Wpis z mikrobloga

Jadę tym czerwonym samochodem w żółtej ramce. Dostaję komunikat 'skręć w lewo na najbliższym skrzyżowaniu', ale widzę że skrzyżowanie już tuż tuż, zaraz ciągła linia która uniemożliwi mi zjazd na lewy pas, a z tablicy informacyjnej wynika że skręt w lewo możliwy jest tylko z lewego pasa. Tymczasem na lewym pasie, na który chcę zjechać jest pełno samochodów uniemożliwiających mi wjazd na ten pas. Co mam zrobić? Zatrzymać się na swoim obecnym pasie blokując ruch i czekać aż zwolni się miejsce na lewym pasie?

#prawojazdy
aleksc - Jadę tym czerwonym samochodem w żółtej ramce. Dostaję komunikat 'skręć w lew...

źródło: comment_16663296407j86AcdKnREbOxfW9X7KFN.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
@aleksc: przecież nawigacja z reguły pokazuje ci komunikaty typu: "Za 600 metrów...", "Za 400 metrów skręt w prawo/lewo...".
Trzeba je śledzić, i można zawczasu się ustawiać na odpowiednim pasie
  • Odpowiedz
@aleksc: ojej, to nie przejmuj się teraz takimi rzeczami, serio. Ja przed też miałam mnóstwo wątpliwości i pytań, większość rozwiała się na pierwszych zajęciach i jazdach. Nie zadręczaj się, skup się bardziej na przepisach jeśli już. :)
  • Odpowiedz
@aleksc: Taka rada która dał mi instruktor jak robiłem prawo jazdy - pamietaj ze kierunkowskaz, to nie tylko informacja, ale tez prośba - wiec odpalasz kierunek i powoli zbliżasz się do swojego pasa, a zobaczysz ze utworzy się miejsce dla ciebie
  • Odpowiedz
@aleksc: Miałem podoba sytuacje, zdane za 1 razem. Powiedziałem, ze nie mogę zjechać, bo mogę spowodować stłuczkę i zagrożenie dla zajmujących ten pas i zrobiłem to na kolejnym skrzyżowaniu po prostu. Podobnie robi się w praktyce jak nawigację prześpisz, nie blokuj pasa tylko #!$%@? na kolejne skrzyżowanie żeby zawrócić, inaczej jesteś #!$%@? fujarą
  • Odpowiedz
@aleksc jeżeli na lewym pasie jest korek, a na twoim obecnym go nie ma, to dojedzasz do ostatniego możliwego miejsca na zmianę pasa i wciskasz się na chama. Chyba że nie jesteś z Warszawy, wtedy to nie wiem
  • Odpowiedz
@bialy_michalek: trudno nazwać to "gapowiczem" jeśli jest to moment kiedy wszystkie znaki wskazują skręt akurat teraz. To że lokalsi ustawiają się na lewym pasie 2km od skrętu i go okupują jak krym to jest plaga nie norma.
  • Odpowiedz
@aleksc tak jak niektórzy piszą - kierunek i zwalniasz, jak Cię wpuszcza to się włączasz. Jak nie to albo jedziesz dalej albo z tego zwalniania się zatrzymujesz. Może i druga opcja wygląda dziwnie to jest całkowicie zgodna z przepisami. Szczególnie że już jakiś czas zwalniales.
Ogólna rada, kierunek zawsze zanim zaczniesz wykonywac manewr. Niby brzmi prosto, ale w rzeczywistości przekonasz się ze duża grupa kierowców ni #!$%@? nie wie do czego to
  • Odpowiedz
  • 8
@aleksc w ogóle nie przejmuj się takimi rzeczami - mam radę ale nie twierdzę że będę mieć tu rację bo nie jestem alfą i omegą.

Wiec rada 1:
Na początowych zajęciach prócz zwykłej jazdy staraj się jak najbardziej przyzwyczaić do używania sprzęgła, skrzyni i kierunkowskazów.

Dużo ludzi non stop musi patrzeć gdzie są, ze stresu zapomina jak działają a naprawdę moment gdy używasz tych trzech rzeczy w miarę automatycznie jest momentem gdy
  • Odpowiedz
@aleksc: wiesz jaka jest roznica miedzy Toba a debilem za kierownica? Ty czegos nie wiesz to pytasz a debil jezdzi jak debil i jak mu powiesz ze jest debilem to sie obrazi bo on tak jezdzi od 20 lat ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@misthunt3r: yyy no nie. Jeśli nie masz możliwości zjechania to nie możesz sobie ot tak zatrzymać się na pasie ruchu do jazdy prosto - powinieneś jechać dalej.

Art. 90. [Tamowanie lub utrudnianie ruchu]

§ 1.
Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny do 500 złotych lub karze nagany.

@eloar: w miastach tak już jest, że pewne drogi są niedostosowane do
  • Odpowiedz