Wpis z mikrobloga

@qwertynq88: Nie ma znaczenia. Jak nauczysz się jednej chmury to po miesiącu ogarniesz pozostałe. Co do ilości pracy to jest porównywalnie. Ja pracuję jako Lead Cloud Architect z Azure i AWS zależnie od projektu.

Bardziej popatrz od strony kosztów nauki. Mam tu na myśli ilość darmowych usług które możesz uruchamiać w chmurze za darmo oraz łatwego i taniego dostępu do materiałów do nauki.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@qwertynq88: AWS jeśli masz ambicje. Azure jeśli chcesz mieć stabilna robotę w korpo. Mi jako seniorowi FS jedno korpo proponowało stanowisko devopsa azure za 16k bo powiedziałem na rozmowie ze że raz na tym API stawiałem xD
  • Odpowiedz
@markaron: a jesteś w stanie wskazać wskazać jaki sensowny certyfikat trzeba mieć, żeby zostać takim architektem? Bardziej mnie interesuje Azure, bo robiłem na nim już trochę, a na AWS-ie mało, ale Amazon jest w sumie bardziej popularny.
  • Odpowiedz
@qwertynq88: Obecnie liczą się 3 chmury: AWS (Amazon), Azure (Microsoft) i Google Cloud (nie pamiętam od kogo). Próbują ich gonić Oracle i IBM.

Zaufanie
Największą jest AWS - ma najwięcej klientów, najwięcej usług (ponad 200), najwięcej za uszami. Azure będzie niedługo nr 1, ponieważ Trump zdecydował o konsolidacji infrastruktury całej administracji publicznej i wojska USA i przeniesieniu ich do jednego dostawcy - padło na MS. AWS, dla mnie, nie jest wiarygodnym
  • Odpowiedz
@fujiyama: Jednego konkretnego nie ma bo to zależy w czym się chcesz specjalizować. W Azure ale też AWS jest kilka ścieżek. I tak przykładowo w Azure od programisty, przez typowego architekta, sieciowca, admina M365/Windows Server/Bazy Danych/VDI, data architekta, security i AI. Obczaj to https://docs.microsoft.com/en-us/certifications/browse/?products=azure

Ja mam Microsoft Certified Azure Solutions Architect Expert, Microsoft Certified Azure Developer Associate, Microsoft Certified DevOps Engineer Expert.