Wpis z mikrobloga

Od trzech lat mam #opony michelin crossclimate+ i muszę przyznać że jestem nimi zawiedziony. Na mokrym słabo trzymają, to samo na śniegu, nie mówiąc o lodzie.
Opinie zachwalające pod niebiosa te Michelinki nijak nie przystają do moich doświadczeń.
Zastanawiam się nad założeniem kormoran snow, ale nie jestem pewien czy będą zauważalnie lepsze. Rozmiar 205/55 r17, napęd na przód.
Jest sens wymieniać całoroczne premium na zimowe niższej klasy?
#pytanie #motoryzacja
  • 14
@gajowy_marucha: IMHO jest i moim zdaniem te zimówki lepiej się sprawdzą zimą.

A CC+ to opony wielosezonowe o profilu bardziej w kierunku opon letnich. Dobre na suchym i mokrym (co nie jest regułą dla wielosezonowych), na śniegu jakoś pojadą ale szału nie zrobią.
@gajowy_marucha: Może to jakieś podróby? Nie wiem czy w ogóle takie istnieją ale czasami pojawiają się pojedyńcze opinie, w których ludzie narzekają że te opony to gówny. Reszta jest zadowolona, a w testach wypadają dobrze (cechą ich jest lepsze trzymanie na mokrym, a na śniegu w zakręcie mocno tracą na przyczepności).

Fakt faktem, w przypadku np goodyearów taki opinii nie czytałem i dlatego ostatecznie zdecydowałem się na takie gumy dla kuzynki
@cwlmod: Nie jestem w stanie stwierdzić, kupione w najpopularniejszym serwisie z oponami.
W drugim aucie mam właśnie GY ale zimówki UltraGrip i są po prostu rewelacyjne.
Może czas też zrobił swoje, Micheliny mają już trzy lata, a wydaje mi się że na początku było ok.
@gajowy_marucha: No te pierwsze wersje tych opon po czasie są padaką. Teraz wypuścili CC2 i są lepsze i inne. Nie zmienia to faktu ze wysoka cena. Ale ogólnie CC każda wersja nie wypada najlepiej na mokrym. Też mam znajomego z CC+ paru letnimi i narzekał teraz jak opady były śniegu.
minusem wielosezonu nawet jak dobry jest to że ma mieszankę gumy taką która musi działać na śniegu itd.. przez to w
@gajowy_marucha: nie możesz oczekiwać od takich opon że będą dobre na lodzie. Jak chcesz najlepsze opony na nasz klimat czyli sucho albo mokro, bardzo rzadko zima, to bierz Bridgestony całoroczne. Są najlepsze na mokrym.
@gajowy_marucha: kumpel jest rolnikiem i używa starych opon do przykrywania silosów z kiszonką. Jeździłem z nim parę razy po opony i w każdym zakładzie znajdowaliśmy komplet cc+, takie trzyletnie też były. Raz nawet założyliśmy je na próbę do swoich aut (obaj mieliśmy wtedy E46) i były do dupy. Jedno auto z nimi kupiłem i wywaliłem zaraz po kupnie bo nie dało się na tym jeździć.

Na śnieg to musi być opona
@Djelon: nie są najlepsze na mokrym. Nawet nie blisko czołówki to raz a dwa krytycznie szybko znika w nich bieżnik.
Najlepsze na mokrym i to z duża przerwa są vredestiny quatracki bez cyferki.
@r5678: i z niego wynika, że przy hamowaniu na mokrym są niezłe jak jest zimno i bardzo dobre jak jest ciepło. Aquaplaning - rewelacyjnie. Co potwierdzam 2 latami użytkowania. Na śniegu jednak wyraźnie odstają od zimowych, ale na ubitym, wyślizganym śniegu to i zimowa niewiele lepsza.