Wpis z mikrobloga

trzy metry chodnika? Nie wierze


@zarazzzek: Przecież 2m to jest minimum absolutne i nie można chyba nawet mniejszego zrobić, a Starowiślna jednak ma trochę bujniejszy ruch pieszych niż np. jakaś ulica na przedmieściach.

Tramwaj nie ma racji bytu i jest po prostu bez sensu. Zajmować połowę drogi tylko po to, żeby co 10 minut przejechał.


@XIONC_CI_MORDE_LIZAL: Tramwaje na Starowislnej jeżdżą zdecydowanie częściej niż co 10min, dodatkowo sumarycznie przewożą więcej ludzi
Tramwaje na Starowislnej jeżdżą zdecydowanie częściej niż co 10min, dodatkowo sumarycznie przewożą więcej ludzi niż kilkanaście samochodów w ich miejsce.


@venividi: problemem tego miasta nie jest to, że daje priorytet komunikacji miejskiej na wybranych ulicach. Problem polega na tym, że miasto "uspokaja" ulice w danym rejonie a w zamian nie daje alternatywy w postaci jakiejś śródmiejskiej wydajnej obwodnicy, która przejęłaby ruch samochodowy z tych ulic. Z parkingami na obrzeżach centrum, by
@venividi: jak najbardziej powinno się krytykować takie zmiany. Bo powinny być one wprowadzane w drugiej kolejności, po tym jak zostaną oddane do użytku rozwiązania w postaci obwodnic i parkingów. Już ile ulic "uspokojono", a czy miasto do tej pory chociażby wspomniało o pomyśle na usprawnienie ruchu na 2 obwodnicy? Czy przedstawiło projekt budowy parkingów np. przy Rondzie Grunwaldzkim, Grzegórzeckim, kleparzu czy Placu Inwalidów? Jak pozwolimy im utrudniać ruch w centrum, to
@goferek: Zostawmy korki na następne 10 lat, bo tak. Prawda jest taka że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem, tylko dlatego że ma taką możliwość i będzie tak robiła choćby nie wiem ile parkingów powstało.

Takie są niestety fakty, większość osób gdyby miała taką możliwość, to wjechałaby do samych Sukiennic. Dlatego uważam że ograniczenie ruchu samochodowego w ścisłym centrum i oddanie go pieszym i rowerom, jest priorytetem.

Nie przeszkadza
Prawda jest taka że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem, tylko dlatego że ma taką możliwość i będzie tak robiła choćby nie wiem ile parkingów powstało.


@venividi: prawda jest taka, że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem bo nie ma alternatywy i nie stać ich na to by tracić 3x więcej czasu dziennie na jazdę komunikacją miejską. A miasto nic nie robi by poprawić jakość zbiorkomu, sprawdź
prawda jest taka, że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem bo nie ma alternatywy i nie stać ich na to by tracić 3x więcej czasu dziennie na jazdę komunikacją miejską


@goferek: Ale żeby zbiorkom był efektywny, to nie może być blokowany przez samochody. Co z tego że będzie tramwaj co 2 min, skoro i tak będzie stał w korkach i blokował jeszcze bardziej miasto?
Ale żeby zbiorkom był efektywny, to nie może być blokowany przez samochody.


@venividi: wiedziałem że wyskoczysz z czymś takim. Właśnie dlatego wspomniałem chociażby o tym nowo budowanym "szybkim" tramwaju. Gdzie on będzie blokowany przez samochody? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Albo gdzie są blokowane pojazdy komunikacji miejskiej w godzinach gdy na ulicach jest pusto? Jak jadę gdzieś w korku o nietypowej godzinie to najczęściej jest on prowadzony przez
Za kilka lat będzie zdziwienie, że wszystkie biznesy nastawione na klienta będą padać ponieważ nie ma jak zaparkować w okolicy nawet :)


@xerox75: w 2022 nie musisz wszędzie podjeżdżać dostawczakiem pod drzwi. Mamy wózki, paleciak i mnóstwo innych narzędzie ktore pozwalają nam żyć jak cywilizowani ludzie, a nie jak małpy czczące samochody
szkoda, że nie ma DDR w obie strony, ale jak ruch będzie uspokojony do 20 km/h to da się spokojnie jeździć.


@celulozy: i tak rowerzyści będą jechać inaczej, patrz na DDR przy plantach. Mało który rowerzysta z niej korzysta.
Ty i ja jesteśmy w stanie przejść się kawałek ale większość małp oleje dany punkt jak po zaparkowaniu będzie musiała iść więcej niż 5 minut.


@xerox75: Doceniam uprzejmy ton, ale to bzdura Panie Kolego. Ktoś kto musi iść do sklepu, żeby coś pomacać i zobaczyć, żeby kupić zrobi to. Ktoś komu wystarczą zakupy przez internet - kupi to przez internet - zakupy przez internet są dobre dla obu stron ze względu
@goferek: Dodam, że obiecanego przystanku przy Avii nadal nie ma a mieszka tam 15k ludzi, którzy codziennie w sporej mierze kładą laskę na komunikację miejską. Pewnie takich przykładów jest więcej. Obstawiam, że na Rybitwach za pętlą jest tak samo kijowo. Ale to stara dobrze znana melodia. Bierzemy część rozwiązań z zachodu. Spokojny ruch w miescie, ograniczenia ale zero parkingow i dobrej komunikacji z rubieży miasta. Mieszkańcy obwarzanka chociażby skazani na samochody.
Z jakiegoś powodu galerie handlowe zawsze prawie tworzą jakiś parking aby każdy mógł podjechać i skorzystać z pełnej oferty obiektu


@xerox75: Czy Ty właśnie porównałeś galerię handlową do centrum miasta?

końcowo otrzymasz zepchnięcie pieniędzy właśnie do Internetu lub do innych miejsc gdzie punktu usługowo handlowe masz skumulowane.


@xerox75: co w tym złego? Ja tu widzę tylko mniej przepalonej benzyny bez sensu i mniej straconego czasu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
szkoda, że nie ma DDR w obie strony, ale jak ruch będzie uspokojony do 20 km/h to da się spokojnie jeździć.


@celulozy: i tak rowerzyści będą jechać inaczej, patrz na DDR przy plantach. Mało który rowerzysta z niej korzysta.

@goferek: Nie dziwię się, skoro ta przy plantach jest w pasie ruchu samochodów i -jak to u nas bywa- co kawałek się urywa i zmusza do jazdy z samochodami. Myślę, że
kilku zamkniętych biznesów


@xerox75: a te biznesy nie mają dostępu do internetu i są uzależnione od transportu samochodowego? To nie mogą się przenieść?

Nie wiem dlaczego miałbym nie porównywać w tym przypadku.


@xerox75: hm. Może dlatego, że miasto jest publiczne a galeria jest prywatna? Może dlatego, że miasto i galeria mają inne cele i ogólnie różnią się formą zarządzania?
może to się skończyć martwą ulicą bez niczego ciekaweg


@xerox75: wierzysz, że w ścisłym centrum dużego miasta lokal będzie pusty tylko dlatego, że nie ma tam dojazdu samochodem? Jesteś w stanie uwierzyć w to, że nikt nie będzie go chciał kupić/wynająć?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@goferek: proponuje zakazać samochodów w mieście xd Kraków ma nawet gorsza komunikację mirjska od wawy po co samochody. Można się #!$%@?ć 2h w komunikacji. Jak się z niej wyjdzie to nawet ochota na spacer przechodzi xd wielkomieszczuchy i ich styl życia xd tego nie ogarniesz
@goferek: Przyszłościowy projekt, włodarze miast doskonale zdają sobie sprawę, że w przyszłości nikogo nie będzie stać na samochód, więc pasy ruchu można likwidować na rzecz pieszych i rowerzystów.
W centrum gdzie wszystko masz porozwalane po kilku ulicach i załatwienie kilku spraw będzie wymagało jeżdżenia między punktami lub chodzenia długo końcowo otrzymasz zepchnięcie pieniędzy właśnie do Internetu lub do innych miejsc gdzie punktu usługowo handlowe masz skumulowane.


@xerox75: O to to to, od paru lat nie robię już zakupów w sklepach innych niż galeriowe albo internetowe bo jazda i parkowanie po centrum Krakowa mnie #!$%@?, a nie będę specjalnie po
@goferek: xD

Postuluję całkowity zakaz jazdy samochodem po Krakowie,rozebranie wszystkich dróg i budynków w mieście i zrobienie w ich miejsce na cześć obwodu planety 40 tys. kilometrów ścieżek rowerowych ułożonych w spiralę. W każdą niedzielę wszyscy mieszkańcy będą mieli obowiązek jeździć gęsiego tymi ścieżkami, koniecznie w obcisłym pedalarskim wdzianku, a najlepiej na szosie. Na środku tej pedalskiej spirali będzie stał skórzany fotel jak z Matrixa, a w nim będzie siedział Łukasz
@furcio: ale w Warszawie bez problemu dojedziesz zbiorkomem i samochodem w okolice tych ulic i znajdziesz miejsce do zaparkowania. Nikt nie musi podjeżdżać pod same drzwi.
@goferek: Najlepsze jest to że robią trase łagiewnicką i skrzyzowanie przy Witosa gdzie będzie przejeżdzał tramwaj jest kolizyjne z samochodami, jaki to ma sens? Każde skrzyzowanie tramwaju z samochodem to porażka, nie mozna było wydac troche więcej €€€ i zrobić tunel/wiadukt?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@goferek: na szczęście w polskich miastach zaczynają dostrzegać, że ich centra muszą się przestawić na zbiórkom, rowery i pieszych i odejść od samochodów. Podążanie w kierunku samochodów to droga prosto do nikąd bo niezależnie co by robiło miasto to zawsze będzie za mało miejsc parkingowych, zawsze będą korki nawet jeżeli walną autostradę jak w USA. Kierowcy też muszą zmienić swoje podejście i przestać uważać swój samochód za jedyny środek lokomocji. Ja
@dziara1429: byczq ale w Wawie jest sensowna komunikacja zbiorowa. W Krakowie wciąż tego nie ma. I dlatego ludzie wsiadają w auto, bo nawet jeśli chcieliby podjechać autem tylko ze swojego osiedla bliżej centrum by się przesiąść na tramwaj, to nie ma przewidzianych miejsc gdzie mogliby to zrobić.