Wpis z mikrobloga

@pogop: Niebieski, a to z tego względu, że to nie jest rondo turbinowe, a zwykłe. Oznacza to, że czerwony zmieniając pas musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym, którzy już znajdują się na pasie, na który chce wjechać.

Zresztą nie powinno się zjeżdżać w ten sposób z ronda - przecinając pas, a najpierw go zmienić na skrajny prawy i dopiero zjechać.

Zawsze tak robię, bo boje się, że mi ktoś w bok wjedzie
@Djelon: @PiotrFr:

Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.

Na obrazku u OPa nie mamy znaku A-7 więc P-13 nie ma mocy sprawczej, w tym przypadku, analogia tu powinna być do skrzyżowania, wjeżdżający na rondo nie ma nikogo po prawej, obecny na rondzie ma, ale to nie ma w sumie znaczenia, bo...
⠀⠀

Prawidłowa odpowiedź
@pogop: nie wierzę, znak pionowy jest na pewno. A jak nie to w przypadku kolizji przed sądem istniałaby duża możliwość wygrania odszkodowania dla wszystkich uczestniczących jej stron z powodu złego oznakowania przez zarządcę drogi.
@pogop Niebieski, bo czerwony nie ma włączonego kierunkowskazu, więc sugeruje kontynuację jazdy pasem wewnętrznym. W zwiazku z tym niebieski wjeżdża na pas zewnętrzny i ma pierwszeństwo przed czerwonym jeśli chciałby ten pas zmienić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
To jest jedna z tych sytuacji, których unikam starając się zmienić pas na prawy zjazd wcześniej. Bo czerwony ma pierwszeństwo na zjeździe na którym wjeżdża niebieski, ale na następnym zjeździe już oba samochody są na skrzyżowaniu i pierwszeństwo ma już niebieski. Ale to wszystko zależy od malych niuansów w takiej sytuacji.

@CheSlaw:

I ja mialem dokładnie taka sytuację. Byłem wjezdzajacym, na wewnętrznym jechał pojazd, ale nie sygnalizował zmiany pasa ruchu. Nieco