Wpis z mikrobloga

Mamy tu jakichś wariatów od Blendera? Próbuję się przerzucić z C4D (Arnold/ standard) na Blendera, ale... to jak inny świat. Ustawiłem kontrolę kamery i kilka skrótów żeby choć trochę Blender zachowywał się jak C4D, ale nadal jest ciężko. Gdzie tu są tagi dla obiektów, jaką w ogóle ikonę ma geometria na panelu obiektów(?!), dlaczego Blender ma osobne okno dla kontroli jointów (pose mode), jak wyzerować (nie, crtzl+z to nie to) położenie i rotacje obiektu (jeden klik w C4D) po jego przemieszczeniu, jak skopiować położenie obiektu w przestrzeni do drugiego obiektu, dlaczego program nie zapamiętuje tego, że ma renderować na GPU, co tu w ogóle się dzieje? Jak zacząć (nie, nie chcę donuta ( ͡° ͜ʖ ͡°) )?

#blender #grafika #cgi
  • 5
Z przesiadką będzie trochę frustracji ale warto.
Jak będziesz zadawał pytania pojedynczo opisując nieco dokładniej w czym problem, to będzie się łatwiej odnieść.
@sm_m: Nie, żeby obiekt wrócił z ileś tam XYZ właśnie na 0,0,0, pierwotną pozycję, łącznie z wyzerowaniem rotacji. Taki klasyczny "reset position".

@stigmatic: Pytania mocno ogólnikowe, ale najważniejsze jest te ostatnie - jak zacząć z Blenderem? Jakiś rzeczywiście zajebisty poradnik, który otworzy oczy na nowo? Dawno temu niesamowicie cidszyła mnie komenda "show help" po kliknięciu PPM na cokolwiek (!) w C4D, tu jest podobnie z "show online manual", ale jednak