Wpis z mikrobloga

@pabl0esc0bar: @bin-bash: Jeśli zleceniodawca ma siedzibę w USA to wystawiasz fakturę z stawką "np" (nie podlega) i podatek płaci oraz rozlicza sobie sam zleceniodawca (odwrotne obciążenie).
Od razu dodam, że jeśli rozliczasz sobie jakieś zakupy, leasingi, etc i teoretycznie nie będzie z czego rozliczać VAT-u bo nie miałbyś go z sprzedaży usług to masz 2 opcje: przeniesienie kwoty na kolejny okres rozliczeniowy (praktycznie bezcelowe) lub zwrócenie się do urzędu skarbowego
  • Odpowiedz
@wafel93: Klasycznie. Całość działa w oparciu o ustawę. W skrócie deklaracja z właściwym rozliczeniem w JPK a po spełnieniu warunków płatność realizowana przez US. Przy czym termin płatności i generalnie warunki to jest długi wątek o którym można sobie poczytać w necie lub porozmawiać z księgowym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W normalnych rozliczeniach typu sprzedaż z "np" VAT i koszty z VAT temat nie odbiega zbytnio od
  • Odpowiedz
@wafel93: W przypadku klienta spoza UE będzie odwrócony VAT. Klient płaci VAT u siebie, a tobie przelewa netto. Jeśli ty masz jakiś VAT do odliczenia to zgłaszasz się do US o zwrot. Na 99% wtedy czeka cię kontrola, bo jak wiadomo US nie lubi oddawać kasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz