#samochody #motoryzacja #downsizing Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat. Potem pojawiały się inne motory różnych producentów. Mogą się wypowiedzieć osoby użytkujące te bardziej leciwe auta (+/- 10 lat) z takimi motorami? Jaki przebieg? Jakie awarie i ogólna usterkowość auta? Jakie realne spalanie? Jestem zwolennikiem LPG, ale jednocześnie widzę niewiele ciekawych aut z okolic 2010r z w miarę mocnymi silnikami pod LPG i w miarę długimi przełożeniami pod trasy. Więc pewnie przyjdzie moment, że pozostanie mi do wyboru diesel lub coś z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
@SynuZMagazynu: No spala ile spala, mi też 1.8TSI (Leon II) moze spalać 7 jak zamiast gazu używam grawitacji, ale samochód jest po to, zeby nim jezdzic i realnie spala 9-10. Moze zabrzmi to jakoś nowobogacko, ale ani 20 letnie auto ani skoda fabia nie jest dla mnie targetem, każdy szuka czegoś innego.
ale samochód jest po to, zeby nim jezdzic i realnie spala 9-10.
@Azunoth: niech spala, ale bardziej trujesz planetę ziemię niż ja swoją Skodą, no dobra, chyba, że ilość spalania nie ma znaczenia przy dpfach może, nie wiem, dobra narka
Moze jak tak liczysz punkty to ja Cie tez podliczę. 1. Pomyliłeś TDI z SDI, to jest raz, nie o tym rozmawialiśmy, to zupełnie inna charakterystyka pracy 3:1 2. Stary kopciuch bez filtracji spalin i spełniający jakies normy sprzed 20 lat Twoim zdaniem mniej truje planete? Otóż... Nie. 3:2 3. 90km przy tej masie samochodu daje zerowy komfort i bezpieczeństwo jazdy, jak jedziesz 60km/h
@kasztan00: te dane są może zawyżone, moja slx skoda miewa nawet 3,3 spalania, możesz też znaleźć dane z awariami silnika i pewnie alfa przoduje w awariach bardziej niż 1.9 tdi
te dane są może zawyżone, moja slx skoda miewa nawet 3,3 spalania,
Tam nic nie jest zawyżone. To są rzeczywiste dane na temat spalania, Niemcy nie sadzą bajek jak to 1.9 TDI w Octavii pali 3,3 litra, bo to abstrakcja - tyle to może ten silnik spalać jak się jedzie 50 km/h na piątce i bez dotykania
Dziękuję za wszystkie bezcenne informacje na temat nowoczesnych benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem i turbo. XD Zapraszam na grupki fejsbukowe
Pierwszy popularny silnik "downsizingowy" 1.4 TSI ma już 15 lat. Potem pojawiały się inne motory różnych producentów. Mogą się wypowiedzieć osoby użytkujące te bardziej leciwe auta (+/- 10 lat) z takimi motorami? Jaki przebieg? Jakie awarie i ogólna usterkowość auta? Jakie realne spalanie? Jestem zwolennikiem LPG, ale jednocześnie widzę niewiele ciekawych aut z okolic 2010r z w miarę mocnymi silnikami pod LPG i w miarę długimi przełożeniami pod trasy. Więc pewnie przyjdzie moment, że pozostanie mi do wyboru diesel lub coś z bezpośrednim wtryskiem i turbo.
Moze zabrzmi to jakoś nowobogacko, ale ani 20 letnie auto ani skoda fabia nie jest dla mnie targetem, każdy szuka czegoś innego.
@Azunoth: niech spala, ale bardziej trujesz planetę ziemię niż ja swoją Skodą, no dobra, chyba, że ilość spalania nie ma znaczenia przy dpfach może, nie wiem, dobra narka
Moze jak tak liczysz punkty to ja Cie tez podliczę.
1. Pomyliłeś TDI z SDI, to jest raz, nie o tym rozmawialiśmy, to zupełnie inna charakterystyka pracy 3:1
2. Stary kopciuch bez filtracji spalin i spełniający jakies normy sprzed 20 lat Twoim zdaniem mniej truje planete? Otóż... Nie. 3:2
3. 90km przy tej masie samochodu daje zerowy komfort i bezpieczeństwo jazdy, jak jedziesz 60km/h
@SynuZMagazynu:
Octavia 90 KM, średnie spalanie
Tam nic nie jest zawyżone. To są rzeczywiste dane na temat spalania, Niemcy nie sadzą bajek jak to 1.9 TDI w Octavii pali 3,3 litra, bo to abstrakcja - tyle to może ten silnik spalać jak się jedzie 50 km/h na piątce i bez dotykania
@Azunoth:
Najlepsze Busso to 2,5. A jak już brać silniki Alfy, to Twin Spark 8V nie ma żadnej konkurencji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zapraszam na grupki fejsbukowe
Podałem ci dwa silniki z wtryskiem pośrednim i turbo, idealne do LPG. Nie miaucz ( ͡° ͜ʖ ͡°)