Wpis z mikrobloga

@kakaraper: uważaj na odmiany pieciocylindrowe 2.0 produkowane do 2013 roku. Bloki silnika pekały jak głupie.
No i jak Volvo to wiadomo: skrzynie nie lubiące momentu obrotowego ;-)
Sam jechałem praktycznie już kupować s60 z 2012 z silnikiem 2.0d i jak się dowiedziałem o tym mankamencie to zupełnie odpuściłem model. Poszedłem jednak w stare, sprawdzone 2.4
@WampirZSuchodolu: Właśnie trochę się obawiałem takich informacji bo nie ukrywam ze ciężko jestem sprecyzowany na ten model.
Brałem pod uwagę 1.6 oraz właśnie 2.0, ale widzę ze wstrzymanie wyszło mi na dobre.
Długo masz swoje s60?
@kakaraper: odpuściłem s60. Wersje z poprawionym blokiem silnika przekraczały założony budżet wiec poszedłem w niemieckie auto, z czterema zerami na masce i piątym za kierownicą ;-)
Na pewno, jeśli jesteś zafiksowany na tym konkretnym Łosiu, współczuję życia z asymetrycznymi kratkami nawiewu. Ja szukałem czegoś z aktywnym tempomatem i ten w s60 pamiętam, że potrafił zatrzymać auto na 3 sekundy w korku zanim się wyłączał.
@kakaraper rozważ S80 z 5-cylindrowym 2.5t lub klasycznym D5 (najlepiej 185km, unikaj 225km).

Pod wieloma względami auto podobne, a w tych samych pieniądzach trafisz pewnie lepiej wyposażone i z tym dobrym 5-cylindrowym silnikiem.

Jak już musi być S60 to chyba d4 to był ten sensowny 2.4 diesel.

Btw. Ten diesel jest spoko, ale skoro pali. U mnie norma to 7.5-8.5l
@linek_big: od polowy 2013 wprowadzili poprawki i problem już nie występuje - ale wiem tylko tyle, ile wyczytałem w necie tuż przed zakupem. Najlepsze, że kasę już miałem wypłaconą, auto znalezione i "ostatni rzut oka na fora" na kilka godzin przed wyjściem udało mi się znaleźć takie info.