Wpis z mikrobloga

Zaprojektowana przez Giugiaro Alfa Romeo Alfetta GT to jedna z piękniejszych Alf w historii marki. Chociaż oparta na płycie podłogowej zwykłego sedana, ani trochę nie przypomina trójbryłowego kanciaka z lat 70. i 80. Nadwozie fastback coupe wygląda lekko, szybko i nowocześnie, głównie dlatego, gdyż miało nawiązywać do sportowej Alfy Romeo Montreal. Delikatne wycięcia w masce na lampy, zespolone tylne lampy, wreszcie te same klamki. Wyszło to zacnie.

Samochód ten wyróżnia również napęd typu transaxle, czyli sprzęgło i skrzynia biegów z tyłu przy tylnym moście, co znacznie poprawia rozkład masy. Na przedniej osi posiada wahacze, a z tyłu nietypową oś de Dion obniżającą środek ciężkości.

Prezentowany na zdjęciu egzemplarz to GTV 6 2.5, z silnikiem SOHC V6 2.5 z Alfy Romeo Alfa 6, ówczesnego luksusowego sedana. Na masce pojawiło się przetłoczenie, by zmieścić większy wlot, wtrysk Bosch L-Jetronic zamiast sześciu gaźników znacznie zmniejszył problemy z obsługą. 160 koni mechanicznych czyniło podróż przyjemną. Pod maskę wsadzano również zwykłe czterorzędowe silniki w benzynie i dieslu, a nawet V8 w wersji GTV8.

Auto było również montowane w RPA, sprzedawane w USA oraz z sukcesami startowało w szeregu wyścigów w wersji zmodyfikowanej przez Autodeltę.

W latach 1974-1987 wyprodukowano ponad 400 000 sztuk.

#rzetelnafura
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #forzaitalia #alfaromeo
DerMirker - Zaprojektowana przez Giugiaro Alfa Romeo Alfetta GT to jedna z piękniejsz...

źródło: comment_1642839245FYwqmPhAGwnmmKGR8LSUkV.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
@DerMirker: Ale jaka. Dokładnie takie auto w okolicach 2000 roku parkowal mój sąsiad pod blokiem w Białymstoku. Wtedy się nie zastanawiałem, co to jest. Po latach sobie przypomniałem i długo szukałem w necie, co to za alfa. Nie znalazłem, a dzisiaj widzę ja na wykopie :).
  • Odpowiedz
@DerMirker: dzisiaj już trochę kosztuje :) mi się nigdy nie podobała. Te wcześniej i później coupe są ok :) ale poza wyglądem wszystko na swoim miejscu, w tym ten silnik:))
  • Odpowiedz
@DerMirker: boksery też super :) taka 145 początkowych lat brzmiała wybornie a było to trwalsze od twin sparków, paliło troszkę więcej ale do przełknięcia za te właściwości
  • Odpowiedz
@DerMirker: Piękne auto, unikalne pod względem niektórych rozwiązań, jednak typowe pod wzgledem awaryjnosci. Konia z rzędem temu, kto był w stanie opanować gaźniki w tej Vce.
Dobre auto do stania na postumencie jako pomnik.
  • Odpowiedz
@majk90: tak jest, starzy Niemcy uwielbiają Alfy w postaci youngtimerów. Pełno Spiderów, pełno Giulii, pełno Giulii Junior.

Z nietypowych rozwiązań w Alfetcie, to pamiętam, że tam było coś z klockami hamulcowymi. Nie montowane do piast, tylko gdzieś indziej. Pamiętasz może?
  • Odpowiedz
@DerMirker: w tym modelu skrzynia biegow jest z tylu, a silnik z przodu. To daje dobry rozklad masy, ale sprzeglo nie do konca bylo dopracowane. Tarcze hamulcowe sa przy moscie a nie na piastach.
Gazniki poziome, sztuk 6. Ich zsynchronizowanie graniczylo z cudem a po kilku tysiach km znow sie rozjezdzalo.
  • Odpowiedz