Witam miraski, mam mały problem w unity i chciałbym zrozumieć z czego on wynika. W ramach nauki piszę sobie prostą grę platformową, na razie prototypuje mechanikę poruszania się. Dodałem poruszanie się w 2 kierunkach, skok z możliwością podwójnego skoku. Niestety gdy postać spada z platformy działa na nią "zwielokrotniona grawitacja", przez co spada natychmiastowo, gdy normalnie skaczę to wszystko jest ok. Problem prawdopodobnie jest banalny. Czy ktoś miły zerknie do kodu i nakieruje newbie na dobrą drogę? (╯︵╰,) Z góry dziękuję i życzę miłego dzionka.
Obstawiam, że problemem jest 37 linijka, jak jesteś na ziemi to się ciągle kumuluje directionY przez grawitacje, nic dziwnego, że gdy spadasz na ziemi to Ci się zbierze z Update i będzie spadać szybko.
@omlecikzpasztetem: Collidery w Unity są zbugowane, ogólnie gdzies tam powinna być opcja kolizji i "continuous" jest najlepsza, lecz najbardziej obciążająca CPU.
Dodałem poruszanie się w 2 kierunkach, skok z możliwością podwójnego skoku.
Niestety gdy postać spada z platformy działa na nią "zwielokrotniona grawitacja", przez co spada natychmiastowo, gdy normalnie skaczę to wszystko jest ok.
Problem prawdopodobnie jest banalny. Czy ktoś miły zerknie do kodu i nakieruje newbie na dobrą drogę? (╯︵╰,)
Z góry dziękuję i życzę miłego dzionka.
Tutaj kodzik https://pastebin.com/cAQnz4Ls
#unity #programowanie #unity3d
if (_directionY < _fallSpeed)
_directionY = _fallSpeed;
Załatwiło to problem, jeszcze raz dziękuję.