Wpis z mikrobloga

Jakiś czas temu obiecałem recenzję długoterminową roweru zbudowanego na ramie z Chin.
Rama producenta BXT, poleciłem ją nawet jednemu Mirkowi, z tego powodu jest mi smutno, bo Mirek jeszcze jej chyba używa. Niestety nie pamiętam kto to był.

Na ramie przejechałem 10k km. Nie dużo. Więcej się nie dało. Pierwsze 3-4k km były bez problemowe. Rama bardzo fajna, wygodna, dopasowana rozmiarem a sam rower osobiście mi się podobał. Pierwsze problemy zaczęły się około 4k km. Zaczęło opadać siodełko, przy ówczesnej wadze kierownika ~68kg. Pasty do karbonu, nic nie pomagało. Co jazdę zjeżdżało.
Rozwiązaniem było zamiast na 5nm skręcić na 6nm sztycę. Działało - jakiś czas. Około ~5 km zmieniłem koła. Okazało się, że mocowanie na hamulce jest wadliwe, w poprzednich kołach tylny hamulec można było wyregulować by był na obręczy - na granicy ale na obręczy. W nowych karbonowych był już za blisko rantu. Trzeba było kombinować z podkładkami by nie uszkodzić obręczy. Przeżyłem. W kwietniu przy przebiegu 5-6k km akcja ze sztycą się ponowiła. Opada i koniec. Obrobiło się mocowanie sztycy. Napisałem do chinczyka, w skrócie usłyszałem wal sie, tutaj za 30$ masz nowe. No nic, tamto mocowanie zrobiłem samoróbkę, te 6 tygodni wytrzymało. Wsadziłem było spoko.

Przyszedł koniec sezonu, znów mocowanie sie obrobiło, ale pomagało skręcenie tego gównolitu na 8nm przy dopuszczonych 5 i objeżdżało w tempie 1-2mm na godzinę jazdy. . Mając w dupie chinczyka, poszedłem do lokalnego tokarza by dorobił mi z twardszego metalu mocowanie. 100zł mniej w kieszeni ale porządny kawałek stali w kieszeni wracam zamontować. I tutaj mój błąd. Na nowym stalowym mocowaniu #!$%@?łem 8nm a rama pękła (pic related). No nic czas się pożegnać, czas na nowy rower.

Oprócz tego problem w tej ramie był z hakiem z plasteliny ( dwa razy złamany przy prostowaniu i kupowanie na zapas to norma), hak przedniej przerzutki po około 8k km zrobił się plastyczny i był duży problem z regulacją przerzutki, na szczęście był standardowy i dostałem od ręki lokalnie.

Ogólnie rower był bardzo przyjemny, do czasu, firma polecana na zagranicznych forach, rama ładna, prosta, dość sztywna i lekka. Niestety w kilku miejscach Chinczyk zaoszczędził na materiale (mocowanie sztycy i haki przerzutek) co odbijało się na ogólnym odbiorze ramy.

Wiem, że ramę można naprawić - ale nie chcę się w to bawić. Czy kupiłbym jeszcze raz tę ramę? Myślę, że mógłbym rozważyć, ale pierwszą rzeczą którą bym zrobił to wymienił gównolit w mocowaniach a drugą upeniłbym się czy otwór montażowy hamulca został poprawiony.

Wiem, że wielu mirków jeździ na chiczykach i są one bezproblemowe. Ja trafiłem słabo. Czy jestem zrażony? Może trochę. Czy mówię nie Chińskim ramom? Na razie tak, mam nową ramę z EU, ale w przyszłości kto wie.

Nie mniej jednak rower będę wspominał dobrze. Cieszył mocno oko i był lekki 7.1 kg w gotowości do jazdy na 105 :)

#hiponaszosie #rower #szosa i tym samym wypisuję się (nie)stety z #chinabikeclub
Hipodups - Jakiś czas temu obiecałem recenzję długoterminową roweru zbudowanego na ra...

źródło: comment_166392702770lwBozhmxhEavYNoJXGJM.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
@4x80: Dobry patent, oklejalem folia ochronna, ale problem byl z mocowaniem gdzie gwint w gownolicie ktory rozpietajac sie trzymal sztyce, puszczal i sie luzowalo trzymanie. Wiec zwiekszenie średnicy sztycy

Ale bede wiedzieć na przyszłość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Hipodups: szanuję za szczerą recenzję.

ogólnie to powinna ona być gdzieś przyczepiona jako przestroga dla tych co chcą kupić ramę niewiadomego pochodzenia. bo gdyby to była rama normalnej firmy, z normalną dystrybucją w polsce/ eu, to przy takich problemach miałbyś nową ramę albo zwrot kasy w ciągu kilku dni. a tak 3k psu w dupę
  • Odpowiedz
@Im_from_alaska: z normalną dystrybucją dokupilbym czesci zapasowe w 3 dni, max tydzien a nie 6 tygodni. To bylo glownym powodem ze zalatwilem rame, bo zaczalem kombinowac z zamiennikami zamiast na czekac na czesci od producenta.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Hipodups: a nie myślałeś by wywiercić dziurę w ramie i sztycy siodełka ? Wkaldalbys śrubę i na pewno by się nie obniżyło. Chyba regulacji nie potrzebujesz :p?
Z takim pęknięciem przeciez można jeździć to tylko siodełko
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Hipodups: no nie zgubisz nie ma opcji :D Wkładasz regulujesz co do milimetra, wiertło HSS tak 6mm myślę że styknie wiercisz dziurę przez rame całą sztyce wychodzisz z tyłu ramy. Wkładasz śrubę i zakrecasz ja 2 nakrętkami a co stać Cię :D Nie ma regulacji ale nie ma takiej opcji by puściło musiała by rama pęknąć w tym miejscu a z resztą parę cm wyżej trzyma Ci ten zwykczy ściągacz.
  • Odpowiedz
@niebadzogrem: Ale tam nie ma sciagacza, ani obejmy. Jest takie rozporowe gowienko i cala sztyca trzyma sie poprzez zapieranie o ten pekniety element i górna rure. Gdy sztyca jest dociśnięta rama rozchodzi sie na boki. Takie gówienko jak na zdjęciu. tylko. Po za tym bawic sie w wiercenie ramy i sztycy w ksztalcie aero? Sorry ale nie. Jak dla mnie ta rama moze trafic juz tylko na trenażer a i
Hipodups - @niebadzogrem: Ale tam nie ma sciagacza, ani obejmy. Jest takie rozporowe ...

źródło: comment_1663955894yEsCOoRpU5KKBvN1IqkXhM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@jarnunvosk: Nie no rama sama w sobie byla mega wygodna, na nowym setupie spedzilem jakies 3h i jest w pytę nie wygodnie. Czekam na fitting, by moc dokończyć projekt ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@jarnunvosk: Nie no są pewne firmy, które są pewne i nie ma co się bać. Chociaż z drugiej strony BXT było jedną z tych firm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Hipodups: Ja bym tam naprawiał, niewielki koszt, niewiele roboty, a sama rama jeszcze by długo posłużyła. BTW ściąganie z Chin teraz ram tak średnio się opłaca, dowalili ceł i kij wie czego i ponoć wszystko
  • Odpowiedz
@guru8: No teraz chinczyk, ktory nie jest #!$%@? i z "pewnej firmy" wychodzi z clami i vatami 4k+, rama kupiona u nas 5k. Więc imo warto dopłacić klocka do gwarancji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Chińczyk nie umarł i kiedyś do niego wrócę. Zapakowany i zabezpieczony na lepsze czasy, bo mimo swoich wad byl to bardzo fajny rower.
  • Odpowiedz