19 czerwca zdechł mi silnik przy przebiegu 160 tys km. 2.0d 218km.
Dzisiaj został rozebrany i matko bosko co tu się stanęło: - zatarte 3 panewki - czwarta panewka w misce - tłoki zjechane - wał się wygiął - zatarło 2 turbosprężarki - pęknięty blok
Krótko mówiąc - wymieniajcie olej, #!$%@?ć long life!
@baltic-vodka jakie bajki? Silnik podatny na zatarcie panewki na long life prędzej czy później to zrobi.
Jak kupiłem ten samochód to przy przebiegu 100 tys km olej był wymieniony 3 razy, pierwsza wymiana po 25 tys km.
Około 20 tys zł, jutro się dowiem ile będzie kosztował drugi kompletny silnik. Do tego trzeba zrobić rozrząd na łańcuchu, sprawdzić wtryskiwacze, zmienić panewki - ogólnie zrobić rewizję.
@open_or_die: mam na myśli to że mechanicy już od lat powtarzają, że long-life to chwyt marketingowy producentów samochodów, a w praktyce silniki nie wytrzymują tak długich interwałów wymiany oleju jakie zalecają producenci (np. co 30-40k km)
@baltic-vodka każdy kto chce pojeździć dłużej autem nie będzie robił wymian log life.
Cała reszta jeździ do końca lizingu i potem taki @open_or_die kupuje używane auto, dba, zalewa świeży olej ale to już jest za późno.
Ale mniejsza z tym. Najbardziej mnie zdenerwowało to że panewka nie dawała żadnych objawów tylko po prostu silnik zaczął stukać i tracić moc, a godzinę później już wzywałem lawetę xd
@open_or_die: No zjeżdżały nam na plac auta co miały po 40-60k przebiegu czy czasami więcej i raczej nigdy nie wymieniany olej... Albo fura 120-150k przebiegu i dwie wymiany oleju ( ͡°ʖ̯͡°)
Krótko mówiąc - wymieniajcie olej, #!$%@?ć long life!
@open_or_die: ja w swoim Audi 80 b3 1.8 benzyna 1987 rok od 2005 roku do 2020 roku ani razu nie wymieniałem oleju, dopiero gość co przejął to auto wymienił olej bo trochę silnik klekotał jak diesel
@open_or_die: odziwo najwięcej postów gdzie coś się #!$%@? to auto ma przebieg 160k lub ogólnie poniżej 200k xD zawsze takie podobne liczby.
Panewki nie zacierają się w ułamku sekundy, to proces długotrwały więc na bank już wcześniej coś tam #!$%@? ale nie słyszałeś. Tak samo jak tłoki niby zajechane, w dzień czy dwa to się nie dzieje. Dziwna praca i zachowanie silnika na bank były obecne.. wał się wygiął xd 2
@bruhh jestem wyczulony na dźwięk silnika i na 100% bym zauważył jakiś dziwny dźwięk. Tym bardziej że na osiedlu którym mieszkam jest 4 inne beemki z tym silnikiem. Po prostu bym wiedział jakby coś się działo.
Miesiąc wcześniej wymieniałem olej w skrzyni, skrzynia była w bardzo dobrym stanie. Byłem też na hamowni, moc wyszła lekko ponad nominał.
Z każdą wymianą oleju sprawdzałem czy nie ma opiłków w filtrze i na dnie zbiornika
Bierzesz auto na 5 lat, przejeżdżasz 150 tys km i się go pozbywasz bo bierzesz następne.
Wolisz wydać na serwis 3x więcej żeby następny właściciel miał sprawny samochód czy masz w to wywalone i wymieniasz olej tylko jak wyskoczy w komputerze?
Olej co 8-10k i tyle w temacie. Sam przerabiałem panewkę bo poprzedni właściciel zmieniał co 25-30k oliwę. Po pełnym remoncie mam zrobione ~ 160k i silnik nadal działa bez zarzutów.
Dzisiaj został rozebrany i matko bosko co tu się stanęło:
- zatarte 3 panewki
- czwarta panewka w misce
- tłoki zjechane
- wał się wygiął
- zatarło 2 turbosprężarki
- pęknięty blok
Krótko mówiąc - wymieniajcie olej, #!$%@?ć long life!
#motoryzacja #auta #bmw
Wjedzie drugi silnik po sprawdzeniu.
Chociaż koszt tej naprawy nieźle trzepnie mnie po kieszeni xD
Wiadomo jaki koszt remontu?
Silnik podatny na zatarcie panewki na long life prędzej czy później to zrobi.
Jak kupiłem ten samochód to przy przebiegu 100 tys km olej był wymieniony 3 razy, pierwsza wymiana po 25 tys km.
Około 20 tys zł, jutro się dowiem ile będzie kosztował drugi kompletny silnik. Do tego trzeba zrobić rozrząd na łańcuchu, sprawdzić wtryskiwacze, zmienić panewki - ogólnie zrobić rewizję.
@open_or_die: mam na myśli to że mechanicy już od lat powtarzają, że long-life to chwyt marketingowy producentów samochodów, a w praktyce silniki nie wytrzymują tak długich interwałów wymiany oleju jakie zalecają producenci (np. co 30-40k km)
Cała reszta jeździ do końca lizingu i potem taki @open_or_die kupuje używane auto, dba, zalewa świeży olej ale to już jest za późno.
Ale mniejsza z tym. Najbardziej mnie zdenerwowało to że panewka nie dawała żadnych objawów tylko po prostu silnik zaczął stukać i tracić moc, a godzinę później już wzywałem lawetę xd
@open_or_die: ja w swoim Audi 80 b3 1.8 benzyna 1987 rok od 2005 roku do 2020 roku ani razu nie wymieniałem oleju, dopiero gość co przejął to auto wymienił olej bo trochę silnik klekotał jak diesel
W lagunie 1 1.8 przez 2 lata też ani razu oleju nie wymieniłem i potem jeszcze mój brat przez rok ją dojeżdżał bez pchania nawet złotówki w serwis.
To inne czasy, ma się psuć.
Dlatego napisałem "Krótko mówiąc - wymieniajcie olej, #!$%@?ć long life!"
No może zabrakło słowa "interwał" ale wiadomo o co chodzi.
Panewki nie zacierają się w ułamku sekundy, to proces długotrwały więc na bank już wcześniej coś tam #!$%@? ale nie słyszałeś. Tak samo jak tłoki niby zajechane, w dzień czy dwa to się nie dzieje. Dziwna praca i zachowanie silnika na bank były obecne.. wał się wygiął xd 2
Miesiąc wcześniej wymieniałem olej w skrzyni, skrzynia była w bardzo dobrym stanie. Byłem też na hamowni, moc wyszła lekko ponad nominał.
Z każdą wymianą oleju sprawdzałem czy nie ma opiłków w filtrze i na dnie zbiornika
Bierzesz auto na 5 lat, przejeżdżasz 150 tys km i się go pozbywasz bo bierzesz następne.
Wolisz wydać na serwis 3x więcej żeby następny właściciel miał sprawny samochód czy masz w to wywalone i wymieniasz olej tylko jak wyskoczy w komputerze?
Matematykę zostawiam tobie.
@open_or_die: nigdy nie mialem auta przez 5 lat. Nie zyjemy 300 zeby tak marnowac czas. Mialem aut dziesiatki