Wpis z mikrobloga

Zaprojektowana przez Giugiaro Alfa Romeo Alfetta GT to jedna z piękniejszych Alf w historii marki. Chociaż oparta na płycie podłogowej zwykłego sedana, ani trochę nie przypomina trójbryłowego kanciaka z lat 70. i 80. Nadwozie fastback coupe wygląda lekko, szybko i nowocześnie, głównie dlatego, gdyż miało nawiązywać do sportowej Alfy Romeo Montreal. Delikatne wycięcia w masce na lampy, zespolone tylne lampy, wreszcie te same klamki. Wyszło to zacnie.

Samochód ten wyróżnia również napęd typu transaxle, czyli sprzęgło i skrzynia biegów z tyłu przy tylnym moście, co znacznie poprawia rozkład masy. Na przedniej osi posiada wahacze, a z tyłu nietypową oś de Dion obniżającą środek ciężkości.

Prezentowany na zdjęciu egzemplarz to GTV 6 2.5, z silnikiem SOHC V6 2.5 z Alfy Romeo Alfa 6, ówczesnego luksusowego sedana. Na masce pojawiło się przetłoczenie, by zmieścić większy wlot, wtrysk Bosch L-Jetronic zamiast sześciu gaźników znacznie zmniejszył problemy z obsługą. 160 koni mechanicznych czyniło podróż przyjemną. Pod maskę wsadzano również zwykłe czterorzędowe silniki w benzynie i dieslu, a nawet V8 w wersji GTV8.

Auto było również montowane w RPA, sprzedawane w USA oraz z sukcesami startowało w szeregu wyścigów w wersji zmodyfikowanej przez Autodeltę.

W latach 1974-1987 wyprodukowano ponad 400 000 sztuk.

#rzetelnafura
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #forzaitalia #alfaromeo
DerMirker - Zaprojektowana przez Giugiaro Alfa Romeo Alfetta GT to jedna z piękniejsz...

źródło: comment_1642839245FYwqmPhAGwnmmKGR8LSUkV.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
Konia z rzędem temu, kto był w stanie opanować gaźniki w tej Vce.

Gazniki poziome, sztuk 6. Ich zsynchronizowanie graniczylo z cudem a po kilku tysiach km znow sie rozjezdzalo.


@majk90:

Nie było tak źle. Trzeba tylko było pamiętać, żeby mieć identyczne dysze i sprawdzać luzy na osiach przepustnic, żeby nie łapało lewego powietrza. To było 90% problemów z gaźnikami w tym silniku.
  • Odpowiedz
taka 145 początkowych lat brzmiała wybornie a było to trwalsze od twin sparków,


@Atomus:

Os Twin Sparków 16V tak, ale jeśli chodzi o Twin Sparki 8V, to nie było trwalszych benzyniaków od nich.
  • Odpowiedz
@kasztan00: Dellorto (przynajmniej z tamtych lat) mialo notoryczne problemy z lewym powietrzwm. Swego czasu probowalem okielznac dhla40, ale ostatecznie wrzucilem webera dcoe, bo nie bylo opcji by uszczelnic ten badziew
  • Odpowiedz
@DerMirker:
Nie przesadzałbym że jedna z najpiękniejszych, wygląda jak typowy liftback z lat 70. - Giugiaro klepał takie projekty w stylu Passata B1, #!$%@? Pony, Poloneza czy Lancii Delta taśmowo w przerwie na kawę podczas pracy nad ciekawszymi autami.

@storstolpe:
Przy tym też trochę grzebał Giugiaro, bo zaprojektował nadwozie prototypu Skody 720, który został potem rozwinięty w Skody 742

@Nolimit:
No właśnie te Alfy z asymetrycznymi tablicami typu 159
  • Odpowiedz
na szczęście większość ludzi ma przeciwne zdanie odnośnie urody tegoż

@DerMirker:
No chyba nie, przecież w tym wątku cisną z ciebie bekę wrzucając jakieś Polonezy, Skody czy inne przeciętne auta. Nie mówię że mi się nie podoba, bo ja tam nawet trochę lubię dziwne auta z lat 70. ale na pewno też to nie jest jedna z najpiękniejszych Alf w historii xD
Ot, zwykła Alfa z tego okresu z blachą cienką
  • Odpowiedz