Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #downsizing
Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat. Potem pojawiały się inne motory różnych producentów. Mogą się wypowiedzieć osoby użytkujące te bardziej leciwe auta (+/- 10 lat) z takimi motorami? Jaki przebieg? Jakie awarie i ogólna usterkowość auta? Jakie realne spalanie? Jestem zwolennikiem LPG, ale jednocześnie widzę niewiele ciekawych aut z okolic 2010r z w miarę mocnymi silnikami pod LPG i w miarę długimi przełożeniami pod trasy. Więc pewnie przyjdzie moment, że pozostanie mi do wyboru diesel lub coś z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
  • 29
@piwakk: TSI to był tylko przykład. Są Ecoboosty od Forda, TCE od Renault i wiele innych i o nie też mi chodzi.
2.0TCe bardzo chętnie bym przygarnął jakby w ogóle były sensowne ogłoszenia takich aut, a tu Laguna 3 i Megane 3 jak na lekarstwo (w kombi patrzę). Wiszą od tygodni te same ogłoszenia.
@BulgarskiTaboret No jak tylko kombi to faktycznie ciężej. Bo meganek trochę jest mimo wszystko, ale niekonieczne w kombi. Można popatrzeć też w sumie za astra 1.6T 180. Ale tego też będzie mało.
@piwakk: Tego jest jeszcze mniej. Ale Astrę mam na uwadze choć nie chciałem Opla. Tam pod gaz i trasy nadaje się też 1.4T ze względu na przełożenia (140km/h i 2700rpm), bo rozpędza to to się średniawo przy wadze Astry. Wszystkie ciekawe silniki podbijają cenę konkretnych modeli aż do przesady moim zdaniem. Choć jak widać kupujący się znajdują szybko. Mam na myśli na przykład 2.0T Renault. 2.5T Volvo/Ford.
W dieslach można przebierać
@BulgarskiTaboret:

Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat.


Fiatowski T-Jest był na rynku wcześniej. Poza tym już na początku lat 90. były na rynku małe silniki z turbo. Ten TSI i jego pionerstwo to tylko marketing, czyli typowa dla VW ściema.

Ogólnie 1.4 TSI to parch. Jak chcesz takiego małego pomykacza z tamtego okresu, to opcje sensowne są tylko dwie. 1.4 T-Jet od Fiata lub 1.4 turbo Opla
@SynuZMagazynu:

pozwolę sobie powiedzieć, że najlepszy silnik na świecie to 1.9 tdi 90km i tylko auta z takim silnikiem bym szukał a najbardziej Skodę bo są niedojechane przez fanów vw i audi


Tak twierdzą tylko ci, którzy nigdy nie jechali autem z dobrym silnikiem. 1.9 TDI to zwykł szmelc do snopowiązałki, a nie do samochodu osobowego.
no to jaki silnik jest lepszy od 1.9 tdi 90km według was?


@SynuZMagazynu:

Z europejskich diesli tej kategorii (czyli ok. 2 litrów i z tamtego okresu) to np. XUD od Peugeota, 1.9 TD Fiata, 2.0 HDI od Peugeota, 1.9 JTD Fiata i OM601 Mercedesa. To tak na początek. O dieslach Toyoty i Mazdy nie piszę, bo to oczywiste.

1.9 TDI to przereklamowany rzęch bez żadnych zalet, za to głównie z wadami.
1.9 TDI to przereklamowany rzęch bez żadnych zalet, za to głównie z wadami.


@kasztan00: 1.9 ma spalanie nawet 3, 7 litra a te twoje śmieszne HDI pewnie spalają 7 litra minimalnie i pewnie dpfy masz też wycięte więc już 2:0 dla mnie