@Stulejman_Beznadziejny: to nie do konca tak. SUVy to żyła złota nie tylko dzieķi modzie, ale też debilnym normom, ktore promują cięższe samochody. Więc producenci pchają ludziom SUVy so gardeł.
@goferek: limit dla marki jest wyznaczony na bazie masy modeli. Wiadomo, że marka robiąca małe miejskie auta nie ma takich samych jak inna robiąca duże auta
@Stulejman_Beznadziejny: Rynek oferuje to co wykreowały kretyńskie unijne normy i ułomna metodologia pomiarów (patrzymy ile auto spali przez pierwsze ~100km).
Producent, który sprzedaje same mikroskopijne auta, będziesz miał niższy limit. Jeśli sprzedaje same dwutonowe pojazdy, limit będzie wyższy. Limity emisji CO2 są ustalane w zależności od masy pojazdu w oparciu o tzw. krzywą wartości granicznych, kształtowaną w oparciu o zasadę, że cięższe samochody charakteryzują się większą emisją
@bidzej: ale suvy nie ważą po 2t może poza BMW X i generalnie tą półką. Kadjary, Dacie, Tucsony i cała reszta mają masę własną w okolicach 1.5t czyli nie aż tak strasznie więcej lub w ogóle nie więcej niż normalne kombi czy sedan
@powaznyczlowiek: każdy SUV jest cięższy od "normalnego" samochodu na tej samej płycie podłogowej. Akurat mam pod ręką przykład Focusa i Kugi: Focus 1.2-1.5t, Kuga 1.5-1.8t. To jest 300kg różnicy, 15-25%.
@bidzej: i to ~20% masy robi taka różnice że producenci idą wyłącznie w SUVy? ( ͡º͜ʖ͡º) rozumiem jakby SUV był dwukrotnie cięższy ale ile oni tej emisji mogą dostać extra za 15-25% cięższe auta?
@powaznyczlowiek: ile by nie dostawali, to to jest paranoja. Bardziej oplaca sie produkować SUVy, niż małe auta. Czy to jest 5 czy 25% limitu, nie ma żadnego znaczenia.
Moda oczywiście ma tu swoją rolę i pozwala za SUVy golić znacznie więcej pieniedzy niż za normalne samochody.
@bidzej: nie wiem, nie jestem inżynierem od aut, ale mi się to nie spina - przecież produkcja takiego SUVa musi być droższa chociażby przez gabaryty. Chętnie bym przeczytał jakąś analizę jak to wygląda, ale wydaje mi się, że trochę dyskutujemy tutaj o kosmetycznych kwestiach, a głównym motorem napędowym do produkcji SUVów jest jednak to, że ludzie chcą jeździć SUVami
@powaznyczlowiek: Samochody robi się na modułowych platformach. Taka wspomniana wczesniej Kuga to Focus, tylko z wyższą budą i zawieszeniem. Tiguan to Golf, T-Roc to Polo itd. Linia, która jest w stanie produkować jedno, jest w stanie robić i drugie. Różnice w ilosci materiałów są znikome neśli chodzi o udział w kosztach, trochę wiecej blachy, plastiku, lakieru. Wyposażenie jest to samo dla obu wariantów, podobnie jak układ napędowy, konstrukcja zawieszenia itd.
@bidzej: +wygodniejsze wysiadanie, czereśniaki w zglebionych gruzach nie przeszkadzają, a i ducato się nie naprzykrza. No ale wiadomo że lepszy sedan bez wycieraczki z tyłu i z otwieraną klapą z zawiasami w środku xD
No ale wiadomo że lepszy sedan bez wycieraczki z tyłu i z otwieraną klapą z zawiasami w środku xD
@tellet: nie, SUV lepszy. Moze i ma aerodynamikę kredensu i prowadzi sie gorzej od klasycznego samochodu, ale za to kosztuje tyle, co "normalny" model o segment wyżej, mając mniej miejsca w środku. ¯\_(ツ)_/¯
@goferek: Rzygam tymi obrzydliwymi suvami, boję się że za 10 lat i tak będę musiał tym gównem jeździć bo innego nadwozia nie będzie ( ͡°ʖ̯͡°) Brakuje mi tej różnorodności modeli jaka była w latach 90-00.
#motoryzacja #samochody
źródło: comment_16445243992cMrMuOPe42y3o24ZehxxV.jpg
Pobierz@Stulejman_Beznadziejny: to nie do konca tak. SUVy to żyła złota nie tylko dzieķi modzie, ale też debilnym normom, ktore promują cięższe samochody. Więc producenci pchają ludziom SUVy so gardeł.
To już nieaktualne od tego roku zaczyna być.
@Stulejman_Beznadziejny: Rynek oferuje to co wykreowały kretyńskie unijne normy i ułomna metodologia pomiarów (patrzymy ile auto spali przez pierwsze ~100km).
@goferek: źródło takie sobie, no ale nie chciało mi się grzebać: https://spidersweb.pl/autoblog/normy-emisji-spalin-wltp-rde-pytania/
To jest 300kg różnicy, 15-25%.
Moda oczywiście ma tu swoją rolę i pozwala za SUVy golić znacznie więcej pieniedzy niż za normalne samochody.
Linia, która jest w stanie produkować jedno, jest w stanie robić i drugie. Różnice w ilosci materiałów są znikome neśli chodzi o udział w kosztach, trochę wiecej blachy, plastiku, lakieru. Wyposażenie jest to samo dla obu wariantów, podobnie jak układ napędowy, konstrukcja zawieszenia itd.
No ale wiadomo że lepszy sedan bez wycieraczki z tyłu i z otwieraną klapą z zawiasami w środku xD
@tellet: nie, SUV lepszy. Moze i ma aerodynamikę kredensu i prowadzi sie gorzej od klasycznego samochodu, ale za to kosztuje tyle, co "normalny" model o segment wyżej, mając mniej miejsca w środku. ¯\_(ツ)_/¯