Wpis z mikrobloga

Wydawało się, że w endurance idzie spokojnie, powoli, ale do przodu. Kolejni producenci chcą przyklejać swoje znaczki na LMP2, Porsche i Audi dbały żeby ich LMDh od Multimatika odpowiednio się różniły bodykitami, Spyker z kasą SMP ożyje, a tu nagle Francuzi z Autojournal odpalili petardę. Audi ma porzucić projekt LMDh i skupić się na #f1, Porsche ma pozostać przy endurance.

The Volkswagen Group board is said to have ruled in favor of Audi entering Formula 1 while Porsche is said to focus on endurance.

This means that, contrary to what was envisaged, the two brands will not compete in the Grands Prix or at the 24 Hours of Le Mans.

Audi Sport's LMDh (Le Mans Daytona hybrid) program would be put in the fridge, while 40 days of private testing were already planned with the Belgian WRT team in 2022, the brand with the rings focusing on F1 and the Dakar which she will discover in January.

It is not yet clear what Audi's approach will be in Formula 1 (takeover of a team, partnership with an existing team?), The goal being to compete with Mercedes, while the image of Porsche is traditionally linked to major events. endurance. Confirmation very soon...

F dla WRT, Rene Rasta i Nico Muellera, jeśli to prawda.

Graham Goodwin, doświadczony dziennikarz endurance, napisał na r/wec, że znał tę plotkę, ale stwierdził, że nie tłumaczy to obecności ważnych osób z Audi podczas Petit Le Mans w połowie listopada, podczas którego mieli dogadywać się z zespołami klienckimi. Chociaż nawet bardziej zaawansowane projekty były już wycofywane. Peugeot w 2012 roku na dwa miesiące przed inauguracją pierwszego sezonu WEC wycofał się mając gotowy samochód (!), zespół(!!), który pakował się na prywatny test na Sebring(!!!).
#wec #lemans