Wpis z mikrobloga

Wywalało mi błąd G62 (wskazania temp na desce były poprawne / auto traciło moc). Dałem auto do mechanika bo nie miałem czasu na naprawę. Wymienił mi czujnik z tyłu silnika (ten g62) - i nagle padł mu termostat i strzelił płyn chłodniczy (akurat u niego po wymianie - ale nie ważne). Kupiłem kolejny termostat (Mahle). Wymienił. Termostat działa. Przy temperaturze 99 stopni na postoju załącza wentylator. Podczas jazdy temperatura mi spada do np 75 stopni - zaś jak się zatrzymam do rośnie do 90. Czy ten czujnik z tyłu bloku silnika jest wadliwy czy termostat?

A4 B6 1.8T BFB

#motoryzacja #audi
nandrolone - Wywalało mi błąd G62 (wskazania temp na desce były poprawne / auto traci...

źródło: comment_1651255764nFdKRR0sGMa9Qub3DKDhIe.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@nandrolone: termostat, czujnik by cały czas wskazywał błędnie a nie że akurat podczas jazdy by zaniżał o 20 stopni - walnięty zazwyczaj wychodzi poza tolerancję i pokazuje bzdury pokroju minusowej temperatury (albo jakiejś bardzo wysokiej, zależnie od typu czujnika). Objawy typowego niedomykającego się termostatu. Może masz syf w układzie który się wypłukał przy wymianie płynu i go zalepił.
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Googlałem, że ludzie mieli identyczne problemy i problem z G62 (mimo, że nowy zamontowany. Zamawiali po 3-4 razy i dopiero było ok). Ale popatrzę jeszcze. Teraz jak pojadę do gościa to znowu mnie skasuje za montaż. Będę musiał sam to zrobić. Zamówić nowy - nowy(stary) zwrócić bo bez auta kiepsko.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nandrolone: nie kojarzę żebym miał z nimi takie problemy, nie mówię nie bo fachowiec od VAGów ze mnie żadnen, ale zastanowiłbym się czy ci ludzie rzeczywiście mieli problem z samym czujnikiem, czy np za którymś razem nie zmienili całego tego modułu gdzie jest czujnik i termostat. Weź sobie Carolstata jeśli będziesz zmieniać (w sumie czy czujnik czy sam termostat), nie kojarzę z nimi problemów.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@nandrolone: a no i możesz sprawdzić multimetrem czy masz tam dobre napięcie i dobrą masę - mierzysz jedno i drugie i podmieniasz z aku, tj najpierw sondy do wtyczki, powinno być +5V na jednym z wtyków a na innym masa, potem bierzesz masę z akumulatora i sprawdzasz, nie powinno być większej różnicy, powiedzmy że w granicy 5%, potem bierzesz + z aku i sprawdzasz czy masz taki sam odczyt biorąc
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Odczuwam_Dysonans: chyba jednak termostat wadliwy. Jak odpalę auto to chłodnica rogi się momentalnie ciepła i z nawiewów leci od razu ciepłe powietrze. Wygląda jakby nie chciał się zamknąć tj chodzi tylko na dużym obiegu. Albo wadliwy albo mechanik coś s--------ł podczas montażu. Z debilem nie będę walczył nie zapłaciłem mu. Nie sprawdził czy działa to ma pecha w sensie testował tylko na postoju
  • Odpowiedz