Wpis z mikrobloga

Ale żeby zbiorkom był efektywny, to nie może być blokowany przez samochody.


@venividi: wiedziałem że wyskoczysz z czymś takim. Właśnie dlatego wspomniałem chociażby o tym nowo budowanym "szybkim" tramwaju. Gdzie on będzie blokowany przez samochody? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Albo gdzie są blokowane pojazdy komunikacji miejskiej w godzinach gdy na ulicach jest pusto? Jak jadę gdzieś w korku o nietypowej godzinie to najczęściej jest on prowadzony przez
  • Odpowiedz
Za kilka lat będzie zdziwienie, że wszystkie biznesy nastawione na klienta będą padać ponieważ nie ma jak zaparkować w okolicy nawet :)


@xerox75: w 2022 nie musisz wszędzie podjeżdżać dostawczakiem pod drzwi. Mamy wózki, paleciak i mnóstwo innych narzędzie ktore pozwalają nam żyć jak cywilizowani ludzie, a nie jak małpy czczące samochody
  • Odpowiedz
szkoda, że nie ma DDR w obie strony, ale jak ruch będzie uspokojony do 20 km/h to da się spokojnie jeździć.


@celulozy: i tak rowerzyści będą jechać inaczej, patrz na DDR przy plantach. Mało który rowerzysta z niej korzysta.
  • Odpowiedz
Właśnie dlatego wspomniałem chociażby o tym nowo budowanym "szybkim" tramwaju.


@goferek: Czy fakt istnienia szybkiego-wolnego tramwaju albo Twój dowód anegdotyczny, zmienia coś w kwestii tego że w godzinach szczytu całe centrum stoi przez samochody?
  • Odpowiedz
@venividi: a przez co ma stać centrum, jak nie przez samochody? Ludzie próbują się jakoś przedostać przez miasto. Jak nie mają alternatywy, to co mają począć?
  • Odpowiedz
Ty i ja jesteśmy w stanie przejść się kawałek ale większość małp oleje dany punkt jak po zaparkowaniu będzie musiała iść więcej niż 5 minut.


@xerox75: Doceniam uprzejmy ton, ale to bzdura Panie Kolego. Ktoś kto musi iść do sklepu, żeby coś pomacać i zobaczyć, żeby kupić zrobi to. Ktoś komu wystarczą zakupy przez internet - kupi to przez internet - zakupy przez internet są dobre dla obu stron ze względu
  • Odpowiedz
@goferek: Dodam, że obiecanego przystanku przy Avii nadal nie ma a mieszka tam 15k ludzi, którzy codziennie w sporej mierze kładą laskę na komunikację miejską. Pewnie takich przykładów jest więcej. Obstawiam, że na Rybitwach za pętlą jest tak samo kijowo. Ale to stara dobrze znana melodia. Bierzemy część rozwiązań z zachodu. Spokojny ruch w miescie, ograniczenia ale zero parkingow i dobrej komunikacji z rubieży miasta. Mieszkańcy obwarzanka chociażby skazani na samochody.
  • Odpowiedz
Z jakiegoś powodu galerie handlowe zawsze prawie tworzą jakiś parking aby każdy mógł podjechać i skorzystać z pełnej oferty obiektu


@xerox75: Czy Ty właśnie porównałeś galerię handlową do centrum miasta?

końcowo otrzymasz zepchnięcie pieniędzy właśnie do Internetu lub do innych miejsc gdzie punktu usługowo handlowe masz skumulowane.


@xerox75: co w tym złego? Ja tu widzę tylko mniej przepalonej benzyny bez sensu i mniej straconego czasu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
szkoda, że nie ma DDR w obie strony, ale jak ruch będzie uspokojony do 20 km/h to da się spokojnie jeździć.


@celulozy: i tak rowerzyści będą jechać inaczej, patrz na DDR przy plantach. Mało który rowerzysta z niej korzysta.

@goferek: Nie dziwię się, skoro ta przy plantach jest w pasie ruchu samochodów i -jak to u nas bywa- co kawałek się urywa i zmusza do jazdy z samochodami. Myślę, że
  • Odpowiedz
kilku zamkniętych biznesów


@xerox75: a te biznesy nie mają dostępu do internetu i są uzależnione od transportu samochodowego? To nie mogą się przenieść?

Nie wiem dlaczego miałbym nie porównywać w tym przypadku.


@xerox75: hm. Może dlatego, że miasto jest publiczne a galeria jest prywatna? Może dlatego, że miasto i galeria mają inne cele i ogólnie różnią się formą zarządzania?
  • Odpowiedz
może to się skończyć martwą ulicą bez niczego ciekaweg


@xerox75: wierzysz, że w ścisłym centrum dużego miasta lokal będzie pusty tylko dlatego, że nie ma tam dojazdu samochodem? Jesteś w stanie uwierzyć w to, że nikt nie będzie go chciał kupić/wynająć?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@goferek: proponuje zakazać samochodów w mieście xd Kraków ma nawet gorsza komunikację mirjska od wawy po co samochody. Można się #!$%@?ć 2h w komunikacji. Jak się z niej wyjdzie to nawet ochota na spacer przechodzi xd wielkomieszczuchy i ich styl życia xd tego nie ogarniesz
  • Odpowiedz
@goferek: Przyszłościowy projekt, włodarze miast doskonale zdają sobie sprawę, że w przyszłości nikogo nie będzie stać na samochód, więc pasy ruchu można likwidować na rzecz pieszych i rowerzystów.
  • Odpowiedz