazd z Wawy do Wilna).

Teraz mam pytanie, na pewno będę ubiegać się o rekompensatę za wydłużenie przejazdu tj. 25% bo opóźnienie wyniosło ponad 60 minut. Co jednak z tym, że nie zdążyłem na dalszy przejazd? Czy mam tutaj szansę na jakiś zwrot włożonych środków czy inną formę zadośćuczynienia?
Czy PKP się wypnie na mnie mówiąc, że to mój problem, że nie pojechałem 6h szybciej (albo od razu 6 dni, bo czemu nie)? Ktoś miał kiedyś podobny problem, że dalsza podróż mu się spieprzyła z powodu PKP? Chciałbym oczywiście uniknąć wchodzenia na drogę sądowa bo wiadomo, zasady są zasadami ale pewnie machina prawnicza PKP mnie przemieli a dla 150 zł to ja więcej na prawników wydam xd
#pkp #intercity #koleje #pociagi #prawo
  • 5
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@fan_Kazika: jedyna podpowiedź, że jeśli Twój operator poza granicami PL ma darmowe połączenia to korzystaj z numeru obsługującego połączenia zagraniczne na infolinię. Nie poniesiesz niepotrzebnych opłat.
+48223919757