Wpis z mikrobloga

Ma ktoś doświadczenie w inwestowaniu w projekty inwestycyjne typu farmy wiatrowe. Chodzi mi o firmy, które szukają inwestorów z kapitałem np min. 100k złotych i prognozuje zwrot roczny 10%? Ma to jakiś sens czy jednak lepiej giełda? Nie mam doświadczenia grania większymi kwotami, największy mój zakup to było 10k zł, więc też podejście inne niż inwestowanie załóżmy 300k.
Wołam #finanse #inwestycje #gielda
  • 15
@garbaty33: Chodzi mi o to, że jakby były takie pewniaczki w stylu 10% (w zasadzie tyczy się czegokolwiek powyżej inflacji) to każdy by się w opór ładował. Obligacje niekorzystnie teraz się rozpatruje, giełdę neutralnie, po prostu średni czas na inwestowanie
@Gippo86: tyle ile powinno bo to pasywny ETF. Chyba nie wierzysz że rynek wiodący jednego dnia się zwinie. Tam są firmy globalne - korporacje, które mają dochód na całym świecie, to już nie są firmy działające na jednym kontynencie.
@Gippo86: to już korporacje, one są ponadnarodowe. Akurat USA było najbezpieczniejszą przystanią do inwestycji. Po co na siłę doważać polskimi spółkami które nic nie znaczą przy światowych gigantach. Pasywne inwestowanie właśnie polega na tym żeby nie kombinować, nie szukać następcy USA. Ten ETF sobie poradzi nawet jak USA będzie mieć słabszą dekadę
@gustowny_dzikus: tu nie chodzi o szukanie następcy usa....

tu chodzi o dywersyfikacjęn geograficzną, jeżeli etf jest światowy to nie skupiajmy się na rynku jednego bankruta (bo działa na całym świecie)... tylko dobierajmy spółki z giełd wszystkich bankrutów..

kwestia odpowiedniego naciągania interpretacji i tak samo etf na faang też Ci pokryje all world .. wszak te spółki działają na całym świecie.. ale to chyba nie o to chodzi, żeby pompować sztucznie wyłącznie
@Gippo86: nie, bo faang może za 10 lat przeminąć, ale nie stanie się to z dnia na dzień. Ten ETF zawsze będzie aktualny, nawet jak pojawi się nowy lider to płynnie dostaniesz an niego ekspozycję. Skąd ten pomysł o "rynku jednego bankruta" ?