Wpis z mikrobloga

  • 517
Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie urządzenie jak wieża USB (pic rel.)

Przedwczoraj gdy tylko wróciłem z pracy do domu to różowy powiedziała że chyba się coś zepsuło bo expander Wi-Fi, który był podłączony do wieży, nie świeci i coś w środku trzaska jakby zwarcie.

No więc spakowałem urządzenie i dowód zakupu w postaci wyciągu z konta ( paragon gdzieś się stracił) i ruszyłem do sklepu zareklamować urządzenie.

Doprowadzony przed oblicze kierowniczki sklepu, wyjaśniłem na czym polega problem i zostałem poproszony o paragon. Odpowiedziałem, że niestety nie posiadam i że mam jedynie wyciąg z konta.

I tu zaczynają się schody bo kierowniczka stwierdziła iż wyciąg z konta w tym sklepie nie daje mi podstaw do reklamacji i tu pokazuje mi kartkę przy kasie na której widnieje informacja że zwrotu można dokonać tylko z paragonem i wg niej to samo tyczy się reklamacji.

Na nic moje tłumaczenia że wyciąg z konta jest wystarczająca przesłanką do zgłoszenia reklamacji. Próbowałem jej nawet pokazać oficjalne stanowisko UOKiK w tej sprawie co skwitowała słowami "ona nie ma czasu na czytanie takich rzeczy w internecie".

Nie ulegałem i w końcu zgodziła się przesłać to gdzieś wyżej jednakże od razu stwierdziła że bez paragonu ta reklamacja zostanie odrzucona.

Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.

Oczywiście od razu po wyjściu wykonałem telefon do rzecznika praw konsumenta i po przyjściu do domu, za jego poradą, napisałem maila do Dealz z prośbą o wyjaśnienie czy to oficjalne stanowisko firmy czy tylko widzimisie kierowniczki sklepu.

Cóż jestem ciekawy jak to się dalej rozwinie. Zdarzało się mi już zgłaszać reklamacje na podstawie wyciągu z konta i nigdy nie miałem z tym problemu aż do wczoraj. Ba! Sprzedawcy jeszcze drukowali mi WZ by w razie kolejnej reklamacji przyspieszyć proces.

Jak ktoś jest ciekawy to dam znać jak się sprawa rozwinie.

#reklamacja #gownowpis #zalesie #gorzkiezale #oszukujo #prawo #zakupy #niewiemjaktootagowac
elLimon - Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie u...

źródło: comment_1637398386rYWrqUNznC0cS7jrC2SmBL.jpg

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
@elLimon po pierwsze, jak wyciąg z konta niby potwierdza, że kupiłeś akurat ten przedmiot? Mogłeś kupić cokolwiek o podobnej wartości. Po drugie, że też ci sie chce użerać z sklepem o takie pierdoły xD a po trzecie co jeździsz po pracownikach, którzy faktycznie sie z takim wymaganiem spotykają po raz pierwszy.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Podlaski_warmianin Wyciąg z konta pokazuje kto kupił, gdzie kupił i za jaką kwotę. Mogę równie dobrze przyjść z osobą która to poświadczy a sprzedawca ma 2 tyg. Na rozpatrzenie mojej reklamacji.
Ad 2. Widocznie mam za dużo wolnego czasu.
Ad 3. Nieznajomość prawa szkodzi. Ja swoje znam i z tego korzystam.
Jeśli ona nie zna albo nie jest ich pewna powinna przekierować sprawę gdzieś wyżej a nie wymądrzać się że ona
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kondzio29 Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.

@elLimon: to jak kierowcy, którzy 40 lat jeżdżą "bez mandatu", a w ogóle nie ogarniają, że przepisy się z 3 razy zmieniły tylko w ostatnich 5 latach.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jak tłumaczyłem że nie trzeba opakowania to zasłaniała się regulaminem, który mówił o zwrotach a nie reklamacjach.


@elLimon: Opakowanie to do zwrotów nawet nie trzeba. Jest mile widziany, ale nie jest wymagany.
  • Odpowiedz
Najbardziej mnie ta wiedźma zdenerwowała tekstem że ona 26 lat pracuje w handlu i pierwszy raz się spotyka z reklamacja z wyciągiem z konta i na pewno coś wymyślam.

to jak kierowcy, którzy 40 lat jeżdżą "bez mandatu", a w ogóle nie ogarniają, że przepisy się z 3 razy zmieniły tylko w ostatnich 5 latach.


@staryhaliny: @elLimon: To jest problem w kazdej branzy chyba, jak ktos pracuje 15
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@Czymsim Głównie starsi ludzie to mają (choć i czasem młodsi też). Tylko dla mnie ekspert to osoba, która ciągle pogłębia swoją wiedzę a nie "kiedyś to było".
  • Odpowiedz
@elLimon: Wszystko sprowadza sie w sumie do pokory, przyznania, ze nigdy nie bedzie sie mialo 100% wiedzy bo ciagle cos sie zmienia i albo sledzenie tych zmian albo przyznanie, ze nie zawsze ma sie racje.
Niestety pelno wszedzie ludzi, ktorych celem jest "miec racje", nie wazne czy prawdziwa, wazne, ze ja mam, a to wy wszyscy sie mylicie.
  • Odpowiedz