Wpis z mikrobloga

1. zajechane zimówki marki budżet w lecie na drodze ekspresowej - check
2. tylne opony założone na odwrót do kierunku jazdy - check
3. z-----a geometria zawieszenia bo przednia opona jest zużyta prawie na slicka od wewnątrz - check
4. całkiem OK auto które totalnie nie wskazuje że właściciel musi oszczędzać na jedzeniu i bezpieczeństwie - check
Creds za zauważenie dla @Donmenello
#motoryzacja
dzemzrzodkiewki - 1. zajechane zimówki marki budżet w lecie na drodze ekspresowej - c...

źródło: comment_1660202001HMhxZ4yWACbzJ55oAsbQal.jpg

Pobierz
  • 190
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dzem_z_rzodkiewki: Nie chce bronić kierowcy ani tez oskarżać ale z tego zdjęcia nie widać czy przednia opona jest zjechana czy nie, podobnie nie widać czy to zimowe opony a może wielosezonowe bo one maja podobne bieżniki do zimowych. Chyba ze coś przegapiłem i mnie poprawisz?
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: Ludzie mają w dupie stan samochodu, liczy się żeby ładnie wyglądało i było "młode"
Gdybym postawił obok tej ibizy moje jedno 27 letnie wozidło to było by gadanie co za szrot złom.
A to że całe zawieszenie zrobione, cały układ hamulcowy. Opony z pełnym bieżnikiem maks 3 letnie. To nie istotne bo stare i do lakierowania ( ͡º ͜ʖ͡º)

Niestety ale prawda tak że
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@jednorekibadnyta: no ja cie rozumiem, tylko po prostu z domu wyniosłem ciągłe mądrości nt tego, jak to producenci jebią nas, kierowców na pinionszki, bo tylko nowe bzdury wymyślają i komu to potrzebne skrócenie drogi hamowania, skoro nie ma sensu szybko jeździć? Tylko potem kurde trasa na 2h zajmowała dziadkowi zawsze po 3-4, ciekawe czemu xD?
@prnppp: a ja jestem zdania, że jak mam wybór czy wielosezon, czy sezon
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tos-1_buratino: kto ma asr ten ma. A wielosezon w ciężarówkach jest m.in. Po to, by ôgraniczyć ilość zmian opon, z którymi powiązany jest skalibrowany tacho, który MUSISZ mieć precyzyjny (dlatego kalibruje się go przy zmianie opon), bo inaczej sam się prosisz o kontrolę itd i policji. A już to, że te wielosezony to nieraz takie g---o, że ręce opadają, to inna sprawa.
  • Odpowiedz
@yoda-komoda: sory ale to jest gdybanie, skąd niby wiesz, że opona jest założona odwrotnie do kierunku jazdy skoro nie widzisz profilu opony gdzie jest wskazany kierunek? Niesprawny ABS? To już zupełnie nie wiem skąd wziąłeś bo dym z opony, szczególnie zimowej w lecie może pójść nawet przy mocnym hamowaniu.
  • Odpowiedz
@darktremor: to widać po profilu bieżnika na tylnej opony, ABS nie pozwoliłby na zablokowanie opon i poślizg, ale do tego trzeba mieć sprawny samochód, zawieszenie, opony i hamulce w stanie przewidzianym przez producenta. Ale oczywiście jak jeździ to po co, tylko lać paliwo (bo oleju tez nie trzeba wymieniać) i jeździć
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: nie można? No a jednak popatrz większość kierowców się nie zna albo zna się słabo więc wydaje się, że można.
Od kiedy jest wymóg znajomości mechaniki samochodowej przy zdawaniu prawka albo zakupie auta? Jakiś przepis koajrzysz?

Bo wydaje mi się, że to tylko Twoja opinia
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: Fiesty to ogólnie są super auta, jeździłem 3 generacjami fiest i prowadzenie jest naprawdę dobre, szczególnie w mieście. Przy czym zmniejszył bym nieco wspomaganie kierownicy (bolączka miejskich aut) i materiał kierownicy w VII też jest dosyć "niefortunny" ale chyba żadne miejskie autko na autostradzie nie prowadziło mi się tak dobrze.
  • Odpowiedz
@yoda-komoda: bieżnik jeszcze o niczym nie świadczy bo opona może być dwukierunkowa. Poślizg wyniknął prawdopodobnie z próby ominięcia auta, które raptownie zahamowało przed nim. Do sprawdzenia sprawności auta służy przegląd a nie opinia ekspertów z wykopu. Zresztą tu nie o to chodzi czy auto było sprawne czy nie tylko o to, że próbuje się zrzucić winę na poszkodowanego i jak czytam takie komentarze bez żadnej empatii to mi aż ciśnienie
  • Odpowiedz
@bidzej: Cooo? Jakie kontrowanie tylu przez jego odciążenie?? Hamulec -> przeniesienie ciężaru na przód -> skręt -> jeżeli d--a ucieka to odpuszczam hamulec -> zakładam kontrę -> jeśli wyprowadziłem to mogę dalej przyhamować.
Zdanie „kiedy hamulec masz po prostu wciśnięty to niczego nie dociążasz” jest okrutnym gwałtem na fizyce: zakładając ruch do przodu (z przyspieszeniem >= 0 m/s^2) wciśnięcie hamulca powoduje przeniesienie środka ciężkości w kierunku jazdy. Podstawowe prawo bezwładności.
  • Odpowiedz
@darktremor: kształt bieżnika świadczy, że jest to opona kierunkowa, do tego założona odwrotnie. Tu nie ma z czym dyskutować.
A jazda takim samochodem powoduje zagrożenie nie tylko dla pasażerów, ale też dla innych uczestników. Załóżmy że przed taki samochód wybiegłoby dziecko i z powodu stanu technicznego zginęłoby albo jeszcze gorzej, zostało kaleką na całe życie.
  • Odpowiedz
@yoda-komoda: sory ale nie jesteś dla mnie ekspertem od opon więc dalej nie wierzę w teorię o odwrotnym założeniu. Reszta twojej wypowiedzi jak z filmu Barei "Miś", scena z policjantami, więc zostawię bez komentarza.
  • Odpowiedz