#samochody #motoryzacja #downsizing Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat. Potem pojawiały się inne motory różnych producentów. Mogą się wypowiedzieć osoby użytkujące te bardziej leciwe auta (+/- 10 lat) z takimi motorami? Jaki przebieg? Jakie awarie i ogólna usterkowość auta? Jakie realne spalanie? Jestem zwolennikiem LPG, ale jednocześnie widzę niewiele ciekawych aut z okolic 2010r z w miarę mocnymi silnikami pod LPG i w miarę długimi przełożeniami pod trasy. Więc pewnie przyjdzie moment, że pozostanie mi do wyboru diesel lub coś z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
@BulgarskiTaboret Z tych roczników to masz 2.0 tce od Renault. Świetny silnik i nadaje się jak najbardziej pod lpg. 1.4 Tsi z tych roczników to fatalny wybór.
@piwakk: TSI to był tylko przykład. Są Ecoboosty od Forda, TCE od Renault i wiele innych i o nie też mi chodzi. 2.0TCe bardzo chętnie bym przygarnął jakby w ogóle były sensowne ogłoszenia takich aut, a tu Laguna 3 i Megane 3 jak na lekarstwo (w kombi patrzę). Wiszą od tygodni te same ogłoszenia.
@BulgarskiTaboret No jak tylko kombi to faktycznie ciężej. Bo meganek trochę jest mimo wszystko, ale niekonieczne w kombi. Można popatrzeć też w sumie za astra 1.6T 180. Ale tego też będzie mało.
@piwakk: Tego jest jeszcze mniej. Ale Astrę mam na uwadze choć nie chciałem Opla. Tam pod gaz i trasy nadaje się też 1.4T ze względu na przełożenia (140km/h i 2700rpm), bo rozpędza to to się średniawo przy wadze Astry. Wszystkie ciekawe silniki podbijają cenę konkretnych modeli aż do przesady moim zdaniem. Choć jak widać kupujący się znajdują szybko. Mam na myśli na przykład 2.0T Renault. 2.5T Volvo/Ford. W dieslach można przebierać
@BulgarskiTaboret: pozwolę sobie powiedzieć, że najlepszy silnik na świecie to 1.9 tdi 90km i tylko auta z takim silnikiem bym szukał a najbardziej Skodę bo są niedojechane przez fanów vw i audi
@SynuZMagazynu: 1.9tdi, zwłaszcza 90konny, to zaden silnik związany z downsizingiem, ani nie jest od 2011 bodaj produkowany, także zupełnie nie jest obiektem zainteresowania opa.
Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat.
Fiatowski T-Jest był na rynku wcześniej. Poza tym już na początku lat 90. były na rynku małe silniki z turbo. Ten TSI i jego pionerstwo to tylko marketing, czyli typowa dla VW ściema.
Ogólnie 1.4 TSI to parch. Jak chcesz takiego małego pomykacza z tamtego okresu, to opcje sensowne są tylko dwie. 1.4 T-Jet od Fiata lub 1.4 turbo Opla
pozwolę sobie powiedzieć, że najlepszy silnik na świecie to 1.9 tdi 90km i tylko auta z takim silnikiem bym szukał a najbardziej Skodę bo są niedojechane przez fanów vw i audi
Tak twierdzą tylko ci, którzy nigdy nie jechali autem z dobrym silnikiem. 1.9 TDI to zwykł szmelc do snopowiązałki, a nie do samochodu osobowego.
@SynuZMagazynu: o 1.8 T nie słyszałeś? No to współczuję :) Do tego dodałbym jeszcze 2.0T Saab i 1.8 benzyne Toyoty, ta do której dzisiaj dopinają elektryczny silnik w hybrydach.
Z europejskich diesli tej kategorii (czyli ok. 2 litrów i z tamtego okresu) to np. XUD od Peugeota, 1.9 TD Fiata, 2.0 HDI od Peugeota, 1.9 JTD Fiata i OM601 Mercedesa. To tak na początek. O dieslach Toyoty i Mazdy nie piszę, bo to oczywiste.
1.9 TDI to przereklamowany rzęch bez żadnych zalet, za to głównie z wadami.
@Azunoth: no to pewnie ten standardowy 1.8 co spalanie ma pewnie w granicach 10 litrów benzyny? 1.9 spala nawet 3, 7 litra ropy więc już 1:0 dla diesla
1.9 TDI to przereklamowany rzęch bez żadnych zalet, za to głównie z wadami.
@kasztan00: 1.9 ma spalanie nawet 3, 7 litra a te twoje śmieszne HDI pewnie spalają 7 litra minimalnie i pewnie dpfy masz też wycięte więc już 2:0 dla mnie
Czemu ludzie którzy nie chodzą do kościoła i ostatni raz byli w nim podczas bierzmowania chcą mieć ślub kościelny? #logikarozowychpaskow #slub #zwiazki
Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat. Potem pojawiały się inne motory różnych producentów. Mogą się wypowiedzieć osoby użytkujące te bardziej leciwe auta (+/- 10 lat) z takimi motorami? Jaki przebieg? Jakie awarie i ogólna usterkowość auta? Jakie realne spalanie? Jestem zwolennikiem LPG, ale jednocześnie widzę niewiele ciekawych aut z okolic 2010r z w miarę mocnymi silnikami pod LPG i w miarę długimi przełożeniami pod trasy. Więc pewnie przyjdzie moment, że pozostanie mi do wyboru diesel lub coś z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
2.0TCe bardzo chętnie bym przygarnął jakby w ogóle były sensowne ogłoszenia takich aut, a tu Laguna 3 i Megane 3 jak na lekarstwo (w kombi patrzę). Wiszą od tygodni te same ogłoszenia.
W dieslach można przebierać
Fiatowski T-Jest był na rynku wcześniej. Poza tym już na początku lat 90. były na rynku małe silniki z turbo. Ten TSI i jego pionerstwo to tylko marketing, czyli typowa dla VW ściema.
Ogólnie 1.4 TSI to parch. Jak chcesz takiego małego pomykacza z tamtego okresu, to opcje sensowne są tylko dwie. 1.4 T-Jet od Fiata lub 1.4 turbo Opla
Tak twierdzą tylko ci, którzy nigdy nie jechali autem z dobrym silnikiem. 1.9 TDI to zwykł szmelc do snopowiązałki, a nie do samochodu osobowego.
Wymieniać dalej?
- 5.7 V8 HEMI
- 4.2 V8 Audi
- 1.8 T VW
- 3.2 V6 Busso alfy
Można wymieniać i wymieniać, na pewno nie stary klekot, szanujmy się.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Same klekoty ლ(ಠ_ಠ ლ)
@Azunoth: chłopie to są jakieś potworki o których normalny człowiek nie słyszał, z niebotycznym spalaniem pewnie
Do tego dodałbym jeszcze 2.0T Saab i 1.8 benzyne Toyoty, ta do której dzisiaj dopinają elektryczny silnik w hybrydach.
@SynuZMagazynu:
Z europejskich diesli tej kategorii (czyli ok. 2 litrów i z tamtego okresu) to np. XUD od Peugeota, 1.9 TD Fiata, 2.0 HDI od Peugeota, 1.9 JTD Fiata i OM601 Mercedesa. To tak na początek. O dieslach Toyoty i Mazdy nie piszę, bo to oczywiste.
1.9 TDI to przereklamowany rzęch bez żadnych zalet, za to głównie z wadami.
@Azunoth: no to pewnie ten standardowy 1.8 co spalanie ma pewnie w granicach 10 litrów benzyny? 1.9 spala nawet 3, 7 litra ropy więc już 1:0 dla diesla
@kasztan00: 1.9 ma spalanie nawet 3, 7 litra a te twoje śmieszne HDI pewnie spalają 7 litra minimalnie i pewnie dpfy masz też wycięte więc już 2:0 dla mnie
Chyba trochę poleciałeś z tym < 4l, ale niewazne.
Spalanie mniejsze, moc tez mniejsza, więc to dość naturalna zależność.
@Azunoth: a sprawdź ile spala 20 letnia Skoda Octavia z 1.9 tdi 90 km, na bank mniej niż golf 4 bo ma mniej niepotrzebnych pierdół