Wpis z mikrobloga

#htpc #komputery #pcmasterrace #smarttv #kodi #libreelec #netflix #linux

Cześć mireczki! Wykopałem z kartonu działającego laptopa tylko w częściach. Z racji że zbieractwo bardzo to nie mogę go od tak wyrzucić. Dużo się glowilem co z nim zrobić aż stary telewizor ze SmartTV podpowiedział mi co mam zrobić... Otóż wraz ze zmianą platformy HBO GO na HBO Max mój mądry telewizor się poddał bo owej appki nie będzie obsługiwał.

Na początku myślałem o próbie zmiany softa na TV ale raz że nic konkretnego nie znalazłem, a dwa że nawet jak widziałem coś co potencjalnie mnie by interesowało to wszędzie biło po oczach "rób na własną odpowiedzialność, grozi #!$%@? TV". No to wracam do tego rozbebeszonego laptopa.

Chce zrobić wlasne HTPC. Obudowę sam ogarnę; jestem stolarzem i majsterkowiczem więc sobie coś wydziubię. Ten temat to ogólnie "pikuś".

Pikusiem niestety nie jest dalsze ogarnięcie tematu. O ile zbudować PC i postawić na nim Windowsa umiem oraz zrobić kilka zaawansowanych czynności na windzie to już np. taki Linux mnie przerasta. Może Wy coś podsunięcie/pomożecie.

Laptop nie jest i nigdy nie był "mocny". Ma jakiegos Intela i3 i grafikę nVidia. Do tego oryginalne 4GB RAMu i jakiś przecwelony HDD*.

Jak widać monstrum to nie jest więc darowałem sobie myślenie o zainstalowaniu windowsa (w jakiejkolwiek edycji). Drugi pomysł na OS przyszedł szybko; Linux. No ale zaraz zaczęła się górka jaka dystrybucja byłaby do tego fajna. Początkowo myślałem o tym by zainstalować Ubuntu bo skoro używam telewizora do oglądania YT/NETFLIX/HBO to przecież wystarczy mi przeglądarka www.

No i teoretycznie na tym powinienem skończyć swoje rozkminy, zacząć robić obudowę a ten wpis skasować. No ale nie byłbym sobą gdybym nie chciał więcej, lepiej. Znalazłem coś takiego jak Kodi i/lub LibreELEC.

Najbliższy plan działania to złożyć laptopa tak by dało się go uruchomić, zainstalować OS, przetestować. Jak wszystko będzie sprawne to zrobię jakąś designerska obudowę xd