Wpis z mikrobloga

Zaczynam nitkę: co zrobić, żeby usprawnić polską edukację.
Ja zacznę: Wypieprzyć religię z zajęć lekcyjnych

  • 72
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sawantir: przede wszystkim wprowadzić nowoczesne metody nauczania. Jak sobie przypomnę spisywanie z tablicy tego co napisał nauczyciel i rycie definicji na blachę, to mnie szlak trafia xD

No i podniesienie pensji i wymagań dla nauczycieli, żeby w szkołach pracowali wysokiej klasy specjaliści, a nie garstka nauczycieli z powołania i cała masa miernot, które nie znalazły innej pracy i swoją frustrację wylewają na uczniów.

  • Odpowiedz
@sawantir:
- klasy powinny byc nie rocznikami, a wiedzą. Powinnismy równać w góre. Jak ktos jest bystry powinien latwiej przejsc wyzej, to samo nie powinno byc problemu z „uwalaniem”
- tak jak ktos pisal - na maturze 2 do wyboru + 1 rozszerzenie
- religia out
- lekcje ekonomii 1x
- lekcje
  • Odpowiedz
  • 3
@sawantir wywalić religię, przy nauce historii kłaść nacisk na ciągi przyczynowo-skutkowe i przestać wałkować starożytność za każdym razem od nowa przez rok, wprowadzić zamiast religii 2h lekcji ekonomii.
Wprowadzić na wf oceny na podstawie czynionych postępów i aktywności ucznia a nie na podstawie tego kto jest silniejszy. Ewentualnie w ogóle wywalić i np. rozliczać uczniów z aktywności poza szkołą.
  • Odpowiedz
@sawantir: większe stawki dla nauczycieli, zmienić system nauczania ogólnie (np. na wzór skandynawski; ale to już dłuższy temat na jaki i dlaczego), wprowadzić zajęcia z inteligencji emocjonalnej
  • Odpowiedz
Co za festiwal demagogii. XD W sprawie jakości edukacji to jak mieszanie herbaty bez wsypania cukru do szlanki.
  • Odpowiedz
@sawantir: żyjemy w czasach, kiedy dostęp do wszystkich informacji jest natychmiastowy i darmowy. Może nauka korzystania z tej wiedzy, wyszukiwania i weryfikacji informacji (googlowanie nadal przerasta większość społeczeństwa), obsługi aplikacji takich jak mapy czy zasady ochrony prywatności.
Niech uczniowie piszą wszystkie egzaminy z telefonem, niech będą to egzaminy trudne. Jak ktoś sobie znajdzie gotowca, to czemu miałby dostać niższą ocenę od osoby, która się wszystkiego nauczyła? W pracy nikogo nie
  • Odpowiedz
@sawantir:
- przygotowane multimedialne materiały dydaktyczne. Jeśli program nauczania jest wszędzie taki sam. To można wziąć jakiegoś pro nauczyciela, który nagra takie lekcje, z fajnymi wizualizacjami, przystępnie dla uczniów. Potem uczniowie by mieli do wszystkiego wolny dostęp, na lekcji można by obejrzeć takie nagranie. Potem nauczyciel w szkole by odpowiedział na pytania wyjaśnił nieścisłości i przeprowadził jakąś część praktyczną.
- system oceny nauczycieli. Uczniowie powinni móc ocenić nauczycieli. Pod względem
  • Odpowiedz
@sawantir: głupi pomysł - dostajesz oceny same 5 a potem coś zapomnisz i już jesteś gorszy niż ktos kto akurat miał średnio ale przyfarcil pytania
  • Odpowiedz
@sawantir: kolejna bzdura - podstawowa matura jest tak prosta z polskiego ze sprawdza czy potrafisz czytać i pisać . Jak ktoś uważa się za ścisłowca a nawet 30% nie może zdobyć to sorry ale matematyki tez by nie zdał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SuperGosc11 ale pytanie było nie co się teraz robi na danym przedmiocie, tylko co byśmy chcieli zmienić. Jeśli wprowadzili taki przedmiot jak podstawy przedsiębiorczości, to chyba też słabo im idzie, bo poziom wiedzy w tym temacie jest gorszy niż sytuacja na rynku świń.

Nie widzę sensu tego wszystkiego rozdzielać na drobne, bo będziesz miał kilka przedmiotów na których masz bardzo wąski materiał i musisz go rozwlekać, żeby zapełnić godziny, co znowu
  • Odpowiedz