Wpis z mikrobloga

Piszę tą krótką subiektywną opinię/ reckę trochę dla ludzików z #samochodyelektryczne , ale głównie dla siebie żeby poukładać w głowie wrażenia przed podjęciem decyzji o zakupie, więc uczcieie ostrzegam, ze będzie długo, radzę nie czytać i scrollować dalej.

Wziąlem wczoraj #polestar 2 na jazdę próbną. Testowałem DM LR z performance pack i pakietem plus, ale niestety bez pakietu Pilot (więc nie sprawdziłem autonomicznej jazdy). Po dość dobrych opiniach i recenzjach miałem wysokie oczekiwania, ale niestety trochę się zawiodłem.

Z plusów to:

- ciekawy, atrakcyjny i elegancki design, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, brakuje mi tego ostatnio w autach wielkiej niemieckiej trójki.
- Jazda też spoko, 408hp robi robotę, szczególnie do pierwszej setki, potem tez dynamicznie, ale już nie wgniata w fotel tak jak spalinówki o podobnej mocy. Zawieszenie z performance precyzyjne, dobrze i lekko się prowadzi, nie czuć masy auta. Różowy nie czuł też swojej choroby lokomocyjnej a to dość częsty problem w elektrykach.
- Infotainment b. dobry, na plus wyświetlacz przed kierowcą z wszystkimi potrzebnymi informacjami, podoba mi się szczególnie, że pokazuje też tam fragment mapy, więc nie trzeba spoglądac na duży tablet żeby się nawigować. System od googla naprawdę mi się podoba, działa dużo lepiej, responsywniej i bardziej logicznie niż beton w mercedesie/bmw/vagu, tylko tesla ma coś równie dobrego w swoich autach. Nagłośnienie spoko, porównywalne z Burmesterem, ktorego mam w mercu.
- jazda i obsluga bardzo intuicyjna, łatwo sie domyślić co i jak działa, nawet jeśli czlowiek miał wcześniej niewiele do czynienia z volvo.
- One Pedal Driving - Myslałem, że trudno będzie mi się przestawić, ale to bardzo intuicyjne. Pierwsze wrażenia? Po prostu wow! Przy normalnej jeździe nie dotknąłem hamulca ani razu, działa świetnie i moim zdaniem lepsze hamulce z pakietu performance zupełnie nie są potrzebne w tym aucie. Podejrzewam, że dla normalnych użytkowników wiekszym problemem mogą okazać się rdzewiejące z braku używania tarcze niż niedobór siły hamowania.
- siedzenia nieco twarde, ale w sumie wygodne, dobrze trzymają, brakuje jednak większego stopnia regulacji pozycji
- z praktycznych rzeczy to przyzwoita ilość miejsca w bagażniku, jest tam też gniazdko 12v ( u mnie must have bo często jeżdzimy z lodówką turystyczną), tylne siedzenia się składają. Możliwość dobrania w opcji elektrycznego haka i dokupienia przystawki thule do montazu boksa dachowego to też calkiem praktyczna sprawa.
- keyless go działa bardzo płynnie, brak lagu i czekania na otwarcie zamka, dziecinnie prosta procedura startowa, hamulec -> D -> gaz i jazda, tak to powinno działać w każdym aucie.

Co minusów to przede wszystkim:
- tandetnie wyglądający kluczyk
- na performance komfort mizerny, po teście poprosiłem o auto ze standardowym zawieszeniem żeby przejechac się chociaż z 5min, ale niestety nie mieli. Nie wiem, być może mój #mercedes (też na zdjęciu i bedę do niego sporo porównywał) rozpuścił mnie zbytnio tym jak świetnie działa airmatic, ale oczekiwałem czegoś więcej.
- materiały użyte do wykonczenia deski rozdzielczej i centralnej konsoli wydają się być solidne i nie skrzypią, niestety są szorstkie, nawet drapiące i łatwo je porysować. Plastiki i wykończenie poniżej linii siedzenia to niestety słabizna, wygladają na tanie, nieco twarde i są podatne na zarysowania, zupełnie nie premium. Daleko im nawet do c-klasy, na której wykończenie i tak już narzekam.
- w modelu, który testowałem źle docięte/spasowane było łączenie materiału na boku tunelu środkowego z materiałem podłogi w miejscu gdzie zazwyczaj kierowca opiera prawe kolano. Dość mocno się o to podrapałem aż w końcu musiałem odsunąć fotel bardziej do tyłu zeby tam nie zahaczać.
- elementy piano black = gówno. Porysowane od samego patrzenia, zafoliowanie ich to konieczność tuz po zakupie imo. Szkoda, ze nie ma opcji wyboru drewna jak w mercu.
- komfort akustyczny przyzwoity, ale spodziewałem się czegoś lepszego (choć i tak było o niebo lepiej niż w modelu 3)
- ergonomia - to chyba nie jest auto dla wysokich ludzi. Mam 190cm wzrostu, nie jestem jakimś gigantem, ale wsiadało mi się trudniej niż do mojej dużo niższej c-klasy jak i (też nieco niższego) modelu 3. W dodatku nie ma elektrycznej kierownicy, która podnosiłaby się po zaparkowaniu, to zmuszało mnie do przeciskania się nogą pod kierownicą przed posadzeniem tyłka na fotelu. Po zajęciu pozycji do jazdy, za mną siądzie już tylko karzeł lub dziecko, może gdybym wrócił do poprzedniej pozycji (gdzie mnie podrapało), to zmieściłby się ktoś niższy niż ~170cm. Z drugiej strony to auto nie jest też chyba dla niższych ludzi. Mój różowy (170cm) siedział zbyt nisko i miał ograniczoną widoczność z przodu, ani ja ani ona nie znaleźliśmy sposobu na podniesienie siedziska w czasie jazdy. Albo nie wiemy jak albo w P2 nie ma tak podstawowej opcji?
- ergonomia c.d. - głupiutkie, i niepraktyczne uchwyty na kubki, brak też schowka na okulary przeciwsłoneczne, generalnie mało miejsca w schowkach. Mało jest też miejsca w kieszeniach bocznych. Największy problem to podparcie na rękę na drzwiach pasażera - jest trochę wysoko i znacznie oddalone od fotela, więc mimo, że fizycznie jest to różowy narzekał, że nie ma jak oprzeć na nim ręki. Pierwszy raz się z czyms takim spotkałem, bardzo dziwne, mam nadzieję, że jakas regulacja wysokości siedziska jednak istnieje bo to by rozwiązało problem (chyba).

No i reasumując pod względem komfortu i praktyczności to trochę krok wstecz względem mojego w205, za to reszta porównywalna lub na duży plus. Zostawiłbym sobie merca, w szczególności, że jest już w całości spłacony, ale kuszą mnie jednak tanie/darmowe bramki w NO, niższe ubezpieczenie i darmowy prąd u pracodawcy. No i mam teraz sporo do przemyślenia.

Stashqo - Piszę tą krótką subiektywną opinię/ reckę trochę dla ludzików z #samochodye...

źródło: comment_1631699847DDORURN2bPfKDyPZQ4JEXR.jpg

Pobierz
  • 8
@Stashqo: Dzięki za rzeczową recenzję, mam pytanie bo może masz rozeznanie w azjatyckich markach, myślisz że są szanse by do europy trafiła jakaś marka oferująca auto z bateriami o pojemności min. 117-120 kWh - czyli auto pretendujące do suta służbowego/rodzinnego?
@mechaniczny_pomidor: Nie znam się, ale nie sądzę, może jakieś wyjątki się trafią, ale to 120kwh to byłaby obrzydliwie otyła krowa z właściwościami jezdnymi poloneza, to już trzeba by na pneumatyce stawiać etc. Z takimi pojemnosciami (pomijając absurdalnie drogie ekstrema jak np. eqs z baterią 110kwh) trzeba czekac raczej na baterie solid-state a to kwestia jakichś 5 lat zanim powszechnie pojawia się na rynku.
@stashqo:

Wracając do wpisu to wycofuję się z tej uwagi odnośnie podnoszenia siedzeń, opcja oczywiście jest tylko ja nie potrafiłem jakoś ustawić (albo nie działało). Różowemu potem się udało, ale dopiero kiedy wróciliśmy z jazdy i oglądaliśmy sobie przestrzeń ładunkową na parkingu, nie sprawdziła więc czy będzie sięgać ręką czy nie.

Za to mogę dodać jeszcze uwagę odnośnie jakości obrazu z kamery cofania, niestety dość słaba rozdzielczość, może w pakiecie 360stopni