Wpis z mikrobloga

Mircy #rower myślę kupić, bo tłukę się teraz jakimś 30-letnim miejskim rowerem, który jest spoko, ale już swoje przeżył. Tłukę ostatnio trasy ~80 km raz na jakiś czas, głównie asfalt, ale i zakopałem się parę razy w leśnym piachu, bo, wiadomo # kwadraty. I teraz tak, sklep w którym oglądałem oferuje tylko markę #romet, warte to jest czegoś? xd taki ORKAN 4 na przykład za ~2k+, ewentualnie używka 1,5k+. Czy nie bawić się w crossowe orkany i od razu uderzać w #gravel? 5k to jest absolutny max jaki chcę przeznaczyć na rower ;)
Od jakiegoś czasu myślałem że dołączę do #wykoptribanclub, ale szosówka to chyba nie dla mnie jednak, biorąc pod uwagę lasy xd
  • 26
@pronter: Wszystko można, niczego nie trzeba ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak wolisz prostą kierownicę to poszukaj czegoś z prostą, jak chcesz przetestować baranka i jesteś pozytywnie na taką zmianę nastawiony to gravel jest bardzo fajną opcją. Jeżeli jeździsz głównie po asfalcie to amortyzator w rowerze (np. orkan 4) nie ma wielkiego sensu i z kilku powodów będzie Cie spowalniał.
@pronter: gravel jest spoko dla Twoich zastosowań i za 5k coś już znajdziesz, ale możesz rozglądnąć się za czymś sztywnym bez amortyzatora z prostą kierownicą, bez baranka będzie na pewno taniej.

Sprawdź Marin DSX 1 lub 2.
@pronter: W tym budżecie tylko Triban. A jak nie jesteś pewien czy kierownica z barankiem jest dla Ciebie to w Decathlonie można sobie wypożyczyć na kilka dni takiego RC500 czy RC520 (rama ta sama), zrobić jakąś jedną czy dwie dłuższe trasy i popróbować. Ale z doświadczenia Ci powiem, że na takie trasy jak napisałeś, czyli kilkadziesiąt km, szosą, lasem, etc. - to faktycznie gravel albo jakaś szosa endurance (road+) powinny Ci
@Paczek_w_masle: Miałem taki sam dylemat 3 lata temu.

Kupiłem Tribana RC500, żeby zobaczyć czy takie rowery to w ogóle dla mnie. Pojeździłem trochę, zmieniając opony od 25C do 35C, poeksperymentowałem, oceniłem czy bardziej mnie ciągnie w stronę szosy, czy gravela i stwierdziłem, że taka geometria road+ chyba właśnie mi najbardziej odpowiada, zwłaszcza że jeżdżę głównie po mieście, trochę wycieczek asfaltem z lekką domieszką szutrów i leśnych dróg.

W Tribanie jest miejsce
@Paczek_w_masle: @fonfi: przestańcie życ tym rc520, decathlon wypuscil model dedykowany GRVL520 i jest zajebisty w swojej klasie. Jezeli to ma byc gravel z prawdziwego zdarzenia to opona fabrycznie jest 40 i w #!$%@? miejsca na blotniki, koła mają zero problemów znanych z rc520, a napęd niestety szosowy
nie mówię o rc500 na sorze, tylko rc520 na 105 za 4,5. a i te 5k to nowość, bo było kilka stów taniej


@bejt: to dalej dość drogo. Jakbym miał przerabiać RC520 który kosztuje 4300, to za tyle jest teraz dostępny Kross Esker 2.0.