Wpis z mikrobloga

Mircy z #inwestycje #inwestowanie, pomocy plz. Jestem laikiem jeśli chodzi o #oszczedzanie inaczej, niż na koncie oszczędnościowym lub lokacie. W przeszłości dałem się wciągnąc w #funduszeinwestycyjne, na których straciłem - raz spektakularnie (jeszcze w czasach, gdy był ten złodziejski procent za wykup), drugi raz - tylko na papierku, bo fundusze były połączone z kredytemi obniżały ratę o tyle, że i tak się opłacało. Warto wspomnieć, że ze względu na zabawkowe kwoty, nie przykładałem zbytniej wagi do tego produktu.

Teraz znowu jestem na to namawiany, tym razem na #skarbiec. Normalnie bym zrezygnował od strzała, ale sytuacja wygląda lekko inaczej:
- wcześniej miałem małą składkę miesięczną, teraz chodzi o jednorazową, większą wpłatę
- brak opłaty za wykup
- wszystkie opłaty w procentach. Chociaż wydają mi się wysokie - 2% "narzucone przez knf) + prawie 4% odciągają z wpłaty.

Widziałem, że większość raczej cienko przędzie, pani sugerowała fundusz oparty o surowce i regularny kontakt.

100% unikać, czy może warto spróbować?
  • 13
Teraz znowu jestem na to namawiany


@sasik520: To już powinno Ci dać odpowiedź, kto na tym najwięcej zarobi.
Fundusz ma gdzieś Twoje zyski, nawet jak Ty stracisz to oni zarobią.

Widziałem, że większość raczej cienko przędzie, pani sugerowała fundusz oparty o surowce i regularny kontakt.


@sasik520: xD
Tragiczne opłaty
- Maksymalna opłata manipulacyjna 5,5%
- Limit opłaty stałej za zarządzanie 2%

A wyniki? Dawno tak kiepskich nie widziałem...
- Ostatni
@sasik520: Jak powyżsi - odradzam fundusze z takimi opłatami.