Wpis z mikrobloga

Za moment zabieram się do diagnozy, ale w sumie podpytam, bo może mieliście coś takiego.

Odpalam samochód, #!$%@? lekko silnikiem (wypada zapłon). Odpinam przepływomierz, jest OK. Gaszę Samochód, odpalam z odpiętym przepływomierzem, a silnikiem #!$%@? jeszcze mocniej. Wcześniej miałem problemy z paliwem powyżej 4k obrotów - zapętlało wtryski. Jakieś pomysły?

Pacjent 1.8T 209km AMK

#mechanika #mechanikasamochodowa #samochody #kiciochpyta
  • 15
@GeDox: Podpinaj kabel i sprawdzaj błędy oraz na którym cylindrze wypada zapłon. Jak wypada na jednym to zamieniasz cewkę z innym i sprawdzasz jeszcze raz czy nie przeniesie. Kabel do samochodów grupy vw kosztuje 20-30zł w twoim roczniku pewnie ten tani kabel połączy się tylko z silnikiem.
Podpinaj kabel i sprawdzaj błędy oraz na którym cylindrze wypada zapłon. Jak wypada na jednym to zamieniasz cewkę z innym i sprawdzasz jeszcze raz czy nie przeniesie. Kabel do samochodów grupy vw kosztuje 20-30zł w twoim roczniku pewnie ten tani kabel połączy się tylko z silnikiem.


@biskup2k: wypada na wszystkich, prawie równomiernie, najmocniej na 3. Po odpięciu przepływki jest prawie jak zegarek. Była boscha, podmieniłem na oem (chyba sprawna) i nie
@GeDox: Jak wyprzedzenie zapłonu skacze do minusowych wartości to bardziej wygląda na problem z lewym powietrzem albo przepustnicą i silnik nie da rady zmniejszyć dopływu powietrza aby zmniejszyć obroty. Jeszcze zobacz w grupie 033 czy 032 jakie masz korekty paliwowe jak będą dużo na plusie na wolnych to problem z lewym powietrzem. Możesz próbować czyścić i adaptować przepustnicę.
Przy minusowym wyprzedzeniu właśnie tak będzie że może zapłony wypadać.
@biskup2k: dzięki, lewe powietrze jest bardzo prawdopodobne, poniżej przesyłam 2 filmiki z wczoraj:
https://streamable.com/huzjoa
https://streamable.com/pm3o7z
Syczy mocno spod kolektora dolotowego, a są tam przewody podciśnieniowe i węże turbo.
Zabieram się za sprawdzenie szczelności dolotu / podciśnień.

Co z ltft i stft ?

@trzaichlac69:

Jeszcze zobacz w grupie 033 czy 032 jakie masz korekty paliwowe jak będą dużo na plusie

@biskup2k: Zanim zaczęło się to dziać, korekty były rzędu 5-10%
@GeDox: na jednym filmie brzmi tak jakby łańcuch walił o ślizg napinacza . Kiedy zmieniany był wiesz coś na ten temat ?

W bmk jest egt sonda trza looknac w grupy 090 + 093 .

Dodatnie korekty świadczą o ubogiej mieszance .
Kiedy jest uboga mieszanka ? Kiedy jest za dużo powietrza względem paliwa (lewe powietrze) bądź za mało benzynki względem powietrza ( układ paliwowy do sprawdzenia , pompa paliwa, regulator,
na jednym filmie brzmi tak jakby łańcuch walił o ślizg napinacza . Kiedy zmieniany był wiesz coś na ten temat ?


@trzaichlac69: zgadza się, walił, ale jak chodzi równo to go nie słychać. Dziś diagnozy ciąg dalszy, korekta na jałowym to +25%. Przy dodaniu gazu dąży do 0. Rozebrałem dolot i szukam nieszczelnosci. Niestety przez dzisiejsze wiatry trochę lipa, bo zagłusza wszystko..
Jak tam rozrząd się nie zgrywam to po co chcesz szukać dziury w dolocie której może nawet i nie ma ?


@trzaichlac69: napinacz chiński łańcucha zmieniony jakiś czas temu, kiedy nie wiem. Rozrząd jest ok, rzegotał co rano, wlałem 5w40 i już łancucha nie słychać.