Wpis z mikrobloga

jestem nowy w świecie programistycznego korpo, pracuję od kilku tygodni. tak intuicyjnie, czym zajmuje się ten sławny scrum master?

u mnie w zespole nie ma nikogo takiego. są tylko TL, manager i 4 programistów. raz na jakiś czas jest planowanie, a raz dziennie jest daily, na których przydzielane są taski. tym zajmuję się u mnie manager. z tego co zrozumiałem, scrum master pomaga w organizacji zespołu, coś pilnuje, coś tam pomaga, zarządza spotkaniami. u mnie zarządzaniem spotkaniami, umawianiem jednych z drugimi i pilnowaniem tasków zajmuje się osoba, którą nazywamy menadżerem. ta osoba dość dobrze wie co się dzieje w projektach, czasami zabiera taski, gdy widzi że praca idzie zbyt wolno. kontaktuje nas też z odpowiednią osobą, gdy np. brakuje nam do czegoś dostępu. czy ten "menadżer" to po prostu scrum master, tylko inaczej nazwany? czy to zupełnie co innego.

#scrum #agile #programowanie #pytanie #programista15k
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ly000: U mnie jest tak samo, tylko sami bierzemy sobie taski w trakcie dnia i zespol jest wiekszy. Na poczatku zdziwilo mnie co tu pisali ze scrum master to jakis oskarek humanista. U mnie ten "menadzer" to starszy programista ktoremu juz nie chcialo sie programowac ale nadal ogarnia wszystkie koncepty i wie mniej wiecej co da sie zrobic, jak dlugo itp. Troche sobie tego nie wyobrazam z typem ktory nie
  • Odpowiedz
@PaaD: czytałem ten bełkot i niczym on nie pomaga.

Scrum Master wspiera Scrum Team na kilka sposobów, m.in.:

instruuje członków zespołu, na czym polega samozarządzanie i interdyscyplinarność;


czyli jest pewnego rodzaju trenerem, który naprawia pewne braki w edukacji? każdy wykształcony dorosły człowiek powinien
  • Odpowiedz