Wpis z mikrobloga

trzy metry chodnika? Nie wierze


@zarazzzek: Przecież 2m to jest minimum absolutne i nie można chyba nawet mniejszego zrobić, a Starowiślna jednak ma trochę bujniejszy ruch pieszych niż np. jakaś ulica na przedmieściach.

Tramwaj nie ma racji bytu i jest po prostu bez sensu. Zajmować połowę drogi tylko po to, żeby co 10 minut przejechał.


@XIONC_CI_MORDE_LIZAL: Tramwaje na Starowislnej jeżdżą zdecydowanie częściej niż co 10min, dodatkowo sumarycznie przewożą
  • Odpowiedz
Tramwaje na Starowislnej jeżdżą zdecydowanie częściej niż co 10min, dodatkowo sumarycznie przewożą więcej ludzi niż kilkanaście samochodów w ich miejsce.


@venividi: problemem tego miasta nie jest to, że daje priorytet komunikacji miejskiej na wybranych ulicach. Problem polega na tym, że miasto "uspokaja" ulice w danym rejonie a w zamian nie daje alternatywy w postaci jakiejś śródmiejskiej wydajnej obwodnicy, która przejęłaby ruch samochodowy z tych ulic. Z parkingami na obrzeżach centrum,
  • Odpowiedz
@goferek: Nadal nie zmienia to faktu, że aby miasto nie stało w korkach należy maksymalnie ograniczyć ruch samochodowy w centrum na rzecz zbiorkomu i ruchu pieszo-rowerowego.

Dlatego uważam że taka zmiana jest krokiem w dobrą stronę, co z resztą sam zauważasz. Powinno się zatem krytykować m.in. fakt małej ilości P+R, a nie takie projekty.
  • Odpowiedz
@venividi: jak najbardziej powinno się krytykować takie zmiany. Bo powinny być one wprowadzane w drugiej kolejności, po tym jak zostaną oddane do użytku rozwiązania w postaci obwodnic i parkingów. Już ile ulic "uspokojono", a czy miasto do tej pory chociażby wspomniało o pomyśle na usprawnienie ruchu na 2 obwodnicy? Czy przedstawiło projekt budowy parkingów np. przy Rondzie Grunwaldzkim, Grzegórzeckim, kleparzu czy Placu Inwalidów? Jak pozwolimy im utrudniać ruch w centrum,
  • Odpowiedz
@goferek: Zostawmy korki na następne 10 lat, bo tak. Prawda jest taka że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem, tylko dlatego że ma taką możliwość i będzie tak robiła choćby nie wiem ile parkingów powstało.

Takie są niestety fakty, większość osób gdyby miała taką możliwość, to wjechałaby do samych Sukiennic. Dlatego uważam że ograniczenie ruchu samochodowego w ścisłym centrum i oddanie go pieszym i rowerom, jest priorytetem.

Nie
  • Odpowiedz
Prawda jest taka że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem, tylko dlatego że ma taką możliwość i będzie tak robiła choćby nie wiem ile parkingów powstało.


@venividi: prawda jest taka, że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem bo nie ma alternatywy i nie stać ich na to by tracić 3x więcej czasu dziennie na jazdę komunikacją miejską. A miasto nic nie robi by poprawić jakość zbiorkomu,
  • Odpowiedz
prawda jest taka, że spora część mieszkańców porusza się po mieście samochodem bo nie ma alternatywy i nie stać ich na to by tracić 3x więcej czasu dziennie na jazdę komunikacją miejską


@goferek: Ale żeby zbiorkom był efektywny, to nie może być blokowany przez samochody. Co z tego że będzie tramwaj co 2 min, skoro i tak będzie stał w korkach i blokował jeszcze bardziej miasto?
  • Odpowiedz