Wpis z mikrobloga

Ten samochód ma 21 lat a wciąż daje ogromną radość z jazdy. Głównie za sprawą niesamowitej wygody, zawieszenie hydropneumatyczne i wygodne fotele robią swoje. Nowe auta są cichsze, mocniejsze, szybsze, a jednak człowiek wraca z przyjemnością do Xantii, robi 500 kilometrów na raz i wysiada zadowolony, z oczekiwaniem na więcej.
Na zdjęciu nasza Xantia w Szczecinie. Ma ciekawą historię, została wygrana w konkursie Super Expressu i była używana przez dwadzieścia lat przez tą samą osobę, po czym ją odkupiliśmy i przywracamy jej powoli pierwotny stan.

Hydropneumatyka jest tania w utrzymaniu: po zakupie warto dać do fachowca na kompleksowy przegląd, czyszczenie całego układu, regulację i wymianę płynu LHM (lub LDS, jeśli to C5), ewentualne wymiany kul i rurek wysokiego ciśnienia, jeśli tego wymagają. Potem jest to w zasadzie bezobsługowe, poza wymianami płynu raz na dwa lata. Poza komfortem, bBonusem takiego zawieszenia jest stały prześwit, niezależnie od obciążenia auta.

#citroen #samochody #xantia #motoryzacja #szczecin #youngtimer
francuskie - Ten samochód ma 21 lat a wciąż daje ogromną radość z jazdy. Głównie za s...

źródło: comment_1641107207iIhGCZZp2YNYakFJcGtTL3.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

. sfery można nabijać w starszych samochodach (do XM/Xantii włącznie), w C5 się wymienia. Koszt nabicia sztuki to kilkadziesiąt złotych,


@francuskie: odsyłam do filmu Jacka Balkana o C5, wypowiada się tam specjalista o sferach i dlaczego sfer się nie wymienia na zamienniki po 150zł właśnie
  • Odpowiedz
@elemenTH można wymienić na sfery z wysokiej półki ale wtedy koszta rosną, minimum 250 zł za jedną. Do tego robocizna.
Do tego przewody wysokiego ciśnienia, regulator wysokości tył/przód, płyn do układu, w nowszych jeszcze siłowniki które są po 400 zł na koło, przydałby się jeszcze komputer żeby ustawić nominalne wartości zawieszenia, a jeszcze trzeba ogarniać resztę zawieszenia - wahacze, tuleje itd których grupa psa nie produkuje i trzeba dobierać (np w
  • Odpowiedz
Z tą wygodą to trochę przesada, moja na 18" oponach 45/225 iirc jest na naszych polskich drogach raczej średnio wygodna. Za to 17" zimowe to jest inny świat płynnie i kanapowo, co też nie daje pewnosci na zaśnieżonej drodze bo ma się wrażenie że auto się ślizga. No chyba że właśnie sfery się kończą...??? Koniec końców lubię swoje C5 X7 i jest to raczej bezawaryjne autko ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@adii_22: Ten "serwis" to jest żart, kiedyś byłem przekonany, że to przybudówka PSA/Renault zajmująca się kryptoreklamą (tak jak słynna KIAwiarnia), ale myślę że wtedy by zatrudnili bardziej kompetentnych ludzi, a tutaj ciągle coraz większe głupoty wypisują.
Wspominany tutaj już Jacek Balkan był u Vorbrodta, który w Polsce uchodzi za guru od Citroenów i on chyba jako jedyny montuje zawory w sferach zamiast wymieniać właśnie z wymienionych powodów. Wymiana na nowe
  • Odpowiedz
@burnthefires: wolisz "twardą" hydropneumatykę C5 X7 od miękkiego DS to twoja sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wielu fanów Cytryn zdecydowanie preferuje owo bardziej miękkie zachowanie starszych zawieszeń, bez tych wszystkich dodatków.
  • Odpowiedz
@francuskie: Nie, w X7 z HA III+ dalej jest dla mnie zbyt pontonowo, natomiast jak jadę C6 z AMVAR przełączam na normalny tylko na jakichś zupełnych dziurach, bo nawet w trybie SPORT to zawieszenie bardzo ładnie wybiera dłuższe nierówności a nie ma już tego efektu kołysania. Chociaż i tak niedźwiedzią przysługę wyrządzają temu wynalazkowi seryjne felgi 18" ze stosunkowo małym profilem opony 45, bo nieważne w jakim trybie - krótkie
  • Odpowiedz