Wpis z mikrobloga

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-plk-przetarg-na-projekt-nowej-linii-do-wielunia-110033.html

Otwieram dyskusję na temat planowanej nowej linii kolejowej Wieluń - Chorzew Siemkowice.

Według mnie to nonsens. Linia będzie przebiegać przez same wiochy, w dodatku pociąg z Wielunia do Łodzi wykorzystując tzw. węglówkę będzie omijać o pół kilometra stację Zduńska Wola (wiem, że nie da się tam inaczej przejechać). Tak naprawdę pierwszym miastem na trasie do Łodzi będzie Łask. Szacowany czas przejazdu 1h 39m jest absurdalny, nie będzie żadnej konkurencji dla busów jadących S8. Linia ta jest częścią planowanego za komuny ciągu Wieluń - Chorzew - Bełchatów, a w dzisiejszych realiach odcinek do Bełchatowa i tak nie powstanie.

Dużo bardziej przydałaby się linia Wieluń - Sieradz. Co prawda dwukrotnie większy dystans do zbudowania, ale są po drodze dwa małe, ale jednak miasta - Złoczew i Lututów oraz gmina Brzeźnio mogąca generować spory jak na tamte okolice ruch w kierunku Sieradza i Zduńskiej Woli. Czas przejazdu będzie krótszy niż przez Chorzew, może udało by się zejść do 1h 20m. Będzie potrzeba mniej obiegów taboru (bo wystarczy wydłużyć pociągi kończące w Sieradzu) i lepiej wykorzystane pociągokilometry.

Słucham państwa opinii.

#kolej #sieradz #wielun
  • 7
pociąg z Wielunia do Łodzi wykorzystując tzw. węglówkę będzie omijać o pół kilometra stację Zduńska Wola


@Damasweger: Zduńska ma ŁKA i kible do Ostrowa, nikt tego nie będzie kasował

Co prawda dwukrotnie większy dystans do zbudowania


I jest odpowiedź dlaczego to kiepski pomysł.
Zduńska ma ŁKA i kible do Ostrowa, nikt tego nie będzie kasował


@Karatte Nikt nie mówi o kasowaniu. Omijanie tak dużego miasta jest idiotyczne, bo z Wielunia czy Złoczewa dużo ludzi jeździłoby do Zduni czy Sieradza.
@Karatte No właśnie. Jadąc nową linią trzeba będzie wygospodarować ekstra obiegi na sam Wieluń, a wydłużając pociągi kończące w Sieradzu zaoszczędzi się sporo kilometrów.
@Damasweger: Gdzie w tekście artykułu jest napisane, że pociągi maja omijać Zd W? To bez sensu. W przeszłości pociągi z Łodzi w kierunku Herbów Nowych jeździły przez Zd. W. ze zmianą czoła.
@Damasweger: 1. Łódź Kaliska - Zd. W w aktualnym rozkładzie 0:35 h
2. Zd. W - Ch. S na początku lat 90-tych 0:50 h przed likwidacją połączeń 1:00 h - ile da się urwać po remoncie?
3. Ch. S - Wieluń D. zakładam ok. 0:20 h
Razem 1:45 + 0:05 na zmianę czoła, czyli optymistycznie 1:50 h optymistycznie.
Wydaje się, że cas 1:39 to jest max. co da się zrobić zakładając: