Wpis z mikrobloga

Dzisiaj mija dokładnie 14 lat od historycznego zwycięstwa Roberta Kubicy na GP Kanady 2008. Z tej okazji małe Kubico statystyki.

Wygrana Roberta była jego 5 podium w karierze. Łącznie wywalczył ich 12 (9 z BMW Sauber i 3 z Renault). Była to jego jedyna wygrana w karierze, przed którą dwukrotnie kończył na P2 i dwukrotnie na P3. Po niej Robert trzykrotnie kończył na P2 i czterokrotnie na P3. Wyścig ten był 29 w karierze Polaka z 99.

Była to jedyna wygrana zespołu BMW Sauber w ich pięcioletniej karierze (od 2006 do 2010). Podium Roberta było ich 9, a Heidfelda 10 (z 17 zdobytych ogółem przez zespół), który ukończył ten wyścig na P2.

Była to ostatnia wygrana bolidu napędzanego silnikiem BMW w historii po czteroletniej przerwie (Juan Pablo Montoya P1 w GP Brazylii 2004). Łącznie było ich 20. Było to także 78 podium BMW jako dostawcy silników z 86 (ostanie także należy do Roberta – P2 w GP Brazylii 2009)

Po tym wyścigu Robert objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej z 42 punktami na koncie i miał 4 punkty przewagi nad drugim Felipe Massą. BMW Sauber znalazło się na drugim miejscu w klasyfikacji konstruktorów mając 70 punktów na koncie i 3 punkty straty do pierwszego Ferrari.

Robert skończył sezon 2008 na 4 miejscu w generalce mając 75 punktów (tyle samo co Kimi Raikkonen), a BMW Sauber skończyło sezon na miejscu 4 z 135 punktami na koncie.

A teraz przeżyjmy to jeszcze raz.

#f1 #kubica
  • 7
@chianski: za jakim ciosem jak mieli 3 bolid w stawce :) ferrari i mclaren inwestowali do późna i zapłacili za to w 2010. Wywalenie kupy kasy przez BMW cudów by nie przyniosło. Można było owszem liczyć dalej ze ileś dnfow będzie miała konkurencja ale to już naiwne. Jak widać. Nie było więcej i tak Madsa jak i Hamilton dojechali wszystko
@Atomus: skoro Ferrari i McLaren zapłaciły za swą politykę, to co powiedzieć od BMW, którego w 2010 już nie było w F1 xD ?

Niestety niemiecka mała elastyczność okazała się tu zabójcza - gdy zrealizowali element planu (wygrana w pojedynczym wyścigu), to pełną moc rzucili na kolejny punkt checklisty - bolid w sezonie 2009. Niestety nie spodziewali się, że kolejny rok to rewolucja, gdzie nastąpiło niemal totalne odwrócenie ról (przypomnę, że