Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@sawantir: 1. Zmienić system ocen cząstkowych na wynik procentowy. Rodzice nie będą mieli sraki z powodu 3, gdzie uczniowi mogło niewiele brakować do 4 (powiedzmy, że miał 70%)
2. Religia i godzina wychowawcza - wywalić
3. W liceum ogólnokształcącym wywalić wszelkie zbędne przedmioty, które nie są związane z rozszerzeniem czy maturą podstawową. Patologią jest to, że obecnie przez 3 z 4 lat liceum dzieci uczą się do jakiejś sraki na WOK
1 religia out
2 wf w postaci kontroli aktywności fizycznej ucznia poza szkołą (czyli jak chodzisz na siłownię, chodzisz na spacery albo jeździsz rowerem to masz przedmiot zaliczony)
3 wprowadzeniem zajęć z historii polskiej kultury popularnej (muzyka, filmy itp)
4 wprowadzenie edukacji seksualnej
5 zakaz korzystania przez pracowników szkoły z tych samych toalet co uczniów
6 ograniczenie maksymalnej liczby godzin lekcyjnych w ciągu dnia ucznia do 5
7 palarnia dla uczniów w
@aszlej: Zgodziłbym się gdyby nie ostatnie trzy: palarnie dla uczniów z jakiej paki jeśli szkoła powinna promować zdrowy tryb życia? Może bar też powinien być? Jeśli nauczyciel jeśli mega wymagający i uczniowie się zmowia/przekupią innych/zagrożą im to powinno się takie coś robić? Po coś są skargi np do kuratorium. Ostatnie też z dupy? Nie znasz ucznia, nigdy go w życiu nie widziałeś i masz iść do więzienia?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@sawantir: o mamo, od czego zacząć...
- wprowadzić z powrotem coś na kształt PO - praktyczna pierwsza pomoc, zachowanie w trakcie katastrof naturalnych i konfliktów, strzelnica, radzenie sobie bez technologii (np. rozpalanie ogniska). To można fantastycznie poprowadzić na zajęciach praktycznych i przy okazji zlikwidować problem dwóch lewych rąk u młodzieży. Bardzo często nie są nauczeni szukania własnych rozwiązań, tylko gotowych odpowiedzi.
- historia - mniej nauki na pamięć, a więcej o
@sawantir wiedza o społeczeństwie powinna przygotowywać do roli w tym społeczeństwie, uczyć aktywności obywatelskiej, tego że państwo to my a nie oni, czym jest populizm i jakie są uniwersalne zagrożenia dla demokracji i wolności- w miejsce wkuwania tego ilu jest posłów w sejmie.
@shitty_support: dałabym ci 10 plusów gdybym mogła!

Dodatkowo wprowadziłabym zajęcia na kształt psychologii, nieoceniane, których głownym celem byłoby zwiększenie pewności siebie uczniów, pokazywanie, że oni są ok i inni ludzie są ok, jak rozwiązywać produktywnie konflikty, jak być dojrzałym, a nie dziecinnym, jak być empatycznym i jednoczenie stawiać granice, jak się nie obrażać, gdy ktoś inny stawia granice. Mogłoby to być połączone z elementami edukacji seksualnej.