Wpis z mikrobloga

W tym roku razem z niebieskim chcemy kupić motocykl szosowo-turystyczny na niezbyt dalekie wyprawy, raczej trasy po naszym województwie i ościennych, sporadycznie coś dalej. W związku z tym będzie to w sporej mierze motocykl miejski, więc fajnie gdyby był stosunkowo wąski, tak żeby bez kufrów można było się jakoś w miarę wygodnie przemieszczać w korkach.
Nie mamy określonego przedziału finansowego, ponieważ niebieski dopiero niebawem będzie zaczynał godziny na placu manewrowym, dlatego nie jesteśmy w stanie ocenić czy po zdaniu prawka będziemy chcieli kupić coś starszego i tańszego, przy czym nie będzie dramatu w przypadku jakiejś wywrotki, czy już motocykl docelowy, niemniej prawdopodobnie oscylowalibyśmy w granicach do 15 tys. jeśli chodzi o moc, to raczej nie chcemy litra.

No i teraz pytanie zasadnicze, ponieważ mamy swoje typy, ale ciężko o opinie z perspektywy wygody plecaka.
Porównując swoją pozycję na https://cycle-ergo.com/ najbardziej pasuje mi v-strom 650, znowu na jednej ze stron czytam, że podnóżki i pozycja super, za to mocne wibracje powyżej 120km/h i cytuję "Kolejna sprawa, to coś dziwnego dzieje się ze strumieniem powietrza, który wpada nad owiewką, przepływa nad kierowcą i… stara się pozbyć pasażera. Odczuwalny jest również brak mocy, przy jeździe pod górę z pasażerem i niemałą ilością bagażu miałam wrażenie, że Suzuki ledwo dyszy. Kolejny problem, to amortyzacja. Przy wjechaniu w dół lub przy dużych nierównościach kufer centralny odbija nerki." (motogen.pl).
Trochę mi zapał opadł, zwłaszcza że mieszkamy w górzystym terenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Interesuje mnie zdanie/propozycje innych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

EDIT: 175 i 162cm here

#motocykle #motomirko
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@e47d8g46: no dobra, to brzmi spoko, ale wibracji i braku mocy już nie zmienisz?
tu jest cała wypowiedź https://motogen.pl/6000-km-na-suzuki-v-strom-650/#Z_pozycji_Plecaczka

@zaczalem_cwiczyc: bierzemy pod uwagę, ale wstępnie jako motocykl przejściowy z roczników 98-04, tam moja pozycja jest tragiczna, przynajmniej wg cycle-ergo wyglądam jakbym robiła słowiański przykuc xD
nowszego fazera też bierzemy pod uwagę, choć niebieski strasznie marudzi że mu się nie podoba ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@e47d8g46: bierz vstroma - jak dopiero uczycie się jeździć to i tak szybko nie będziecie pokonywać kilometrów. Ja od tego roku jeżdżę z żona właśnie vstromem, kilka już przejażdżek już było i jest ok. Przesiadłem się z Yamahy xj6 gdzie też jeździliśmy razem i to był wyczyn na długie trasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@jaceks653: oh jaki samiec alfa się znalazł ( ͡° ͜ʖ ͡°) wiesz że jak się zamierza jeździć razem, na czymś co się kupuje razem, to szuka się razem i podejmuje się decyzję, uwaga.. razem?
niesamowite rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@zlozlo: no wiesz, teraz mamy 125 (σ ͜ʖσ) nie sądzę że będzie się chciał na start pakować w coś mocniejszego,
matra - @jaceks653: oh jaki samiec alfa się znalazł ( ͡° ͜ʖ ͡°) wiesz że jak się zami...

źródło: comment_1647510879fSS6rlkQoTgsOArVayNKLZ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@zlozlo: versys to jest nasze top of the top razem obok hondy nc700x, ale na versysie niebieski stoi na palcach wg strony (bo przymiarek jeszcze nie robiliśmy), więc no... nie wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@matra: patrzysz na złego fazerka. FZS600 jest stary, na gaźniku. Jak już to fz6s też 600 ale na wtrysku. Ale moim zdaniem to średnia opcja do turystyki, bardziej jako miejski przecinak.
  • Odpowiedz
@matra: V-Storm spoko na to co opisujesz, bardzo proste i mało awaryjne moto... kwestia mocy, no to 650 nie jedzie już w pojedynkę :D

ale myślę, że naukę i obycie z tematem podróżowania na moto wam wystarczy na spokojnie :)

pozycja i tak dalej, to jest na prawdę bardzo indywidualna sprawa dopóki nie pojeździcie to się nie dowiecie co wam pasuje, a co nie.
  • Odpowiedz
@Kuork: na dobrego, ale to taka opcja minimum, ten 04-06 też się przewija, choć pozycja marginalnie lepsza. Generalnie z takich super starych tańszych modeli częściej przewija się jajko, ale z drugiej strony przy decyzji zakupu najpierw motocykla przejściowego, nie będziemy patrzyli tak mocno na moją pozycję, bo coś za coś.
Vstrom miałby być kupowany jako docelowy, przynajmniej z takim założeniem, bo resztę to czas pokaże.

dopóki nie pojeździcie to się nie
  • Odpowiedz
@amath: na całe życie to może i nie, ale decydując się na jajko, to wiemy że to kwestia ze 2 sezonów, może mniej, ale kupując coś większego i droższego planujemy na tym pojeździć kilka lat, a później czas pokaże. Samochodem też nie jeździmy jednym całe życie przecież ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

@slusarz: no tak, a bo co?
  • Odpowiedz
@matra: jeździmy v-stromami 650 z przyjacielem, ja rocznikiem 2007, on nówka z salonu i w żadnym z nich nadmierne wibracje nie występują.
Jeśli chodzi o strumień powietrza to jest to sprawa bardzo indywidualna, zależy od założonej szyby, wzrostu kierowcy/pasażera. Nie sprawdzi się tego w inny sposób jak jazda próbna.
Co do reszty się nie wypowiem bo największy bagaż jaki wiozłem to 6-pak w centralnym kufrze :)
  • Odpowiedz
versys to jest nasze top of the top razem obok hondy nc700x, ale na versysie niebieski stoi na palcach wg strony (bo przymiarek jeszcze nie robiliśmy), więc no... nie wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@matra: jest homologowany zestaw obniżający do verysa (koszt niecałe 500 złociszy) 20-40mm wysokości d--y można ugrać więc jeśli staje na palcach to powinno styknąć.
  • Odpowiedz