Wpis z mikrobloga

Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie urządzenie jak wieża USB (pic rel.)

Przedwczoraj gdy tylko wróciłem z pracy do domu to różowy powiedziała że chyba się coś zepsuło bo expander Wi-Fi, który był podłączony do wieży, nie świeci i coś w środku trzaska jakby zwarcie.

No więc spakowałem urządzenie i dowód zakupu w postaci wyciągu z konta ( paragon gdzieś się stracił) i ruszyłem do sklepu zareklamować urządzenie.

Doprowadzony przed oblicze kierowniczki sklepu, wyjaśniłem na czym polega problem i zostałem poproszony o paragon. Odpowiedziałem, że niestety nie posiadam i że mam jedynie wyciąg z konta.

I tu zaczynają się schody bo kierowniczka stwierdziła iż wyciąg z konta w tym sklepie nie daje mi podstaw do reklamacji i tu pokazuje mi kartkę przy kasie na której widnieje informacja że zwrotu można dokonać tylko z paragonem i wg niej to samo tyczy się reklamacji.

Na nic moje tłumaczenia że wyciąg z konta jest wystarczająca przesłanką do zgłoszenia reklamacji. Próbowałem jej nawet pokazać oficjalne stanowisko UOKiK w tej sprawie co skwitowała słowami "ona nie ma czasu na czytanie takich rzeczy w internecie".

Nie ulegałem i w końcu zgodziła się przesłać to gdzieś wyżej jednakże od razu stwierdziła że bez paragonu ta reklamacja zostanie odrzucona.

Na moje pytanie jak zostanę poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji (nie chciała wziąć maila ani telefonu bo RODO) kazała się zgłosić co jakiś czas do sklepu. W końcu wymusiłem na niej by wzięła mój nr telefonu i w ten sposób mnie poinformowała.

Oczywiście od razu po wyjściu wykonałem telefon do rzecznika praw konsumenta i po przyjściu do domu, za jego poradą, napisałem maila do Dealz z prośbą o wyjaśnienie czy to oficjalne stanowisko firmy czy tylko widzimisie kierowniczki sklepu.

Cóż jestem ciekawy jak to się dalej rozwinie. Zdarzało się mi już zgłaszać reklamacje na podstawie wyciągu z konta i nigdy nie miałem z tym problemu aż do wczoraj. Ba! Sprzedawcy jeszcze drukowali mi WZ by w razie kolejnej reklamacji przyspieszyć proces.

Jak ktoś jest ciekawy to dam znać jak się sprawa rozwinie.

#reklamacja #gownowpis #zalesie #gorzkiezale #oszukujo #prawo #zakupy #niewiemjaktootagowac
Pobierz elLimon - Mireczki, taka sytuacja. Niecały rok temu, w sklepie Dealz, kupiłem takie u...
źródło: comment_1637398386rYWrqUNznC0cS7jrC2SmBL.jpg
  • 52
@elLimon: zawsze zgłaszam reklamacje na podstawie wyciągu z konta, nigdy nie miałem z tym problemu, chociaż kiedyś się kłóciłem z jakaś panią w sklepie z artykułami skórzanymi bo tez powiedziała, ze tylko na podstawie paragonu.
@yuio Nigdy nie miałem problemu. Kilka razy coś reklamowałem na podstawie wyciągu z konta i zawsze przyjmowali do rozpatrzenia i dawali dokument WZ coby łatwiej było następnym razem reklamować.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@yuio: zrzut ekranu też może być, to ma być jakikolwiek dowód zakupu, może być nawet zrzut z Google Playa, jakiś świadek, który był przy zakupie, w ostateczności może to być nawet oświadczenie kupującego. Sprzedawca i tak sobie to sprawdza później u siebie, bo tak jak wspomniano wcześniej musi min. 5 lat przechowywać wszystkie dokumenty.
@elLimon: reklamacje przyjmuje sie na podstawie dowodu zakupu, może to być wyciąg z konta itp. NIE MUSI TO BYĆ PARAGON. Muszą przyjąc dane kontaktowe, najszybciej telefon lub mail. Najlepiej z tytułu rękojmi, żądanie naprawy, wtedy MUSZĄ przed upływem 14 dni powiadomić co dalej z reklamacją, jesli tego nie zrobia uznaje sie roszczenie klienta z automatu. Nastepnym razem nie kupowac gówna!
@yuio: ale to nie musi być żaden dokument, dokument ma sprzedawca, klient musi tylko znać datę i najlepiej jeszcze w miarę możliwości godzinę zakupu żeby łatwiej to było odnaleźć, mówię że wystarczy nawet potwierdzenie od jakiegoś świadka, z którym robiliśmy zakupy.
@elLimon: dobrze że mi przypomniałeś, że do reklamacji nie potrzeba paragonu. Zawsze jak coś kupuję z neta to nie prowadzę księgowości czy dostałem do tego paragon, fakturę, czy e-fakturę, bo nigdy nic nie zwracam i nie zdarzyło mi się żebym coś jeszcze reklamował, a tak będę pamiętał że nie potrzebuję do reklamacji paragonu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@elLimon: mireczku to chyba jakiś standard u średnio zorientowanych ludzi. Ostatnio oddawałem na reklamacje sprzęt w media markt i gościu chciał mi wkręcić że trzeba mieć paragon. Jak mu przeczytałem że musi przyjąć na potwierdzenie przelewu to wreszcie zmienił zdanie.