Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko329
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

419

Gonimy Niemców, aż się kurzy. Szkoda tylko, że nasze płace odłączyły się od tego

Nasz dochód narodowy w ubiegłym roku stanowił 67,5 proc. PKB Niemiec, a jeszcze zaledwie dekadę temu było to 54 proc. Zyski niestety zgarniają głównie firmy, a pracownicy… Udział płac pracowników w PKB spadł w 2022 roku do poziomów z 2014/15

Qtasus2Wielgus
Qtasus2Wielgus
z
spidersweb.pl
dodany: 26.03.2023, 16:33:38
  • #
    polska
  • #
    pkb
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
  • 149
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (149)

najlepsze

Czekoladowymisio
Czekoladowymisio
26.03.2023, 21:05:54 via Wykop
  • 157
Jakie 54%? W 2000 roku Polskie nominalne PKB stanowiło 8,85% Niemieckiego, w 2022 nasze nominalne PKB to 16,93% Niemieckiego. (to tak w ramach ciekawostki). Widzę że autorem artykułu jest baba XD a jak się dalej poczyta skąd ona to wzięła to się dowiemy że nie chodzi jej o PKB jak jest napisane w tytule, tylko o PKB per capita z uwzględnieniem siły nabywczej.
  • 9
Czekoladowymisio
Czekoladowymisio
26.03.2023, 21:32:10 via Wykop
  • 91
@UnitrA: To nie jest niedoprecyzowanie tylko pomylenie dwóch różnych pojęć, różnych wskaźników makroekonomicznych i to na portalu zajmującym się tą tematyką, bizblog a sam artykuł jest w zakładce biznes-pieniądze.
jacktheripper
jacktheripper
26.03.2023, 23:08:42 via Wykop
  • 56
@Czekoladowymisio: nawet nie wchodziłem w artykuł po przeczytaniu bzdur w opisie, że PKB wynosi 67% PKB Niemiec, bo w to się po prostu nie da uwierzyć. Nawet przy takim samym PKB per capita byłoby to nierealne, biorąc pod uwagę populację obu krajów. Dzięki za wyjaśnienie i zaoszczędzenie czasu.
Frundsberg
Frundsberg
26.03.2023, 16:58:38 via Wykop
  • 140
Nic w tym dziwnego - przedsiębiorstwa podnoszą ceny i mają coraz większe zyski. Większość Polaków obwinia za inflację PIS/Putina/UE/Tuska, tak więc przedsiębiorcy spokojnie mogą dalej podnosić ceny, bo dlaczego nie. Owce trzeba strzyc.

Uzasadnienie do podwyżek zawsze się znajdzie. Aż dziwne, że ludzie tego nie widzą - 3 miesiące temu masło "musiało być" po 9 zł (bo inflacja/PIS/UE/Putin/Tusk), teraz jest po 3-4 zł. To co, teraz producenci i sprzedawcy dokładają do biznesu?
  • 24
snup-siup
snup-siup
26.03.2023, 21:27:50 via Wykop
  • 14
na (sektor, który nie ma c


@Dr_Manhattan: To co myślę od jakiegoś czasu, Ty napisałeś. Inflacja jest w zawyżanych cenach, które urobiony plebs akceptuje. Przekręt lat '20 XXI wieku
xaliemorph
xaliemorph
26.03.2023, 21:30:52 via Wykop
  • 14
@Dr_Manhattan: Czyli spekulanci nie są tacy mityczni :)
wonsztibijski
wonsztibijski
26.03.2023, 21:09:27 via iOS
  • 63
Najlepsza rada jaką może przeczytać młody człowiek w tym kraju, to aby uczył się angielskiego.

Ten kraj zawsze będzie krok albo dwa za zachodem.
Raz bliżej raz dalej ale zawsze za.

Trzeba nauczyć się z tym żyć, bo inaczej wam psycha siądzie. Jeszcze ta pogoda 80% roku szarówka.
Psychologia to perspektywiczny kierunek biorąc pod uwagę czym karmiona jest młodzież.
  • 16
wonsztibijski
wonsztibijski
26.03.2023, 23:00:41 via iOS
  • 20
@qLA nie wiem na jakiej planecie żyjesz, ale chyba innej. Angielski jest wszędzie i wszystko w necie jest po angielsku.
dbcoop
dbcoop
27.03.2023, 02:06:31 via Wykop
  • 9
@wonsztibijski: Z ta pagoda to lipa straszna ale nie ma gdzie uciec za bardzo. Hiszpania Portugalia niby spoko ale tam tez nie wim czy jest tak super jak chodzi o życie na stałe…
Dylonji
Dylonji
26.03.2023, 16:38:36 via Wykop
  • 61
wynagrodzenia na smieciowym poziomie 500€/600€ to jest cyrk w tym kraju. emigracja bedzie w nastepnych latach szybowac w gore
  • 7
coma24
coma24
26.03.2023, 18:47:31 via Android
  • 27
@Dylonji
Bo tutaj mowa o parytecie siły nabywczej a nominalnie jesteśmy dalej w czarnej dupie.
Dr_Manhattan
Dr_Manhattan
26.03.2023, 21:18:01 via Wykop
  • 26
wynagrodzenia na smieciowym poziomie 500€/600€ to jest cyrk w tym kraju. emigracja bedzie w nastepnych latach szybowac w gore


@Dylonji: Dla wielu wykopków jest to ciągle zdecydowanie zbyt wiele. Jak wprowadzali minimalną stawkę 10zł brutto za godzinę pracy to płakali, że przedsiębiorstwa tego nie wytrzymają - będą padać a bezrobocie wystrzeli do 20% xD (gdzie już od dawna pewnym konsensusem w świecie naukowym jest to, że płaca minimalna ma "minimalny" wpływ
mikolaj-von-ventzlowski
mikolaj-von-ventzlowski
26.03.2023, 23:21:18 via Wykop
  • 54
Gdzie niby gonimy? Jak to jest, że po dwóch dekadach w Unii najbogatszych państw świata, drugą największą firmą zaraz po państwowej stacji benzynowej, jest portulaski sklep z cebulą, gdzie obsługuje jedna kasa, w której kobita nie potrafi wydać z 200zł, bo nie ma nic w kasie? O brakach na półkach i złych cenówkach nie wspominając. To jest ten obiecany rozwój gospodarczy i dobrobyt, gdzie cebulę mamy droższą od pomarańczy i czekolady.
Gdzie
Pobierz
źródło: IMG_20230323_220215
  • 10
zepsutyzachod
zepsutyzachod
27.03.2023, 02:49:20 via Android
  • 8
@mikolaj-von-ventzlowski ale ty wiesz ze w stanach ich biedronko wal mart liczac po przychodach jest na 1 miejscu?

1. miejsce na liście zajął Wal-Mart Stores (469,2 mld dol. przychodów), 2. i 3. miejsce dzierżą firmy z branży paliwowo energetycznej - odpowiednio - Exxon Mobil (449,9 mld dol.) i Chevron (233,9 mld dol.)
wiewior_s
wiewior_s
27.03.2023, 05:06:56 via Android
  • 18
@zepsutyzachod z tym że Walmart jak juz wspomniałeś jest ich, a Biedronka jest portugalska. Polska i Polacy z różnymi problemami ale długoterminowo są co raz bogatsi, ale nie ma mowy o jakiekolwiek konkurencji czy "doganianiu" Niemiec. mi osobiście to nie przeszkadza bo i tak ciągle gruby hajs z zagranicznej korpo, ale jeśli Niemcy czy Unia ogólnie by się od nas odwróciły to jesteśmy w dupie. na ten moment jesteśmy całkowicie uzależnieni od
PentaIks
PentaIks
27.03.2023, 00:27:16 via Wykop
  • 45
jak mozna gonic niemcow nie majac swojego przemyslu tylko ich wlasny u siebie w kraju xD
TormentedSoul
TormentedSoul
26.03.2023, 16:47:50 via Wykop
  • 38
Prywaciarzy w PL juz zupelnie #!$%@?, ceny uslug (np hotelarskich) sa wyzsze niz w Niemczech. Jak dlugo jednak Polacy sie na to godza to karuzela sie kreci.
  • 15
TormentedSoul
TormentedSoul
26.03.2023, 17:30:14 via Wykop
  • 44
klientami są głownie obcokrajowcy których stać.


@jskan: Nie, klientami sa glownie inni prywaciarze kupujacy te uslugi bez VAT. Pojdz do hotelu, uslyszysz, ze wiekszosc noclegow jest kupowana na fakture.
Lambo994
Lambo994
26.03.2023, 20:40:02 via Wykop
  • 56
@Marko72sos: To jest raczej skutek. Nasi ojcowie harowali jak głupi, często z gorączką 39 stopni szli do pracy, żeby szef się nie obraził. Pracowali w pocie czoła licząc, że ktokolwiek to doceni. I w wieku 50-60 lat "dorobili się" 10-15 letniego Passata, którego Niemiec wywalił na złom.
Tymczasem 25-27 letni syn szefa ma już własną willę pod miastem, a 20-letnia córka jeździ Mercedesem z salonu. Podczas, gdy ich starzy po 30-latach
xaliemorph
xaliemorph
26.03.2023, 21:16:07 via Wykop
  • 34
Pobierz
źródło: eL6ahnZ.500.mem
fraciu
fraciu
26.03.2023, 19:07:03 via Android
  • 30
zaraz nie czaje co oni tam porównują? skąd niby mają te procenty? oni mają PKB w bilionach a mi niecałe 700 miliardów.
  • 4
solo_living_yolo
solo_living_yolo
26.03.2023, 20:33:33 via Wykop
  • 11
@fraciu: 4,26 Niemcy, Polska to niecałe 0,70 , niech mają 5 razy takie PKB jak my i 2 razy więcej ludności
witulo
witulo
26.03.2023, 21:10:48 via Wykop
  • 8
@fraciu: GDP (PPP) per capita
Hojracy
Hojracy
26.03.2023, 17:48:10 via Wykop
  • 23
nie zapominajcie o tym że 2 partie komunistyczne walczą o władzę :D
  • 3
Wieufel
Wieufel
27.03.2023, 02:57:19 via Wykop
  • 6
@Hojracy: tak, PIS i PO to literalnie komunizm a Konfederacja to literalnie faszyzm...
PiS i PO to populistyczne gównopartie wciskające socjał a nie #!$%@? partie komunistyczne xD
Kaczypawlak
Kaczypawlak
27.03.2023, 15:23:05 via Wykop
  • -1
PiS i PO to populistyczne gównopartie wciskające socjał a nie #!$%@? partie komunistyczne xD


@Wieufel: PiS jechał na nostalgii do Gierka, a to było jakby nie patrzeć komunistyczna władza(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
inwestor-ekonomista1977
inwestor-ekonomista1977
26.03.2023, 21:12:03 via Wykop
  • 14
Polscy pracownicy mają #!$%@?ć a nie zarabiać więc nie wiem w czym problem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
svr_
svr_
26.03.2023, 21:22:12 via Wykop
  • 8
@inwestor-ekonomista1977: weź dwa
galicjanin
galicjanin
27.03.2023, 06:17:55 via Wykop
  • 6
@inwestor-ekonomista1977: jak na folwarku, chłop pańszczyzniany nie może być tak bogaty by gromadzić własny majątek i uniezależnić się od pana, jednocześnie nie może być tak biedny by wszczynać bunt przeciwko swojemu panu.
WyuArtykyu
WyuArtykyu
27.03.2023, 10:24:54 via Wykop
  • 7
Jakie gonienie Niemców? Jeśli ja mam 100zł, a ty masz 10zł, ja się rozwijam pomnażając majatek w tempie 2% rocznie, a ty w tempie 3%, to kiedy mnie dogonisz? Przy kryzysie prędzej chudy zdechnie niż gruby, bo kto wdepnie w większe gowno - ja jeśli stracę 10zł, czy ty jeśli stracisz tylko 5zł? Kto będzie miał większy kapitał na odbudowę? Ja wciąż mam 90zl, a ty masz już tylko 5 zł. Nie
  • 1
Lorenzo_Sicario
Lorenzo_Sicario
27.03.2023, 20:03:23 via Wykop
  • 1
@WyuArtykyu: Jedyny scenariusz na zbliżenie ale w dalszym ciągu niedogonienie Niemiec to postawienie na nas przez Usa czyli wsparcie ekonomiczno-militarne abyśmy pilnowali ich polityki w tej części świata oraz wolne i niezależne od rosji ukraina i białoruś z którymi ruszyłby konkretny handel.
Ten scenariusz jest nawet możliwy przy pozytywnym ciągu wydarzeń ale warunkiem jest kapitulacja rosji.
Raf_Alinski
Raf_Alinski
27.03.2023, 02:55:56 via Wykop
  • 6
Udział płac pracowników w PKB spadł w 2022 roku do poziomów z 2014/15


Co oznacza, że w latach 2016-22 płace i PKB rosły w takim samym tempie, tylko najpierw szybciej rosły płace, a potem szybciej rósł PKB. Na poniższym wykresie można zobaczyć, że płace i PKB nigdy nie rosły pod sznurek i dopiero w długim terminie tempo wzrostu było porównywalne.
Pobierz
źródło: fredgraph 002
  • 1
graf_zero
graf_zero
27.03.2023, 12:01:57 via Wykop
  • 0
@Raf_Alinski:

A ja bym powiedział że to oznacza że wzrost pkb z ostatnich 2 lat, to pusty pieniądz i korzystanie na wzrostach cen surowców.
Pobierz
źródło: Zrzut ekranu 2023-03-27 140009
inflacja_biedaku
inflacja_biedaku
27.03.2023, 07:23:15 via Wykop
  • 5
No jak to od lat na wykopie sami programiści 15k a ciągle widzę narzekanie na zarobki.
scaniav
scaniav
27.03.2023, 09:05:31 via Android
  • 3
gdzie to tak gonimy? w tvpis? tam to wszystko możliwe
Bologna
Bologna
27.03.2023, 08:58:53 via Wykop
  • 2
Wystarczy przeanalizować ile paliwa kupi niemiaszek a ile Janusz z cebulowa https://youtube.com/shorts/w5EwijkT2Sw
  • 1
100piwdlapiotsza
100piwdlapiotsza
27.03.2023, 09:21:18 via Android
  • -1
@Bologna Rząd nie dopuścić do wzrostu wynagrodzeń... właśnie z tego powodu otwierany jest rynek pracy i wydawane są pozwolenia na pracę ludziom z Azji, czy bliskiego wschodu. Wzrost płac, to większa klasa średnia i mniejsza zależność od socjalu... co zmniejsza poparcie dla 500+ itp.
Jestem za otwarciem rynku dla Ukraińców, czy Białorusinow, ale to że względu na demografię, nie zaniżanie średniej krajowej, która liczona jest od firm średnich i korporacji, nie ogólnej
fifny_szczun
fifny_szczun
27.03.2023, 20:15:29 via Wykop
  • 0
Mnie to bardziej Mati interesuje czy Ty cenę chajzerki w piekarni obniżyć umisz
blowme
blowme
27.03.2023, 14:58:38 via Wykop
  • 0
Pobierz
źródło: a532c2c66503ff8b2d94bcabe0055aa5
Assailant
Assailant
27.03.2023, 11:54:20 via Wykop
  • 0
Tak długo jak jest wolność porcja wypracowanego dobrobytu która idzie do kapitalistów i do robotników będzie dążyć do równowagi.
Ale większość i tak idzie do tych którzy kontrolują zasoby naturalne (w Polskich warunkach głównie ziemię) czyli rentierów.
Polecam poczytać Henryego George'a.
  • 1
Kaczypawlak
Kaczypawlak
27.03.2023, 15:23:49 via Wykop
  • -1
Ale większość i tak idzie do tych którzy kontrolują zasoby naturalne (w Polskich warunkach głównie ziemię) czyli rentierów.


@Assailant: rolnicy? xD
Zlychomikzjecie
Zlychomikzjecie
27.03.2023, 10:32:32 via Android
  • 0
Nie wiem skąd takie dane, ale przychód samego koncernu VW w zeszłym roku to ok. 250 mld euro. Jaka polska firma ma taki przychód? A to dopiero początek, bo Niemcy mają dziesiątki globalnych marek np BMW, Mercedes, Bosch, Puma, Adidas, Allianz itd, a my co mamy???
  • 3
mocten
mocten
27.03.2023, 11:43:15 via Wykop
  • 3
@Zlychomikzjecie: Centralny Port Komunikacyjny, samochód Izera, stocznia w Szczecinie budująca promy, przemysł produkujący grafen - biliony dochodu już od jutra. Na dzisiaj musi nam wystarczyć wyplatanie koszy wiklinowych i kiszenie kapusty.
galicjanin
galicjanin
27.03.2023, 12:04:17 via Wykop
  • 2
@mocten: i produkcja dewocjonaliów
staszeknet
staszeknet
27.03.2023, 05:14:11 via Android
  • 0
Gonimy inflacją. A tak naprawdę rozwalamy naszą gospodarkę.
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
TWezmyr
TWezmyr
26.03.2023, 20:42:01 via Android
  • -1
Cóż, trzeba więcej inwestycji w kościół, napychanie kiesy swoim, zamiast inwestycji w naukę.
Bed_Kriczer
Bed_Kriczer
27.03.2023, 08:12:23 via Wykop
  • -2
PKB per capita jest zależna od ilości mieszkańców. Jak ten wskaźnik pokazuje kilka milionów ex obywateli którzy wyemigrowali (statystyki samorządowe celowo nie są aktualizowane bo doplaty są też "per capita"), albo którzy regularnie bujają się na "saksy"? A których przecież wychowało i wyedukowalo państwo polskie.
Czy na pewno Niemcy są dobrym odnośnikiem? U nich fala niżu demograficznego jest już teraz. Więc porównujemy Polskę przed niżem do Niemiec w niżu.
Europa w skali
zlp-
zlp-
26.03.2023, 18:32:51 via Wykop
  • -2
Dołóżcie firmom kosztownych obowiązków, podatków, danin , opłat, podnieście ceny energii, na pewno będą płacić więcej.
  • 8
Lambo994
Lambo994
26.03.2023, 20:31:16 via Wykop
  • 21
@zlp-: Taaa, niemieckie czy francuskie firmy płacą na pewno niższe podatki niż polskie. Już to widzę jak Janusz w Powiatowym podwyższa gwałtownie płace pracownikom, gdyby obniżono mu podatki i składki. To jest tak samo realne jak medal na Mundialu albo Euro wywalczony przez naszą reprezentację w piłce nożnej ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
solo_living_yolo
solo_living_yolo
26.03.2023, 21:25:41 via Wykop
  • 4
@Lambo994: gdyby złotówka była warta tyle co funt szterling to dla kelnera byłaby to zajebista stawka. Zresztą #!$%@? jak poparzony Polacy pracujący za granicą są tania siłą roboczą, taką samą jak Ukraińcy pracujący w januszexach, zresztą Ukraińcy zastąpią Polaków w zawodach nie wymagających specjalizacji, każdy zdaje sobie z tego sprawę tak samo jak z tego że stagnacja oznacza wzrost cen i bezrobocie.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (419)
  • Zakopujący (36)

Hity

tygodnia

Czterech policjantów prowokuję do bójki przechodnia
2514
ZUS wypłaca już 500+ dla obywateli Ukrainy, a wktótce 800+
2055
PiS idzie na rekord. Podnoszą podatek od plastiku o 2000%!
1753
Szykuje się atomowy wał w Polsce?
1609
Ukraińska wikipedia pisze o rzezi wołyńskiej - tłumaczenie na PL. Winni Polacy
1449
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl