Aktywne Wpisy
Femme-nie-Fatale +11
takiMirek29 +6
Warto #!$%@?ć za kasą kosztem braku czasu wolnego? Ile można tak wytrzymać? Ktoś zjechał psychicznie po dłuższym czasie intensywnej pracy i teraz żałuje? Albo ktoś robil OE i nie siadły mu godziny pracy i z czasem się wypalił?
Skąd się bierze taka chęć do szybkiego dorobienia się po trupach?
30lvl here
#programista15k #pracait #pracbaza
Skąd się bierze taka chęć do szybkiego dorobienia się po trupach?
30lvl here
#programista15k #pracait #pracbaza
#hobby #ciekawostki #samoloty #lotnictwo #aircraftboners
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Bell X-22
W 1962r. US Navy zgłosiło zapotrzebowanie na dwa prototypy statków powietrznych o możliwościach V/STOL (vertical/short take-off and landing – pionowy/krótki start i lądowanie), które miałyby być zasilane przez cztery śmigła osadzone w gondolach. Jako, że Bell Helicopters posiadało rozległe doświadczenie z maszynami VTOL postanowiło wykorzystać do projektu istnięjącą makiete. W 1964r. prototyp – Model D2127 – został zamówiony przez Marynarkę Wojenną i otrzymał nazwę X-22. Trójpłatowe śmigła zostały zamontowane w czterech gondolach na końcach skrzydeł. Za ich napędzanie odpowiedzialne były turbiny gazowe znajdujące się w parach przy tylnych skrzydłach. Manewrowanie odbywało sie poprzez wychył śmigieł oraz przy użyciu powierzchni sterowych: lotek i steru wysokości. Pierwszy lot miał miejsce 17 III 1966r. Pomimo, że X-22 uważany był za najlepszy tego typu statek powietrzny w swoich czasach program został odwołany. Wymagana prędkość 525km/h nigdy nie została osiągnięta. Prototyp został przekazany do Cornell Aeronautical Laboratory na dalsze testy. Ostatnie loty zostały przeprowadzone w 1988 roku.
Podstawowe dane techniczne (X-22A):
Załoga: 2 + 6 pasażerów
Długość: 12.07m
Rozpiętość skrzydeł: 11.96m
Wysokość: 6.31m
Masa własna (pusty): 4753kg
MTOW: 8003kg
Napęd: 4x General Electric YT58-GE-8D 1267hp (945kW) – silniki turbowałowe
Vmax: 409km/h / 221kn
Zasięg: 716km / 387nmi
Pułap: 8500m / 27800ft
Pułap zawisu w strefie wpływu efektu przypowierzchniowego: 3658m / 12000ft
Pułap zawisu poza strefą wpływu efektu przypowierzchniowego: 1829m / 6000ft
@MajsterZeStoczni: Jaki samolot ostatecznie wzięło Navy?
@Peyer: podajesz tutaj już bardzo precyzyjny wariant, sama maszyna to po prostu V-22
@MajsterZeStoczni: Podałem konkretny, ponieważ jest on użytkowany przez wspomniane wcześniej US Navy.