Aktywne Wpisy
sorek +95
Średnia sondażowa już powyżej 11%
Oby tylko na jesień ruszyli tyłki wszyscy mężczyźni do 40 roku życia i pozbywamy się PO-PiSu ( ͡º ͜ʖ͡º)
#polityka #konfederacja #korwin #bekazlewactwa
Oby tylko na jesień ruszyli tyłki wszyscy mężczyźni do 40 roku życia i pozbywamy się PO-PiSu ( ͡º ͜ʖ͡º)
#polityka #konfederacja #korwin #bekazlewactwa
mateusz-zahorski +10
#thermomix #gotowanie #gotujzwykopem #logikarozowychpaskow
Różowa chce kupić ten garnek podgrzewany, który robi jedzenie ale 6k to przecież szaleństwo. Jakich użyć argumentów żeby ją od tego odciągnąć? Najarała się bo koleżanka ma i jest super i jest zadowolona...
Różowa chce kupić ten garnek podgrzewany, który robi jedzenie ale 6k to przecież szaleństwo. Jakich użyć argumentów żeby ją od tego odciągnąć? Najarała się bo koleżanka ma i jest super i jest zadowolona...
Tor Ontario Motor Speedway w Kalifornii został otwarty pod koniec 1970 roku. Został on ufundowany przez prywatną firmę Questor, która miała dalekosiężne plany organizacji wyścigów zarówno F1 jak i IndyCar. Questor gadał z F1 na temat potencjalnego miejsca w kalendarzu na 1972, jednak w Ameryce wszystko musi być na już i inwestor postanowił zorganizować pierwsze w historii zawody na nowym torze jako rundę niezaliczaną do mistrzostw świata F1. Takie rundy w dawnych czasach były na porządku dziennym, lecz nie cieszyły się sporą frekwencją. Amerykanie aby to zmienić skusili kierowców F1, dużą pulą dla zwycięzcy. Co skusiło najważniejszych graczy takich jak Ferrari, Mclaren czy Lotus.
Ontario Motor Speedway był owalem, lecz z myślą o F1 została wybudowana także drogowa nitka toru, której fragment przebiegał po owalu. Do wyścigu przyjechało 23 kierowców ze zwykłej stawki F1, pozostawiając kilka wolnych miejsc na gridzie. Zostały one zapełnione przez samochody Formuły 5000, dużo tańszej odpowiedniczki F1. Przy tej okazji organizatorzy chcieli przetestować pomysł mieszania klas podczas jednego wyścigu. Drugim nietypową rzeczą, która miała być sprawdzona podczas tego GP, miało być podzielenie całego wyścigu na dwa osobno punktowane biegi po 32 okrążeń. Według schematu:
40-35-32-30-28-26-24, a następnie o jeden punkt mniej za każde miejsce, aż do jednego punktu za 30. miejsce.
Wygrywał kierowca, który uzyskał najwięcej punktów w obu biegach. W przypadku remisu o końcowej pozycji w GP decydowała różnica czasowa uzyskana w obu biegach. Ostatecznie zwycięzcą został Mario Andretti, który wygrał oba biegi.
Wyścig jako ciekawostka cieszył się sporych zainteresowaniem wśród licznie przybyłych na tor kibiców. Sami kierowcy też nieźle się bawili w niecodziennych zawodach, lecz nikt nie chciał wprowadzenia stałego podziału na biegi. Samo Questor Group mimo iż ambitne, wpadło w tarapaty finansowe. Przez co plany dotyczące Grand Prix Mistrzostw Świata nigdy nie zostały zrealizowane. Sama F1 organizowała oficjalne zawody na Walkins Glen i nie potrzebowała jeszcze wtedy 2 wyścigów w USA.
źródło
#f1 #randomf1shit