Wpis z mikrobloga

Jadę tym czerwonym samochodem w żółtej ramce. Dostaję komunikat 'skręć w lewo na najbliższym skrzyżowaniu', ale widzę że skrzyżowanie już tuż tuż, zaraz ciągła linia która uniemożliwi mi zjazd na lewy pas, a z tablicy informacyjnej wynika że skręt w lewo możliwy jest tylko z lewego pasa. Tymczasem na lewym pasie, na który chcę zjechać jest pełno samochodów uniemożliwiających mi wjazd na ten pas. Co mam zrobić? Zatrzymać się na swoim obecnym pasie blokując ruch i czekać aż zwolni się miejsce na lewym pasie?

#prawojazdy
aleksc - Jadę tym czerwonym samochodem w żółtej ramce. Dostaję komunikat 'skręć w lew...

źródło: comment_16663296407j86AcdKnREbOxfW9X7KFN.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
@Bordomir: przeczytałeś co napisałeś? przytoczyłeś zapis o tamowaniu. masz #!$%@? lewy pas geniuszami, którzy skręcają za 2 km, więc już się tam ustawili, a na prawym pasie masz mniej samochodów. Zasada ruchu prawostronnego

art. 16. ust. 4:

4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.


przyklejenie do lewego pasa, to nie jest przewidywanie,
  • Odpowiedz
@eloar:
Art. 22. Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
1.
Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2.
Kierujący pojazdem jest obowiązany
  • Odpowiedz
@eloar: i w ogóle xD, bo płynna jazda nie dotyczy tylko Twojego pojazdu ciołku, a całości ruchu ulicznego. Masz umożliwić innym płynną jazdę, a nie jechać do ostatniej chwili, gdzie nie ma ciągłej i wpychać się przed tych, którzy czekają, blokując wszystkich, którzy jadą prosto.
  • Odpowiedz
Jak masz możliwość to obserwuj jazdę innych kierowców, mi dużo dało obserwowanie jazdy ze starym czy ze starszym bratem. Obserwowanie jazdy matki nauczyło mnie jak nie jeździć.
  • Odpowiedz
@aleksc: Dajesz kierunkowskaz i powoli zwalniasz żeby mieć pewność że z tylu nikt Ci nie wjedzie w dupę. Jak jest korek to się zatrzymaj, ale powoli żeby nie zaskoczyć nikogo z tylu.
  • Odpowiedz
@Bordomir: płynna jazda dotyczy przede wszystkim całościu ruchu, więc blokowanie lewego pasa, który służy przede wszystkim do wyprzedzania, jest tamowaniem ruchu.

Powiedz mi, gdzie w art 22 masz zgodę na to, aby ustawiać się przy lewej krawędzi, gdy jeszcze nie masz miejsca skrętu nawet na horyzoncie? Wyraźnie wpisałem jako przykład 2km. Jak potrzebujesz przykładów to Jagiellońska, Modlińska, Żołnierska, Powsińska, Połczyńska/Mory, wszystkie w Warszawie.

Po prostu tak nie rób, nie tamuj
  • Odpowiedz
@Bordomir tamowanie ruchu jest śmiesznym niezdefiniowanym przepisem. Zaś nigdy nie spotkałem się z jego egzekucja w takim przykładzie. Ty próbujesz go tu wrzucić w nadinterpretacji która słychać od kierowców którzy jak muszą zwolnić lub się zatrzymać choć na chwilę to uważają ze ktoś inny tamuje ruch. Śmiało, polecam zgłaszać na policję i dać znać ile razy odmówią przyjazdu a ile dorzuca mandat za nieuzasadnione wezwanie. Zaś to co ja opisałem to
  • Odpowiedz
@misthunt3r: jakiego przyjazdu xD drogówki xD? Można nagrać na kamerkę i wysłać na policję, ale nie praktykuję. Jeżdżę, więc zdaję sobie sprawę z tego, że każdy popełnia błędy.

Sęk w tym, że na drodze o jednym pasie ruchu (nie mylić z jednojezdniową) nie masz innego pasa do skrętu w lewo. Na drodze o wielu pasach ruchu, mając wyznaczony pas ruchu do skrętu w lewo masz obowiązek go zając ZA WCZASU.
  • Odpowiedz
Większość kierowców wpuszcza 'gapowicza'.


@bialy_michalek: To jest masakra, że kogoś, kto chce zmienić pas przed skrętem w lewo na skrzyżowaniu nazywa się "gapowiczem".

@aleksc: Niestety zmiana pasa wymaga u nas silnych nerwów. Chcesz normalnie zmienić pas, bo zaraz będziesz skręcał, to albo traktują Cię jak cwaniaka i za cholerę nie wpuszczą, bo to jest ich pas i im się należy, albo musisz liczyć na łut szczęścia, że trafisz
  • Odpowiedz
  • 0
@aleksc
Może otrzymałeś już merytoryczna odpowiedź, ale egzaminator Ci powie prędzej np. "proszę na najbliższym (możliwym!) skrzyżowaniu skręcić w lewo lub zawrócić(np ze sygnalizacja świetlna) ". Nie sądzę, że w ostatnim momencie Ci powie Panie skręć tutaj.
  • Odpowiedz
przecież nawigacja z reguły pokazuje ci komunikaty typu: "Za 600 metrów...", "Za 400 metrów skręt w prawo/lewo...".

Trzeba je śledzić, i można zawczasu się ustawiać na odpowiednim pasie


@spere: Zdarzało mi się, że korek na pasie do skrętu zaczynał się długo przed informacją z nawigacji, że to już tu mam skręcić. Jak się nie zna trasy i jest dużo zjazdów/skrzyżowań to nie przewidzisz wcześniej...
  • Odpowiedz
@Bordomir: No dobra, a co w sytuacji, kiedy potrzeba zmiany pasa w takim miejscu nie jest spowodowana gapiostwem? Przykład, z którym sam niejednokrotnie się spotkałem - dojeżdżam do 3 pasmowej drogi z podporządkowanej, włączam się w prawo do ruchu i potrzebuję skręcić w lewo na najbliższym skrzyżowaniu - jednak na lewym pasie jest już kilometrowy korek, w który musiałbym się wbijać. Co zgodnie z kodeksem w takiej sytuacji należy zrobić?
  • Odpowiedz
@aleksc to jak masz możliwość to masz się wepchnąć, jak już jest linie ciągłą olewasz polecenie jedziesz prosto, może wytłumaczyć, że z braku możliwości zmiany pasy postanowiłaś jechać prosto. Ale już po zdanym prawku, to nawet zmiana pasa na światłach, nie raz będzie koniecznością :D
  • Odpowiedz