Wpis z mikrobloga

Rynek oferuje to czego chcą klienci


@Stulejman_Beznadziejny: to nie do konca tak. SUVy to żyła złota nie tylko dzieķi modzie, ale też debilnym normom, ktore promują cięższe samochody. Więc producenci pchają ludziom SUVy so gardeł.
  • Odpowiedz
możesz rozwinąć temat norm? Limit emisji jest zależny od masy pojazdu?


@goferek: źródło takie sobie, no ale nie chciało mi się grzebać: https://spidersweb.pl/autoblog/normy-emisji-spalin-wltp-rde-pytania/

Producent, który sprzedaje same mikroskopijne auta, będziesz miał niższy limit. Jeśli sprzedaje same dwutonowe pojazdy, limit będzie wyższy. Limity emisji CO2 są ustalane w zależności od masy pojazdu w oparciu o tzw. krzywą wartości granicznych, kształtowaną w oparciu o zasadę, że cięższe samochody charakteryzują się większą emisją
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: ale suvy nie ważą po 2t może poza BMW X i generalnie tą półką. Kadjary, Dacie, Tucsony i cała reszta mają masę własną w okolicach 1.5t czyli nie aż tak strasznie więcej lub w ogóle nie więcej niż normalne kombi czy sedan
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: każdy SUV jest cięższy od "normalnego" samochodu na tej samej płycie podłogowej. Akurat mam pod ręką przykład Focusa i Kugi: Focus 1.2-1.5t, Kuga 1.5-1.8t.
To jest 300kg różnicy, 15-25%.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: i to ~20% masy robi taka różnice że producenci idą wyłącznie w SUVy? ( ͡º ͜ʖ͡º) rozumiem jakby SUV był dwukrotnie cięższy ale ile oni tej emisji mogą dostać extra za 15-25% cięższe auta?
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: ile by nie dostawali, to to jest paranoja. Bardziej oplaca sie produkować SUVy, niż małe auta. Czy to jest 5 czy 25% limitu, nie ma żadnego znaczenia.

Moda oczywiście ma tu swoją rolę i pozwala za SUVy golić znacznie więcej pieniedzy niż za normalne samochody.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej: nie wiem, nie jestem inżynierem od aut, ale mi się to nie spina - przecież produkcja takiego SUVa musi być droższa chociażby przez gabaryty. Chętnie bym przeczytał jakąś analizę jak to wygląda, ale wydaje mi się, że trochę dyskutujemy tutaj o kosmetycznych kwestiach, a głównym motorem napędowym do produkcji SUVów jest jednak to, że ludzie chcą jeździć SUVami
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: Samochody robi się na modułowych platformach. Taka wspomniana wczesniej Kuga to Focus, tylko z wyższą budą i zawieszeniem. Tiguan to Golf, T-Roc to Polo itd.
Linia, która jest w stanie produkować jedno, jest w stanie robić i drugie. Różnice w ilosci materiałów są znikome neśli chodzi o udział w kosztach, trochę wiecej blachy, plastiku, lakieru. Wyposażenie jest to samo dla obu wariantów, podobnie jak układ napędowy, konstrukcja zawieszenia itd.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bidzej: +wygodniejsze wysiadanie, czereśniaki w zglebionych gruzach nie przeszkadzają, a i ducato się nie naprzykrza.
No ale wiadomo że lepszy sedan bez wycieraczki z tyłu i z otwieraną klapą z zawiasami w środku xD
  • Odpowiedz
No ale wiadomo że lepszy sedan bez wycieraczki z tyłu i z otwieraną klapą z zawiasami w środku xD


@tellet: nie, SUV lepszy. Moze i ma aerodynamikę kredensu i prowadzi sie gorzej od klasycznego samochodu, ale za to kosztuje tyle, co "normalny" model o segment wyżej, mając mniej miejsca w środku. ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@goferek: Rzygam tymi obrzydliwymi suvami, boję się że za 10 lat i tak będę musiał tym gównem jeździć bo innego nadwozia nie będzie ( ͡° ʖ̯ ͡°) Brakuje mi tej różnorodności modeli jaka była w latach 90-00.
  • Odpowiedz