Wpis z mikrobloga

A ja mam jedno spostrzeżenie. Chyba wszyscy ludzie od geopolityki mówili, że no nieee. Teraz to wojna będzie wyglądałą zupełnie inaczej. Drony, zaawansowana technologia, ludzie to w sumie nawet ginąć nie muszą, bo będzie to wojna maszyn. NO i jak tam? Różni się bardzo ta wojna od działań 80 lat temu? Nie znam się, ale jakoś dużej różnicy nie widzę. Z tego co można zaobserwować to większość rzeczy pozostała bez zmian i wyglada to jak wojna tradycyjna, którą wszyscy znają. Na tyle tradycyjna, że jakiś żołnierz musiał sam iść i wysadzić most, razem z sobą, prawie jak na filmach.

#wojna #ukraina
  • 18
@Czoperek: chyba ci zera zabrakło. Wojska lądowe przez 80 lat nie przeszły żadnej wielkiej rewolucji. Mają dokładnie ten sam sprzęt, tylko po prostu z lepszymi parametrami i bajerami. Jedynym całkiem nowym sprzętem są dość powszechne już drony
@Neobychno: Z drugiej strony masz pociski manewrujące sięgające baz wojskowych na drugim końcu kraju https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cruise_missile
Amerykańskie drony zwiadowcze wysyłane z Grecji monitorujące ruchy wojsk bez żadnego ryzyka dla obserwatorów.
Amunicję krążącą - drony z bombami.
Dezinformację na szeroką skalę podważającą jedność NATO i ludzi w panice wyciągających gotówkę i paliwo.
Wszyscy wszystko wiedzieli od miesięcy, łącznie z tym co malują na czołgach, czy je odśnieżyli dzisiaj i jak wygląda rosyjski szpital
@ToksycznySocjopata: Chodziło mi o to, że teraz 40 ludzi może być uzbrojonych w ręczne granatniki ppanc, broń plot i ma wsparcie rakietowe które może być oddalone kilkadziesiąt kilometrów od frontu + transportowce uzbrojone po zęby, drony, lasery dzięki którym mogą precyzyjnie wskazywać cele. A kiedyś musiała iść cała dywizja 5 tyś ludzi pieszo ciągnąc za sobą artylerie która miała kilka kilometrów skutecznego zasięgu, działa przeciwczołgowe, o mobilnej broni przeciwlotniczej mało kto
@pilot1123: to tylko ulepszenia. Ewolucja, nie rewolucja